Creche / psz Rotterdam zuid?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by SheDevil, Oct 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    1,617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik gaan nadenken over op wat voor kinderopvang ik mijn dochtertje wil doen, en mijn keus is toch de creche, peuterspeelzaal.
    Nu zit ik met een dilemma en een grote vraag, welke.??
    Ik zoek er eentje in Rotterdam zuid, Ridderkerk..
    Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde creche, willen jullie dat dan met mij delen.?
    Want via internet kom ik er niet uit, en alles af gaan is ook weer zoiets.. ;)
    Bedankt alvast :)

2. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    1,617
    1
    38
    Rotterdam
    Helemaal niemand :(

3. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    Ik woon wel in jou buurt maar mijn meiden gaan nog niet naar een psz dus kan je helaas niet helpen..
    Succes!!

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik heb zelf geen ervaringen met kdv's of psz in Rotterdam Zuid, maar kan je wel de ervaringen vertellen van mijn oude buren. Ik woonde wel op de Kop van Zuid, wellicht te ver voor jou. Anyways: kdv Max heeft er 2 locaties en dat schijnt wel goed te zijn.

Ik denk dat het handig is om een afspraak te maken met een paar kdv's of psz bij jouw in de buurt zodat je zelf de sfeer kan proeven. Je moet er zelf een goed gevoel bij hebben namelijk.
    Succes.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Zoek je nu een kdv of psz?

Mijn dochter zit in Ridderkerk op psz Dikkie Dik en ik vind dat ze daar heel leuk voor de kinderen zijn. Zelf zit ik in de ouderraad van de peuterspeelzalen en weet, dat ze veel aan verbetering doen op de pszen.

6. citta

citta Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

mijn dochtertje gaat volgend jaar naar peuterspeelzaal de kleine beer ( spinozaweg)

succes

7. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Mijn mannetje zit op kabouterland in Oud-IJsselmonde...

8. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    1,617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi allemaal, dankjewel voor de reactie.!!
    Inmiddels heb ik gekeken op de site van peuterspeelzalen van ijsselmonde (mijn buurt) en ik heb telefonisch contact geprobeerd op te nemen en nog een mailtje gestuurd, maar helaas nog geen reactie gekregen. Mijn interesse gaat uit naar Nijntje en Pippeloentje.

Er zijn zoveel peuterspeelzalen (creche, is toch hetzelfde.?!) dat ik eigenlijk niet zo goed weet waar te beginnen. Ridderkerk is ook een optie, maar daar ben ik al helemaal niet bekend. Wat ik ook wel belangrijk vind is dat mijn dochtertje niet het enige nederlandse kindje is, om het zo maar even te zeggen. (Klinkt voor anderen misschien raar of zelfs rascistisch maar dat ben ik dus totáál niet.)
    Wat ik verder belangrijk vind is dat er kleine groepen zijn met mee-, en inlevende peuterleidsters die je ook graag te woord staan en echt geinteresseerd zijn in mn kindje en mij. Het moet er ook gezellig zijn qua inrichting met veel speelhoekjes.
    Activiteiten, met thema's e.d. Of is dat 'normaal'.? ;)
    Ik hoor namelijk wel eens ongezellige dingen over de kinderopvang.

Dikkie Dik in Ridderkerk heb ik ook aangedacht, maar waar in Ridderkerk is dat ongeveer.?
    Kabouterland, ken ik niet, zal eens googlen :)

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm ik zou peuterspeelzaal wel gewoon lekker in de buurt houden denk ik... zo lang duurt een pszdag ook weer niet :)
    en je moet dr wel halen en dan 3 uur later weer ophalen :)

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Zit aan de rand van de wijk Slikkerveer en vanaf IJsselmonde het makkelijkst te bereiken. Je gaat viaduct over, langs Beverwaard, Rotterdamseweg en bij de stoplichen, linksaf Slikkerveer in, rechtdoor en dan heb je aan je rechterkant de speelzaal.

11. citta

citta Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

een creche" ken je kindje al vanaf 3 maanden oud daar heen brengen
    en kost ook duurder

en een peuterspeelzaal ken je kindje pas als het 2 jaar oud is
    en is even door als gewone school

maar ik zou ook wel als ik jouw was
    weet niet of je een auto of op de fiets gaat
    maar wel een beetje in je buurt kijken
    want je moet ze wel brengen en halen

liefs Citta

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Ik heb wel ervaring met een KDV in Rotterdam-zuid, maar niet met een psz. Ben met een stage wel veel bij de al genoemde psz Dikkie Dik geweest. :)

Maar je kunt er natuurlijk ook gewoon twee/drie/vier uitkiezen en gaan kijken? Doen zoveel mensen die wat zoeken.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@niekekris: welke? :)

14. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,277
    2,978
    113
    Verplaatst naar Oppas en Kinderopvang.

Lotte