snelle bevalling?!?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dannie81, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    lieve verloskundigen,

wat fijn is het toch dat we hier af en toe onze vragen kwijt kunnen!

Ik ben momenteel bijna 10 wkn zwanger van nr 3.
    Ik heb een vraagje over de bevalling (die natuulijk hopelijk nog een hele tijd op zich laat wachten)
    Mijn eerste bevalling duurde in totaal 9 uurtjes (best snel voor een eerste bevalling heb ik me laten vertellen) en was 2 dgn voor de uitgerekende datum.
    Mijn tweede bevalling begon 5 weken te vroeg. Mijn vliezen braken bij 33+6 en de weeen kwamen bij 34+6 pas op gang. Dus eigenlijk een bevalling van een week:p. Maar vanaf de eerste wee tot de geboorte was 1,5 uur.
    MIjn verloskundige zei vorige week dat ze tegen mijn uitgerekende datum voor mn deur gaan camperen omdat dit ook wel snel kan gaan.
    Nu mijn vragen:
    Is de kans inderdaad groot dat de bevalling heel snel gaat? (sneller dan de tweede?
    en is de kans op vroeggeboorte nu groter of maakt dat niets uit. De reden van het vroeg breken van de vliezen bij de tweede bevalling is nooit onderzocht.

Gr. Danielle

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Dannie,

De oorzaak van het vroegtijdig breken van de vliezen is bijna niet te achterhalen.
    De kans op een vroeggeboorte is iets groter als je het al eens mee hebt gemaakt, Maar zolang de vliezen intact blijven ga je vast richting de 40 wkn!
    Bij n derde kan het inderdaad wel weer snel gaan, je was inderdaad al snel bij de eerste! Elke bevalling is weer anders, maar de kans dat het weer snel gaat is groot.

Imke

3. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    Dan wordt het toch een tentje in de voortuin voor de verloskundige tegen de uitgerekende datum, ben ik bang:D

Deel Deze Pagina