dag meiden, nou vanmorgen naar ha geweest en heb brief gekregen voor de gyn!ik blij..pff...ook is er bloed afgenomen...geen inwendige iets gehad dat kan daar bij de gyn. Ze snapte me wel gelukkig en ook dat het dan iedere maand een teleurstelling is dat je ongesteld wordt...en ze vond ook dat ik een lange cyclus had...(vanaf april gestopt, 37 34 47 41, vandaag dag 54) Nou ook nog bloed afgenomen voor allerlei dingetjes..dus ben benieuwd! Brief van gyn, de oproep, kan ik binnen 2 weken thuis verwachten..spannend..en dan moeten we daar samen heen.... Iemand ervaring van wat als je bij de gyn komt en dan?hoe doen ze dat inwendig, met wat voor dingetjes?eendenbek of hand?
Hoi missguit, Ben ook bij de gyn. geweest. Mijn eerste cyclus na stoppen met de pil was 112 dagen, vond de h.a. ook beetje lang Bij mij hebben ze uitstrijkje gedaan en echo. Tevens bloedafname om alles te checken. En vriendlief mocht ook even een donatie doen van zijn zwemmers en die zijn ook gelijk getest. Vriendlief heeft gewoon superzaad dus daar zal het niet aan liggen Na de uitslagen niets verontrustends. Clomid gekregen om er regelmaat in te krijgen. Inmiddels 3 rondes clomid gehad en nu weer in de 1e ronde 'normaal'. Inmiddels bijna een jaar verder sinds stoppen met de pil maar pas 6 cyclussen dus tel maar in cyclussen, lijkt het niet zo lang Veel succes bij de gyn! Ennuh.... ontspannen! Groetjes
Ze zullen waarschijnlijk met een echo aparaat inwendig gaan kijken naar je baarmoeder en eierstokken. Dit steld opzich niks voor alleen kan soms het goed in beeld krijgen van de eierstokken en de follikels (waar de eicellen in zitten) wat rot aan voelen. Dit word met een soortgelijk apparaatje als deze gedaan; Kennisgeving voor omleiding
Hoi marjon, o fijn om even te lezen! Hebben ze dus bij jou geen pcos vastgesteld?want daar ben ik dus een beetje bang voor omdat ik wel 'behaard'ben zeg maar..wat op mijn navel, bikinilijn.. en als manlief mee moet, moet hij dan gelijk zijn 'zaad inleveren'? en de uitslag die krijg je na hoeveel dagen? pff wat een vragen....maar ik ga onspannen hoor.. Is dit jouw 6e cyclus ronde met clomid?<--zorgt ervoor dat je eisprong krijgt of? dankje alvast!
Hoihoi, Ik denk dat je vooral geen dingen van te voren in je hoofd moet gaan halen. Maak je jezelf alleen maar gek mee. En hier van alles en nog wat lezen draagt ook niet altijd bij aan je gemoedsrust hihihi. Bij mij was alles in orde, schijn alleen ooit lichte vorm van chlamydia gehad te hebben maar weet hier zelf niets van. Maar dit is dus wel belangrijk dat het getest is want dat vergroot de kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap begreep ik. Hier wordt dus gelijk naar gekeken wanneer ik in verwachting ben. Zaad inleveren moet binnen bepaalde tijd na de zaadlozing. Hij hoefde het niet meteen te doen. Kan me ook wel voorstellen allemaal clinisch en dan moet hij even zijn daad verrichten in een potje... Niet erg romantisch. De uitslag kwam 3 weken later. Ook weer tijdens gesprek bij de gyn. Daarna heb ik clomid gekregen. Zorgt er inderdaad voor dat je hersenen het signaal krijgen om een eisprong te laten plaatsvinden. Normaliter gaat dat vanzelf vanuit hypofyse. Maar ja, 12 jaar lang dat stukje hersenen niets laten doen ivm de pil en dan verwachten dat het zich ineens vanzelf weer oppakt is eigenlijk ook wel hele hoge verwachting voor mezelf. Heb wel netjes de clomid geslikt maar had veel last van de bijwerkingen. Leek wel schijnzwanger. Cyclus was wel netjes op de dag af 28 dgn. Uit eigenwijzigheid met nieuwe cyclus na ronde 1 clomid niet genomen maar was gelijk weer langere cyclus. Dus daarna maar weer wel gedaan en 2 rondes netjes geweest. Totaal dus 3 rondes met clomid gehad. Inmiddels zit ik op de nieuwe ronde zonder clomid. Moet volgende week dinsdag ongi worden. Ben benieuwd!!! Gyn heeft gezegd wanneer cyclus zich na aantal keren nog niet gestabiliseerd heeft dat ik terug moet komen. Heb me voorgenomen 4 rondes aan te kijken hoe het gaat. Maar hoop natuurlijk dat ik er heen moet ivm zwanger zijn! En niet om weer pilletjes te halen. Ben benieuwd wat de gyn voor je kan betekenen. Hoe staat je partner hier in? Groetjes!
Hoi Marjon, Oke wat een verhaal zeg! Maar goed hopen dat je nu mooi zelf ongesteld wordt natuurlijk! Laat je het nog even weten.. Mijn man staat hier wel positief tegen over.Alleen hij is bang dat het misschien bij hem iets niet goed zit. Kijk ik heb zo'n gevoel dat het niet helemaal pluis zit bij mij binnen...maar goed dat wijst zich dus nog wel uit.. Dat is eigelijk een heel verhaal, maar goed ik heb dus wel haar groei op ongewenste plekjes, op mijn navel wat, bij mijn bikinilijn meer als wat een gemiddelde vrouw heeft, op de achterkant van mijn bovenbenen...tja...en het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar goed ik ben blij dat je dit tegenwoordig kunt laten onderzoeken.En dan wordt je dus idd bij het zwanger willen worden, geholpen. Maar goed je hoort nog van me! Dank voor je reactie iddgeval! Groetjes, Missguit
Goede avond! Heb je dat ook al aangegeven bij de h.a.? Anders zou ik daarover gewoon van te voren al informatie gaan inwinnen bij de h.a. Weet je in ieder geval al van te voren een beetje meer. En denk dat wanneer je aangeeft dat je er al met de h.a. over gesproken hebt dat de gyn. misschien minder zoiets heeft van: weer zo 1 die zichzelf helemaal inleest op inet Ook al doen we dat natuurlijk gewoon Je hoort het van me! Heb alleen wel moeten beloven dat ik niet meteen mag gaan testen aangezien het nog allemaal op zijn kop kan liggen nog steeds.... Groetjes
Goedemorgen Ja ik heb het gisteren met de huisarts overgehad, dus zij weet ervan, gelukkig.. Dus dan kan ik dat wel zeggen tegen die tijd als ik naar de gyn.moet.. Leuk dat je het laat weten als je zwanger bent... Fijne dag! Groetjes, MG