Urgentie aanvragen woningbouw den haag/leiden

Discussion in 'De lounge' started by MamavanDane, Mar 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Hallo dames,

We wonen nu in een koop appartement met 2 kamers.
    Vanaf het begin dat we de hypotheek afgesloten hebben is er van alles mis gegaan bij nationale nederlanden/ing.
    Hierdoor zijn we direct gestart met een achterstand van 3 maanden:$

Nu zit het zo dat we niet in staat zijn om de achterstand die we inmiddels opgelopen hebben door de rentes enz. af te betalen.
    Op 13 april gaat ons huis dus de openbare verkoop in, aan de ene kant is dit natuurlijk super vervelend! Aan de andere kant, alles wat er zo'n beetje fout kan gaan bij het hebben van je eerste huis is hier wel gebeurd.

We zijn beide ingeschreven bij de woningbouw maar als we op huizen reageren ( gewoon benedenwoning/flat enz) staan we aan het einde van de reageer periode om nummer 100 zoveel.

Heeft iemand een idee of ik in deze situatie urgentie aan kan vragen bij de woningbouw?
    Ik heb wel bij beide steden gekeken wat de voorwaarden zijn, maar omdat ik een inkomen van 1900 netto per maand heb vinden ze dat ik best zelf wel iets kan zoeken:(

Alle hulp is welkom!:D

2. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Hoi Dissapointed,

Weet niet of het veel veranderd is, maar een paar jaar terug moest je in Leiden echt hele zware gronden hebben om urgentie te krijgen (psychisch leed en dat soort zaken). Ze zijn in Leiden erg streng hierin, omdat de woningnood groot is. Maar je kunt natuurlijk altijd even navraag bij ze doen. Als je kijkt op de site www.woonzicht.nl staan er wel vaak woningen zonder wachtlijst. Ze zijn wat duurder, maar soms staan er leuke woningen voor een acceptabel bedrag.

Succes iig!

3. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb me toevallig van de week een beetje verdiept erin. en bij ons is het zo dat je een aanvraag tot urgentie kunt doen als je geheel buiten jou schuld binnen afzienbare tijd dakloos wordt een comissie bepaald dan of je in aanmerking komt en dan heb je 3 amanden voorrang bij het reageren. maar je mag geen voorkeuren hebben van wijk ofzo. ik weet niet of dat in elke gemeente hetzelfde is.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Pffff, wat een ellende zeg.....en dat met een kleintje onderweg. :$ Wat een ramp dat jullie huisje de openbare verkoop in gaat met alle gevolgen van dien. Ik heb met jullie te doen! Een urgentie krijg je sowieso al heel moeilijk en ik ben inderdaad bang gezien je relatief wat hogere inkomen dat je het in de vrije huur sector zal moeten gaan zoeken. Zeker als je man/vriend ook nog iets van een inkomen heeft. Op zich logisch maar natuurlijk wel zonde van je geld iedere maand, had je beter in een eigen huis kunnen stoppen. Als de ING echter een "fout" heeft gemaakt met de aflossingen zoals je zegt, waarom worden jullie dan verantwoordelijk gehouden voor de achterstand in de betalingen? Kunnen jullie juridisch niks (meer) ondernemen of eventueel wat geld lenen van familie om alsnog de achterstand te betalen? Anders krijg je van je levensdagen geen hypotheek meer.....:(

Sterkte meid!

Share This Page