Crematie of begrafenis???

Discussie in 'De lounge' gestart door Shawarma, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Maakt me echt geen *** uit. Als de nabestaanden er maar vrede mee hebben en zo het verlies kunnen verwerken.

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik wil gecremeerd worden. Ik ben zelf wat claustrofobisch en het idee dat ik in een kist, onder de koude grond lig te rotten staat me niet echt aan. Bovendien haat ik kou, dus dan die oven maar in! Wat mijn nabestaanden met mijn as willen doen, mogen ze helemaal zelf weten. Ik zou graag uitgestrooid willen worden over zee, maar als zij anders willen, ook goed ;)
    Ik wil trouwens absoluut niet opgebaard worden. Dat is echt m'n enige "eis".

Mijn oma is 3 jaar geleden overleden en gecremeerd. Zij liet het aan ons over wat we met haar as wilden doen. Ik en mijn moeder hebben allebei een mini-urntje met haar as staan. M'n oma en ik hadden een hele hechte band en zo is ze toch nog een beetje bij me. De rest van haar as hebben we uitgestrooid.

3. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik kies ook voor crematie.
    Het idee alleen al om in een kleine ruimte in een donker gat gestopt te worden met allerlei vieze beestjes om je heen.
    En als je nabestaanden het graf na 20 jaar niet meer willen/kunnen betalen wordt je in een 'knekelput'gegooid samen met tig anderen.
    Ik ga dan toch voor crematie maar wil wel bijgezet worden in een urn ipv uitstrooien op een strooiveldje.
    Dat komt omdat ik weleens bij ons crematorium de tuinman fanatiek met een bladblazer bezig zag op het strooiveld.
    Het idee om in een bladblazer te eindigen zie ik ook niet zitten.
    En dan kiezen de nabestaanden wel of ik in een urnenmuur of in een urnkeldertje bijgezet word.

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik ook.

5. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ik begraven en mijn kids ook manlief wil de fire in :p maar nee dat wil ik niet wil zowieso al geen urn in me huis, dus dat word een kastje huren voor m :D

Deel Deze Pagina