Sinds enkele weken heb ik behoorlijk last van hartkloppingen. Echt ineens! Niet eens bij inspanning, maar ook als ik lekker relaxed op de bank een boek zit te lezen of voor de TV zit. Ik heb al een stapje terug gedaan in het huishouden, kan dus ook niet zeggen dat ik teveel doe. Mijn hart klopt dan een stuk harder, sneller dan normaal met flink wat overslagen tussendoor. Herkent iemand dit??? Ik heb gehoord dat je bloedvolume toeneemt in je zwangerschap en dat het logisch is dat je hart dan sneller moet gaan kloppen. Maar dat 'ie dat zo opvallend moet doen?!?!?!?!?!!?
ik heb het in begin ook gehad dat ik dat hardere en meerdere keren kloppen goed voelde, vooral als je even rustig zit valt het op. als je bezig bent merk je het niet maar als je juist rustig aan doet, ga je hem voelen of zien, je bent dan nergens mee bezig dus dingen gaan natuurlijk sneller opvallen, volgens mij is er niks aan de hand hoor, maar als je toch onzeker bent gewoon ff de VK bellen
als je er op gaat letten lijkt het altijd erger te worden. maar zoals al gezegd werd, als je er niet gerust op bent gewoon even de vk bellen.
Ben er als er niets aan de hand is ook helemaal niet mee bezig, maar als het dan weer gebeurd is het zo heftig dat ik er ook niet omheen kan... De vk wil het nog even aankijken, als het blijft stuurt ze me door naar internist of cardioloog. Maar omdat de klachten niet toenemen bij of vlak na inspanning lijkt een cardiaal probleem onwaarschijnlijk zegt ze.
wat ik voelde was dat mijn hart een slag oversloeg en dan de inhaalslag deed. De inhaalslag voelde ik dan.... Knap irritant, zeker als je lekker ligt!
dat voelde ik ook een paar keer, net of ie ff overslaat, in je keel, raar gevoel is dat , maakte mij een beetje angstig
Hoi Annet! Waarom wordt er geen bloed geprikt voordat je naar internist of cardioloog gestuurd word?? Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik last gekregen van een te snel werkende schildklier en voelde me ook moe en had veel hartkloppingen. Daar zijn ze achter gekomen door bloedprikken. Het is iets wat veel vaker voor komt en is goed te behandelen. Ik hoop dat het bij jou "gewoon" door het harder pompen van het hart komt door zwangerschap. Dat scheelt een hoop gedoe. Succes! en vraag om een bloedonderzoekje voor schildklierfuncties.
Uit (allerlei) bloedonderzoek is gebleken dat alleen mijn Hb wat aan de lage kant is. Het zou kunnen dat dit mijn klachten veroorzaakt, maar moet even geduld hebben om te kunnen zeggen of de therapie aanslaat en of dit de harkloppingen cq. overslagen veroorzaakt. Vandaar! Maar thanx voor de tip!