Creditcard

Discussie in 'De lounge' gestart door ch11, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Hallo,

Ik heb sinds 26 maart een creditcard. Ik snap alleen nog niet goed, hoe het gaat met de nieuwe maand. Zal het betekenen dat de dag je hem hebt geactiveerd, de nieuwe maand ook in gaat?

2. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Snap je vraag niet zo. wij hebben geen creditcard die per dag vd maand ingaat.. Als we wat boeken/bestellen met de creditcard gaat t van de kaart af. En ongeacht datum van de aankoop gaat het eind vd maand van de betaalrekening af (automatisch bij ons, maar je kan ook kiezen voor acceptgiro)

3. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ja de betalingen gaan inderdaad van de creditcard af en 1 maal per maand van de lopende rekening.

Maar hoe of wanneer staat ik totaal het nieuwe limiet weer op de creditcard, van de nieuwe maand.

( rabobank creditcard )

4. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik neem aan als je de rekening betaald hebt.

5. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Dat denk ik ook! is bij ons in ieder geval wel zo en wij hebben bij de ING een creditcard

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zodra de bank je betaling van die maand verwerkt heeft begin je weer op 0 dus kan je je gehele limiet weer opnemen.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Bij mij loopt het van de 21e tot en met de 20e, ook rabo, maar geen idee of dit standaard is!

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Mijn Mastercard ook!

9. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan vraag ik me altijd af: waarom heb je dan een creditcard? Ik zie daar de meerwaarde niet van in.

(Dit is overigens niet bedoeld om een discussie aan te gaan, ben gewoon benieuwd)

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Als je niet precies weet van welke dag tot welke dag vd maand je CC loopt mag je geen CC hebben :(

11. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    hebben ze bij de rabo internet bankieren niet de data erbij staan?
    bij de ing loopt de periode altijd van de 26e tot de 25e (even uit mijn hoofd) & de afschrijving is dan op de 1e van de eerstvolgende maand.
    Alles wat binnen de periode gekocht wordt gaat er dan op de 1e af.

ismi2006: in het buitenland is het soms handig en voor internetaankopen.
    Bij de ing betaal je alleen paskosten per jaar voor het gebruik, mits je netjes op de 1e het bedrag aflost. Wij hebben afgesproken niet meer dan 100 euro per maand op de cc te gebruiken (of in noodgevallen), want dat is een maandbedrag dat we wel kunnen missen. We gebruiken hem bijna nooit, maar we hebben dat ook echt als grens ingesteld.

12. koala28

koala28 Niet meer actief

#12 koala28, 21 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2015
    Bij de Rabo loopt het van de 20e tot de 19e. Dus vanaf de 20e gaat de nieuwe maand in. De afrekening van de afgelopen maand wordt op 26, 27 of 28e van de maand geïncasseerd.

Voorbeeld:
    Maand loopt van 20 april tot 19 mei. Op 26, 27 of 28 mei wordt hetgeen wat je uitgegeven hebt tussen 20 april en 19 mei geïncasseerd. Dit gebeurt in 1 keer. Er worden geen CC's meer met kredieten of deelbetalingen verstrekt. Alleen degene die al zijn uitgegeven blijven nog.

13. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hebben een CC vooral voor vakanties, zakenreizen, weekendjes weg in hotel boeken, aankopen in het buitenland via internet (zit namelijk verzekering inbegrepen als je betaalt met CC), kaartjes voor concerten.

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Huh creditcard is toch dat je een bepaald limiet hebt en dan in maandelijkse termijnen terug betaald?
    Althans dat dacht ik altijd ;)

15. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen

nee, je kunt ervoor kiezen om meteen in de volgende maand af te betalen, dan betaal je namelijk geen rente.
    Als je in termijnen gaat betalen, betaal je idd rente. Wij moeten gewoon op de 1e het bedrag dat openstaat op de lopende rekening hebben staan, dat halen ze er automatisch af.

16. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wat ik heb begrepen is dat ze het een maand later gewoon van de betaaltekening afschrijven. Ik dacht ook altijd dat het een overbruggingsmiddel was, of hebben ze dat ooit aangepast?Voor een grote aankoop die je pas over een paar maanden terug kan betalen zou ik het niet doen. Maar aankopen met verzekering wel.

17. koala28

koala28 Niet meer actief

Nee, standaard is dat wat je uitgeeft met CC gelijk in een keer geïncasseerd wordt. Als je in termijnen terugbetaald (bijv. maandelijks 100 euro) dan heb je uitgespreide betaling en dat is een krediet op CC. Deze wordt ook bij BKR geregistreerd als krediet.

18. koala28

koala28 Niet meer actief

Het wordt vooral als zekerheidsmiddel gebruikt voor de andere partij gebruikt. Zeker door hotels of bij het boeken van vluchten of autohuur.
    Soms is het een overbruggingsmiddel. Zeker als mijn man 'm zakelijk gebruikt. Dan kan de werkgever soms nog net op tijd de gemaakte kosten storten voordat het gehele bedrag van de CC wordt geïncasseerd.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier gebruiken we zoveel mogelijk creditcards omdat je dan punten spaart voor gratis vliegtickets (flyermiles) en bvb flinke kortingen in supermarkten en restaurants. Tikt snel aan, we hebben per jaar toch zeker vier intercontinentale vliegtickets bij elkaar gespaard. Ik weet niet of ze dit systeem inmiddels ook in NL hebben? :(

20. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Mijn Rabo CC loopt van de 22e t/m de 22e en wordt rond de 27e van mijn lopende rekening afgeschreven.
    Ik krijg mijn salaris elke 25e en vind het soms wel handig om betalingen zo uit te stellen.

De CC is aangeschaft vanwege vakantie in de USA, daar gaat bijna alles met CC en je hebt deze nodig voor hotel reserveringen. In NL doe ik er ook webshop aankopen mee, zijn ze gelijk verzekerd :)

Deel Deze Pagina