Springen.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sukke, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hoe oud was jouw kindje toen hij/zij kon springen?

Ik heb ooit ergens gelezen dat ze dat pas kunnen vanaf het moment dat de fontanel helemaal gesloten is!
    Ons zoontje kan het echter nog niet maar ik voel ook niks meer op zijn hoofd qua fontanel. Hij wordt over 3 wkn al 2. Zoontje van kennissen is 6 wkn jonger dan onze zoon maar die springt echt al een maand of 3!
    Hier probeert hij het wel al heel lang maar hij komt gewoon niet van de grond.

Nou is het niet zo dat ik me zorgen maak hierom maar was gewoon benieuwd en vroeg me af of dat fontanel verhaal klopt.

Weet iemand dit?

2. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Heb nog nooit van het fontanel verhaal gehoord. Mijn zoontje is over 2½ week 2 jaar en kan ook nog niet springen. Wel als hij mijn handen vast houd, maar dan ook maar een heel klein stukje van de grond.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat ze het pas kunnen wanneer de fontanel dicht is, wil natuurlijk niet zeggen dat ze het dan ook gelijk kunnen. Ze kunnen het DAARNA.. en het ene kind is snel en het andere kind niet.. net zoals met alle andere dingen.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb altijd begrepen (en wat ik ook zie op m'n werk) dat ze het 'rond' de 2 jaar kunnen.. En dat is natuurlijk bij de één wat eerder en bij de ander wat later. Onze jongste kan het nu zo'n 2 6 weken... dus ongeveer een maand voor ze 2 werd.

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Maar wanneer zou de fontanel dan eigenlijk dicht moeten zijn of is daar ook geen "regel" voor?
    Het is ook niet dat ik me er zorgen om maak want hij maakt bijvoorbeeld al wel een koprol! Ik vroeg het me gewoon af.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Heerlijk dat vergelijken!

Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken. Niet over zijn fontanel en ook niet over springen. Als alle kinderen zich hetzelfde ontwikkelen en dezelfde interesse hebben dan hebben we straks een miljoen bakkers. Maar wat nou als ik een dokter nodig heb?

Nee hoor, alle gekkeigheid op een stokje, je kind doet 't goed!
    Hij zal straks waarschijnlijk eerst met 1 been gaan springen en pas later met 2 benen tegelijk. Ook dat hoort gewoon bij de ontwikkeling.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh joh mijn dochter is 2,5 jaar en die kan nog niet springen, op geen enkele manier....Ze doet het verder super dus ik kan me daar echt geen zorgen over maken ;). En het sluiten van de fontanel wordt op het CB in de gaten gehouden dus als daar iets geks mee zou zijn hoor je het vanzelf wel.

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, ons meisje sprong al een hele tijd zonder van de grond te komen, zo grappig!! Met een been springen lijkt me ook super om te zien.

Ze springt nu (25 mnd) al een tijdje echt heel goed los, als ze ergens blij over is, joepie-spring-spring-spring!! Net als in een tekenfilmpje ofzo, heel schattig :)

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Met beide voeten springen "hoeft" pas vanaf 3,5 jaar volgens de richtlijnen van het CB.

Onze dochter kon dit al vroeg: Voor haar 2de verjaardag. CB stond heel verbaasd te kijken dat ze het al deed.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vooral niet te vroeg.

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het is maar net wil je kindje het ook haha.
    Ik heb iig niets gedwongen en hij zag in een tekenfilmpje een keertje spring spring spring en hij sprong ook, denk dat hij 1,5 jaar was, net als huppelen doet hij ook, maar dan NIET zoals wij het huppelen kennen haha.
    Zo grappig en lief:D

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée sprong met 19maanden met 2 voetjes van de grond..

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Mijn jongste spring ook al en die is net 1,5. Denk dat het net als lopen en praten per kind verschilt.

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Jolisa springt nu sinds anderhalve week. Echt met 2 voetjes van de grond. Het begon aan de hand springen en vorige week probeerde ze het ineens zelf bam op de grond en ze bleef maar aan het proberen.

Ze is nu 16 maanden

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Sven probeert nu te springen en soms lukt t met twee voetjes van de grond. Mijn nichtje die sprong met anderhalf al, maar die hebben dan ook een grote trampoline in de tuin.

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Mijn mannetje springt nog steeds erg grappig met 2 benen ongelijk, uiteindelijk zijn ze wel beide in de lucht maar wel eerst 1 been en dan de ander, ach prima hoor, echt netjes recht met 2 benen naast elkaar doet hij niet hoor, maar interesseert hem niet.

17. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    De ene springt al met 2 jaar de ander niet.
    Is best vroeg als ik t cb moet geloven; ligt ook aan hun intresses he.

Mijn zoontje springt vooral vasthoudend aan de tafel met 2 benen tegelijk, de buurjongen van 3 dagen ouder springt al een paar maanden los. Maar mijn zoontje praat al giga veel en duidelijk, dat doet die jongen weer niet...
    Tja ze hebben zo hun eigen intresses he

18. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn oudste kon ook al ruim voor zijn tweede verjaardag springen (rond de 19 mnd). Had liever gehad dat ie wat beter kon praten. Zou vast heel wat frustratie schelen. Het is ook nooit goed hè?
    Mijn andere zoontje begint ook al de beweging te maken, maar die komt nog niet van de grond. Is nu 18 mnd.

19. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ons zoontje sprong met de 2 jaar zonder de voetjes van de vloer...en nu sind een maand of 2 springt hij echt omhoog,en roept hij steeds "hopla" als hij springt:D

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Denk dat onze zoon ook sinds een maandje of twee spingt met twee voeten van de vloer. En nieuw: hij wil overal waar hij in of op zit/staat ook springen. Van de eerste tree van de trap,uit kinderstoel (van voetenplankje),van de kant in zwembad, uit de kinderwagen. Ik moet wel zn beide handjes vasthouden want amders durft hij niet.

Huppelen doet hij nu sinds drie weken maar indd wel iets anders maar t ziet er wel leuk uit :) en als hij dat doet zegt hij "huppen huppen huppen huppen" en hij lacht van oor tot oor #lief

Deel Deze Pagina