ik had een super leuke baan, maar door sluiting van ons kantoor ben ik per 1 april ineens werkeloos. ik werk al 15 jaar, en heb dit nog nooit meegemaakt, ik vind het een vervelende ervaring! nu gaat florian 2 dagen per week naar de kinderopvang, en dit willen we ook zo houden zodat ik voldoende tijd over houd om te solliciteren. ik lees tegenstrijdige berichten: op de site van de belastingdienst staat dat, wanneer je in het lopende jaar werkeloos wordt,je het gehele kalenderjaar recht houdt op kinderopvangtoeslag, ergens anders lees ik weer dat het 6 maanden is. heeft iemand hier ervaring mee en weet mij het juiste antwoord te geven? ik hoop uiteraard dat ik het niet zo lang nodig ga hebben, maar het is op dit moment super moeilijk om een passende baan te vinden.
De belastingdienst regelt deze toeslagen. Als op hun website staat dat je de rest van het jaar er recht op hebt, dan is dat zo hoor.
inderdaad, dat denk ik dan ook. maar altijd verwarrend als je weer verschillende dingen leest! Ik ga gelijk even bellen, weet ik het ook zeker.
suusje> klopt ik zat in hetzelfde schuitje. Per 1 jan werkloos maar aangezien ik later in het jaar wel inkomen zou krijgen (ging er niet van uit een jaar werkloos te zijn en dat is ook niet gebeurt gelukkig) kreeg ik wel gewoon de toeslag voor de opvang van Jenna.
en als je salaris lager wordt (70%) dan heb je recht op meer toeslag (maar kan je ook bij defitieve berekening natuurlijk verekenen om te voorkomen dat je moet terugbetalen als je ineens toch weer veel meer gaat verdienen).