Klopt alleen het bkr gaf aan dat als je een creditcard hebt die je op gespreid betalen hebt staan ipv aan het eind van de maand inlossen dit een negatieve registratie is ook als je het testbedrag in 1 x aflost voor je hem opzegt wel iets om rekening mee te houden.
Hij wordt geregistreerd, niet negatief geregistreerd zoals voorgangers al aangaven. Alleen sommige banken stellen eisen en willen dit niet. Een negatieve registratie krijg je ook niet zomaar weg (blijft 5 jr staan).
Raar, ik heb nl het bkr gebeld ivm kopen van een woning volgend jaar. Dit is de informatie die ik van hen kreeg. Het eerste wat ze vroeg was betaal je aan het eind van de maand direct je creditcardschuld af of heb je hem op gespreid betalen staan want dan zou dat problemen geven. Nu hebben wij hem alleen voor vakanties en ligt hij verder in de kast dus niet van toepassing. Maar dan zal zij mij verkeerde informatie gegeven hebben.
Deze informatie kreeg ik exact met mijn hypotheek aanvraag. Wij gebruiken hem hetzelfde. Geen probleem bij de hypotheekaanvraag.
Nee, als je de card op gespreid betalen heb staan wordt je geregistreerd. Niet negatief geregistreerd. Negatieve registratie is wat anders. Dat is echt alleen als je niet betaalt, vertrokken bent, etc. De roodstand/ CC die destijds opgezegd moest worden had puur met de inkomsten-/lastenverhouding te maken. Als je een huis koopt wordt er een inkomsten-/lasten berekening gemaakt. Een krediet of CC van 2500 drukt dan al behoorlijk op je leencapaciteit.
Ja problemen qua leencapaciteit. Maar niet qua negatieve registratie want die is er niet als je netjes betaald.
Dat snap ik, ben er mee bekend. Had alleen het bkr gebeld ivm roodstand mogelijkheid bij de bank. Vanaf 1dec zijn banken verplicht te melden bij het bkr als je 250 euro rood kan staan. Ik wilde dus weten hoe dat precies zat. Zij gaf mij aan de informatie die ik hierboven schreef, maandelijks aflossen wordt negatief geregistreerd en direct aflossen niet. Maar blijkbaar klopt dat verhaal dus niet.
Dan is het heel jammer dat de dame van BKR het reglement van haar eigen werkgever niet weet. Je wordt niet negatief geregistreerd. De grens schuift alleen maar terug naar 250 euro.