ervaring opleiding doktersassistent bij Capabel gezocht

Discussion in 'De lounge' started by lady1986, Apr 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lady1986

lady1986 Actief lid

Apr 27, 2010
    159
    17
    18
    Hallo. Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar dames die de opleiding hebben gedaan bij capabel( of een andere school).. Ik wil misschien in de toekomst weer aan de studie en deze opleiding trekt mij enorm aan. Is de opleiding te doen voor een moeder van 2 kids? Welke leerweg is aan te raden? BOL of BBL .. Ik vind het zo lastig. Ik werk nu als PM-er, 18 uur in de week. Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Groetjes

2. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Ik heb de opleiding doktersassistent gedaan aan een ROC.
    Ik wil wel eerlijk zeggen dat het een pittige opleiding is. Mijn docenten zeiden toen al tijdens mijn opleiding dat het officieel een MBO niveau 4 opleiding is maar qua moeilijkheidsgraad makkelijk een HBO opleiding had kunnen zijn en hier ben ik het wel mee eens.
    Het werk is ontzettend leuk om te doen omdat je ook veel afwisseling heb en overal terecht kan met deze opleiding. Denk aan ziekenhuizen, huisartsen, zelfstandige behandelcentra, ggz, verslavingszorg etc.
    Of het te doen is met 2 kinderen vind k lastig te zeggen want ik persoonlijk vond het wel pittig en dan had k nog geneens kinderen.
    Ik ben zelf begonnen met de BOL variant maar nadat k stage had gelopen en k daar wilde blijven ben ik over gestapt op BBL.
    Voordeel is dat je gewoon "loon" krijgt en een baan hebt en als je geslaagd bent vaak wel mag blijven. Ook doe je in de praktijk meer ervaring op en leer je meer als in theorie vind ikzelf.
    Succes met je keuze! :)

3. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Mijn ervaring is dat ze hier in de regio liever DA van het ROC hebben.