Ik kan zelf absoluut niet naaien maar mijn moeder en oma wel en die maken ook wel vaak dingen. Toevallig heeft mijn moeder vorige week een naaimachine aangeschaft voor dochter om dat haar te leren als ze daar is. Die wil samen met mijn dochter kleding voor haar poppen, knuffels en barbies gaan maken. Ik stelde voor een kinder naaimachine te kopen maar dat was volgens mijn moeder bende dus die heeft een echte op marktplaats gekocht voor dochter.
Sommige leg ik buiten neer, jn het bos of in de stad zodat mensen ze kunnen vinden. Andere hou ik zelf, zoals de vos
Ook dit is heel toevallig want dit heb ik deze week nog met dochter afgesproken om te doen als het wat slechter weer wordt. Wij vonden namelijk in de speeltuin een mooi beschilderde steen wat ons op het idee bracht binnenkort stenen te zoeken, mooi te schilderen en daarna weer tijdens een wandeling op willekeurige plaatsen te verstoppen zodat andere kinderen ook mooie stenen kunnen vinden (net als zij want ze werd er heel blij van). Koop jij je stenen of zoek/vind je die? Ons idee was dus eerst stenen te zoeken maar als ik ergens een zak kan kopen vind ik dat ook prima. En wat voor verf gebruik je? Kan dat met plakkaat verf van de action? Die van dochter en mij zullen niet zo mooi en gedetailleerd worden maar we gaan ons best doen ze zo mooi mogelijk te maken.
Dat was een opdracht voor een kadootje voor de eigenaar van die hond, de tranen die kwamen bij het overhandigen gaven ontzettend veel voldoening!
Ik gebruik acrylverf van Amsterdam, maar ook acrylverf van de action (sommige kleuren) acrylstiften van oa Posca, heeeeel veeeel penselen. De stenen heb ik gekocht. Een zak antraciet beach pebbles.
Ja, ondanks dat ik met de vos amper 2 uur bezig was vind ik het echt zonde om hem weg te leggen hahaha
Met sommige werkstukjes heb je ook gewoon meer dan met andere, ongeacht de tijd die je eraan hebt besteed.
Heeeeeel veel penselen hebben we al dus dat komt goed. Acrylstiften klinkt handiger dan verf. Acrylverf komt in ieder geval erbij op mijn action lijstje en ik ga direct even googelen of ik acrylverf met glitters kan vinden ergens. En de stenen koop je dat online of bij een tuincentrum?
Ik bedenk me nog een crea projectje wat ik voor meerdere mensen heb gedaan een tijd terug alweer. Foto's op kaarsen maken/erin smelten. Die kan ik alleen niet posten want heb alleen foto's van kaarsen met duidelijk mijn kinderen erop.
Nee haha, das een foto,. Stenen koop ik hier bij Schoehuijs. Dat is een sierbestratingswinkel. Tuincentrum heeft ze hier niet. Die hebben Carrera stenen en die zijn niet glad.
Oh goede tip, dan rij ik langs de sierbestrating winkel deze week. Hopelijk hebben ze dat niet alleen in zakken van 100 stuks ofzo want dan ga ik wel zoeken ipv kopen
Met dingen die ik hier al voorbij zie komen kom ik zeker zonder verveling de winter door leuk topic heb je geopend in ieder geval! @Maslov is ook heel creatief. Misschien wil zij ook wat foto's van haar creaties delen. Die had dacht ik een hele hobby ruimte aan huis met allerlei gereedschappen en tools om mooie dingen te kunnen maken. Die doet/deed geloof ik ook aan klei bakken en mooi schilderen.
Vooral ook leuk dat er meer creatieve dames zijn hier, kijkjes in de keuken bij anderen zijn helemaal niet erg. Inderdaad voor inspiratie en ook gewoon kijken om het kijken, ik hou ervan.