raar... vent aan de deur :S

Discussie in 'De lounge' gestart door FairyLaughs, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

nou gaat net de bel.. staat er een vent aan de deur.. gewone leuke jonge vent , korte broek, simpel t shirt. zonnebril op z'n kop..

hij stotterd heel erg.. ma ma mag ik u u u iets vragen?
    ik zo.. ja.
    hij zo.. he het gaat over een boekje, hart voor dieren.. is dat misschien iets voor u? om te ontvangen in juli??
    ik zo.. nee

zegt die.. ok. fijne dag nog !!

ben ik nou zo raar dat ik hier iets achter zoek?
    normaal als mensen aan de deur iets verkopen, hebben zo zo'n boekje bij zich, maken ze een iets langer gesprek. of in ieder geval een gesprek dat ergens over gaat :S... en proberen ze je over te halen...

hij had niets bij zich.. en dan zo'n gesprek voeren? vind het toch maar raar hoor...

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat raar! Ze hebben normaal gesproken idd iets bij zich..
    vreemd , wat die gozer wil??

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Was hij niet verstandelijk gehandicapt voor zover je kon zien?
    Soms als je zo iemand tegenkomt vragen ze je de gekste dingen.

Anders vind ik het wel een beetje vreemd...
    Hij had ook geen tas om ofzo?

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zou kunnen of misschien kwam hij even checken wie er thuis zijn etc voor een inbraak ofzo. Veel mensen zijn weg natuurlijk.
    Wij werden jaren geleden in de zomervakantie een aantal keer gebeld, was ook heel vreemd.

5. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Beetje de buurt in de gaten houden dan.

En als je alleen thuis bent, 's avonds laat de deur niet opendoen... Je hoort de vreemste verhalen over overvallen gewoon in je eigen huis...

Ik vind het ook vreemd, idd...
    Misschien eens aan de buren vragen of ie daar ook is langsgeweest ?

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou het ook ff aan de buren vragen.

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

nee hij was zeker niet gehandicapt.. gewoon een knappe kerel rond de 28 zo..
    ook geen tas of iets bij zich...

gewoon vreemd..
    ik dacht ookal aan inbraak...

paar weken terug hebben ze bij de overburen proberen in te breken..

eerst hadden ze aangebeld, en toen niemand open maakte zijn ze achterom gegaan, ruitje ingegooid...

de buurvrouw lag onder de zonnebank dus maakte de voordeur niet open. pas toen ze dat ruitje hoorde is ze naar beneden gegaan en zijn die inbrekers weggerend.. dusjah.. ik dacht dit is misschien t zelfde?

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Zou ik toch even bij de politie aangeven dat er zulke dingen bezig zijn in de wijk.

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

zou best een truc kunnen zijn. Knappe mensen krijgen eerder positieve eigenschappen toegeschreven (kortom, hij charmeert) en stotteren kan oproepen dat je medelijden krijgt of hem aandoenlijk vindt of niet durft te weigeren. Dit is natuurlijk vanuit de wantrouwende kant bekeken. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat hij echt een boekje kwam verkopen, maar als ik eerlijk ben: het komt niet echt betrouwbaar over.

groet
    Amber

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hij had natuurlijk eerst moeten zeggen vanuit welke stichting/doel/... hij langskomt. Hij gaf wel erg weinig info...

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    bah wat vervelend!
    ik zou daar ook geen goed gevoel bij hebben!
    zou toch maar ff na checken in de buurt hoor!

12. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    toevallig las ik een tijdschrift bij de ortho over de handel methodes die inbrekers gebruiken..
    Sommige (oud) inbrekers belden eerst aan..zodat ze niet voor verassingen kwamen testaan..als ze dan open deden vroegen ze iets wazigs..*lidmaatschap van een tijdschrift of de weg vragen waren veel voorkomende smoesjes....;)*
    Zo niet.. was de kust veilig....

wil niet zeggen dat deze gast ook duistere bedoelingen had...maar vaag is het wel he...8)

13. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Heel raar ook dat hij zo weinig tekst gebruikt en dan alleen voor juli. Het blad: Hart voor dieren is een maandblad dus vind het raar want Hart voor dieren willen meestal toch dat je een abonnement neemt voor half jaar of jaar. Ook raar dat hij dan geen mapje bij heeft met meer info en inschrijfpapieren.
    Zou het melden bij de politie en evt. Hart voor dieren redactie bellen vragen of ze bij je door de wijk aan het rond gaan zijn langs de deuren en bij buren vragen of ze daar ook zijn geweest!

14. DWA

DWA Lid

7 jun 2009
    85
    0
    0
    melden bij de politie, mijn ouders hebben een keer zo'n vent aan de deur gehad, een paar nachten later is er ingebroken en de autosleutels+auto meegenomen. Politie zei dat die vent waarschijnlijk even wilde zien of ze een inbraakalarm hadden of niet. (zo'n kastje hangt vaak bij de deur) Even melden bij de politie zou ik zeggen. Je mag niet zomaar langs de deuren, daar moet je geloof ik een vergunning voor hebben dus ze kunnen kijken of die is afgegeven daarvoor.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ieh eng hoor! ik zou ook even de politie informeren je weet maar nooit.
    Hoop dat het niks is.

16. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    zou idd de politie ff bellen en de buren vragen.. hopelijk niks geks aan de hand..

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Inderdaad wel eng ja! Je hoort het wel vaker dit soort dingen.
    Hier staan ook vaak van die mensen aan de deur. Maar altijd wel legitiem denk ik.

Zou idd even de politie inlichten. Dan weten ze iig dat er iets speelt in de wijk.

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het zou natuurlijk ook iemand kunnen zijn die dit baantje voor de eerste keer doet en daardoor gaat stotteren en niet goed meer uit zn woorden kwam en de helft vergat van wat ie moest zeggen.

Ik heb ook een keer zo'n commercieel baantje gehad (het aanbevelen van het thuis laten leveren van dierenvoeding) en de eerste keer dat ik in mn uppie bij iemand aanbelde vond ik ook verschrikkelijk. Moet wel zeggen dat ik toen 16 was hoor.

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Snap wel dat de eerste keer eng is ja.

Maar als het iemand is die niet netjes gekleed is en niet eens wat folders ofzo bij heeft vertrouw ik het niet hoor.

20. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Is hij ook bij andere mensen je buren bijv. aan de deur geweest?

Ik zou ook van alles in me hoofd halen,
    als er zo iemand aan de deur is geweest op die manier!

Deel Deze Pagina