Stom stom, ik ben boerenkool stamppot aan het maken en was in de war met de bereidingswijze. Ik dacht dat je de boerenkool er pas bij afloop doorheen kon doen, rauw dus.... Nu zijn mijn aardappels al gaar en zit de boerenkool er pas 2 minuten in. Kan dit nog of is het nu einde oefening ? Moet boerenkool perse alle tijd meekoken of is dit niet erg ?
Boerenkool is rauw niet te vreten. Ik zou de aardappelen even van het vuur halen, wachten tot de boerenkoel bijna gaar is en dan de aardappelen opwarmen.
ehm.. ik eet de boerenkool wel altijd rauw erdoor.. ik laat hem wel ff goed warm worden..dan is hij iets zachter. Maar als je hem er rauw doorheen doet blijft ie knapperiger raar mens..ja ik weet het
Boerenkool is superbitter als je het zo eet, ik kan me echt niet voorstellen dat je dat rauw eet. Andijvie wel, dat eten wij ook rauw
ik vind dat boerenkool ook altijd best lang moet koken voor ie goed is. daarom pak ik meestal die uit de diepvries. is ie al voorgekookt. scheelt weer wat
ik weet het verschil tussen andijvie en boerenkool dus ja.. ik eet mijn stampot andijvie rauw.. maar mijn stampot boerenkool ook. Zoals ik al zei.. k hou meer van wat knapperigere stampot dan van die cement stampot ( wat je al snel krijgt met boerenkool is mijn ervaring) Ik laat hem wel ff staan zodat de boerenkool wat warm is en dus wat zachter.
bedankt.. maar andere keer weer ..vanaaf was lasagne .. nee.. niet rauw.. hoewel.. de uien stop ik er rauw in
Bedankt voor alle reacties. Heb uiteindelijk de boel nog 20 minuten laten koken, daarna opgeschept en het was nog aardig goed te eten. Wijze les voor de volgende keer blijft toch wel om direct de boerenkool erbij te doen
het staat altijd zo leuk, een pan op t vuur met aardappelen boerenkool en daarbovenop de worst doet me echt denken aan die reclame hihi (ben gehersenspoeld denk ik)