Sorry, dit is al het zoveelste hondentopic maar ik moet het echt even kwijt en kan het op dit moment met niemand anders delen... Ik ging net mijn hond uitlaten, ik heb een hond waarvoor sommige mensen een blokje om lopen, hij ziet er stoer en breed uit maar doet echt letterlijk geen vlieg kwaad. Hij is 6 en heeft nog nooit naar een hond, ander dier of mens lelijk gedaan. Maar goed, we liepen dus net bij ons in het park, hij loopt altijd aan de lijn. Verderop loopt een vrouw met een hond die losloopt, leek op een Friese stabij. Zodra deze hond ons ziet speert hij op mijn hond af en begint de vrouw te gillen dat hij moet blijven staan. Hij luistert niet, rent op mijn hond af en grijpt hem direct in zijn nek, hij gromt en ik zie hem meerdere keren happen. Mijn hond weet niet wat hem overkomt geloof ik, doet niets terug probeert zich alleen af te keren van de andere hond. Uiteindelijk (voor mijn gevoel héél laat) geeft de vrouw haar hond een duw waardoor hij loslaat en ze trekt hem mee en loopt weg. Roept nog even achterom 'hij heeft niks hè' en 'dit doet hij altijd bij andere mannetjes', ze wacht mijn antwoord niet af. Ik ben zó boos :x waarom laat je in hemelsnaam je hond los lopen als hij zo reageert?? En mijn arme sulletje... Die loopt weer verder alsof er niets gebeurd is. Bedankt voor het lezen
Ik zou aangifte doen of die dame gevolgd zijn. Dit had je echt niet moeten pikken!! Zulke beesten moeten een muilkorf om vind ik.
Wat een rotbeest :x En jouw arme schat, zomaar in zijn nek gebeten, terwijl hij niet weet wat hem overkomt. Ik zou toch de wijkagent inlichten, dit kan echt niet. Bovendien, dat rotbeest zou op deze manier ook andere honden vals maken.
Dat doet hij altijd? En dan nog je hond los laten lopen? Ik geloof dat ik de dame achterna gegaan was om verhaal te halen. Erg asociaal!
Ach jeetje, da's schrikken. Gelukkig heeft jouw hond niks. Snap niet dat ze die hond los laat lopen, ik had eens geroepen: Ga eens op cursus mens!" Maar schakel inderdaad even de wijkagent in, voor hetzelfde geld gebeuren dadelijk wel ernstigere dingen.
Is dat geen normaal teken van dominantie? In de nek grijpen tot de ander op z'n rug gaat liggen... (Afgezien van dat de eigenaar dus blijkbaar nogal moeite heeft d'r hond onder controle te houden dus he..)
Lijkt me wel, zeker als hij het vaker doet en jou hond weinig schade heeft. Lijkt me nog steeds schrikken, en zou toch de wijkagent inschakelen zodat die de vrouw kan aanspreken.
Snap dat je op dat moment helemaal perplext stond, volgens mij had mevr een volle laag hormonen van me over zich heen gehad Zou proberen te achterhalen wie het is zodat je hier een melding van kan maken want het is echt belachelijk
Ik snap hondeneigenaren dus niet die hun hond los laten lopen terwijl ze weten dat hij niet goed reageert op andere honden.. En de hond dus niet onder controle hebben.. Pff...:x Ik liep laatst met mijn pup van 4 maanden in het park, hij liep los. Kon prima, hij luistert (nu nog) goed en het was rustig. Komt er een stel op ons af met een hond en ze beginnen hun hond al te waarschuwen.. 'lief zijn he, Doris..! Niet gemeen doen hoor!'.. En voor ik het wist greep dat k*tbeest mijn pup!:x Gelukkig waren ze er gauw bij en mijn hond rende weg en het mormel ging er niet achteraan.. Maar pff, lekker joh! Hoop dat mijn hond er geen trauma aan heeft overgehouden en angstagressie ofzo ontwikkelt. Ik heb er nog pissig achteraan geroepen: 'Als je weet dat je een kuthond hebt, hou je hem toch aan de riem??!' Ze mompelden wat en liepen door. Stelletje aso's.
Had ik dat ook maar gezegd Maja... Erg hè zulke mensen, ik snap dat echt niet. Als ik een hond zou hebben die zo zijn zou ik hem alleen al aan de lijn houden omdat ik me dood zou schamen voor zulk gedrag! Dominantie... Zou kunnen, maar gericht happen is naar mijn idee toch geen normaal teken van dominantie. Ik ben inmiddels weer wat gekalmeerd gelukkig... En heb mijn schatje lekker verwend met veel knuffels van mij en snoepjes, met name om mijn eigen gevoel wat te sussen natuurlijk
Dat gaat nogal. Waarschijnlijk heb je van de schrik geen actie ondernomen maar dat kan natuurlijk nog. Dat beest moet en vast en een muilkorf aan. Nu is het helaas je hond, de volgende keer pakt hij iets anders bv een kind ofzo Hopelijk heeft je hond er niks aan overgehouden.
Mens-hond en hond-hond agressie zijn 2 hele verschillende dingen! Dat kan je totaal niet vergelijken! Ontopic, heftig! Ik zou idd de wijkagent bellen, misschien kent hij de hond/baas.
Als je weet dat je hond zo kan reageren, laat hem dan niet los. Ik heb hier een friese stabij liggen die echt geen vlieg kwaad doet, maar zo baas, zo hond helaas. Is de baas niet dominant, dan is de hond dat. Ik zou zeker even melding maken. Mens-hond en hond-hond zijn inderdaad 2 verschillende dingen, maar ik zou het risico niet willen lopen.
Ik zou mijn ogen goed open houden voor die aso mevrouw. Dit is echt niet normaal. Mijn hond is als pup meerder malen gebeten door dezelfde hond. Ik heb bij de derde keer de eigenaar zo'n grote bek gegeven dat ik als ik hem ooit met die hond nog een keer los betrap in dat gebied, de hond niet nog een keer de kans tot happen krijgt, want helaas voor die man schop ik die hond dan helemaal lens. Tja niet netjes, maar het is ook niet netjes om je (kleine) hondje los te laten lopen terwijl je weet dat hij bijt, (en maar roepen dat doet ie nooit). Ik heb ze nooit weer gezien. Word nog boos erom als ik er aan denk. Mijn hond heeft er dus mooi wel een trauma aan over gehouden.
ach dat gezever altijd. tot het dalijk jou kind is. maar verder ben ik het met je eens. ik had aangifte gedaan
Natuurlijk is happen gericht.. Random in het rond gaan staan happen... Dat zou pas gek zijn Maar inderdaad.. Als mijn hond dat zou doen zou hij aangelijnd zijn. En ik denk dat het tijd is om met het beestje eens op cursus te gaan. Leren hoe je daar mee om gaat en zorgen dat hij beter luistert.
Mijn buurman zegt altijd: "blijf maar uit de buurt, hij bijt." Zou je verbazen hoeveel mensen denken "het valt vast mee" of "maar MIJ bijt hij toch niet" En ja, het is een soort van vuilnisbakje dat eruit ziet als een Jack Russell en zit bovendien aan een korte riem. Maarja, als mensen eigenwijs zijn krijgen ze dus wel de volle lading. Beestje is vroeger gepest... En hangt vol in de riem als er maar iemand op 2m afstand voorbij loopt. (En ja.. MIJ bijt hij inderdaad niet.. Feit dat ik regelmatig dichtbij ben EN geen aanstalten maak om te aaien heeft daar vast positief aan bijgedragen.)
Ons hondje is 6 weken geleden aangevallen door een grote herdershond ( kruising chihuahua dus de herder was vergeleken bij haar enorm haha ) De hond was wel aangelijnd mijn hondje loopt er alleen maar langs en hij valt aan, grijpt haar in de flank en schud haar flink heen en weer, de hele rug tot buik ligt open ... Dan word ze daarna meteen nog een keer gegrepen in haar hoofd en keihard op de grond gegooid, hierdoor gaan er tanden kapot en breekt haar onderkaakje op drie plekken Ze heeft het ter nauwe nood overleeft ! Veel bloed verloren, heftige operatie gehad en haar kaakje is een cerclage in gezet ze heeft er een flinke trauma aan overgehouden Wij hadden het geluk dat de eigenaren van de herder goed mee werkt en ook enorm geschrokken zijn en alle kosten willen vergoeden, Er is wel voor de zekerheid aangifte gedaan bij de politie maar deze gaf aan hier niets mee te kunnen doen maar ze wouden er wel een aangifte van opmaken maar die is schijnbaar nutteloos Ik hoop dat jou hond er niets aan overhoud, het kan erg traumatische zijn voor een hond om zomaar zonder reden aangevallen te worden !