Ik geloof ook niet zo dat het helpt...maar...ik vind het gewoon heerlijk om mijn buik af en toe in te smeren. Ik doe het dus niet dagelijks. Ik gebruik Zwitsal Mama & Baby. Ik vind het ook weer zo'n leuk momentje om met je buik en baby bezig te zijn.
Het is maar net of je er aanleg voor hebt/ erfelijkheid. Je kunt smeren wat je wilt maar als het erfelijk is dan ben je toch de l*l helaas. Ik heb ze niet en mn moeder had ze ook niet. Het smeren is wel heerlijk ontspannend trouwens haha, ik weet nog wel dat ik het heerlijk vondt om mn buik lekker in te smeren.
Ik smeer al vanaf begin van de zwangerschap. Op mijn buik is nog een striem te zien, op mijn borsten wel (ben een paar cupmaten gegroeid, dus niet raar). Eigenlijk interesseren die striemen me vrij weinig, iedereen maakt er zo'n heisa over. Als het zo moet zijn, dan moet het zo zijn. Ik heb de hele zwangerschap een droge, jeukende huid en ik vind het daarom wel prettig om te smeren. Daarnaast reageert ons kindje heel erg op aanrakingen van de buik, dus daarom vind ik het ook fijn. Even contact zoeken. Het zwitsal mama buikcreme en borstencreme. Vind de buikcreme heerlijk ruiken!
Heb 3 verschillende cremes gebruikt (ben alweer aan mn 4e tube bezig haha), heb etos en kruitvat huismerk gehad..vind ik beide lekker smeren en ruiken. De zwitsal heb ik ook gehad, is wat duurder maar wel het lekkere zwitsal geurtje Ben nu bijna 38 wk en geen striae, maar kan nog komen natuurlijk. Maar smeer iedere dag mn buik in, vind het ook gewoon lekker om te doen en leuk ritueel van de dag.
Zwitsal voor mama. De buikcreme heb ik vanaf dat ik wist dat ik zwanger was gesmeerd. Eigenlijk meteen dus. Ik ben inmiddels bevallen en heb geen striae. Of dit aan de creme ligt weet ik niet, maar ik vond het sowieso wel fijn zo'n zachte buik. Ik had ook de zwitsal borstencreme, maar die heb ik amper gebruikt (werd misselijk van de geurencombinatie van de buik en borstencreme). Heb daar wel striae, maar dat heeft denk ik meer te maken met de extreme groei van m'n borsten en het geven van bv. Deze creme koop je bij iedere drogist en in sommige supermarkten hebben ze dit ook.
Ik heb geen crème gebruikt (buiten mijn eigen bodylotion om die ik al jaren gebruik) en heb geen streepje striae. Ik geloof er niet in dat een crème het tegenhoudt.
Hier bij de eerste zwangerschap direct de creme van Zwitsal Mama gebruikt. Erg lekker en was het op het laatst een heerlijke buikmasagge waarna we een schopshowtje kregen van zoonlief Had tot de laatste week geen striae. Opeens toch een paar gekregen door het snelle dalen (denk ik?) Ook na de bevalling zat er net wat meer maar goed. We nemen het voor lief en gelukkig is het rustig. Bij de 2e zwangershap kreeg ik veel rooie striae op t laatst en was t onrustig maar er is niks bijgekomen.
Ik heb die ook heel even geprobeerd, maar ik vond 'm wat te dik... Bleef zo aan m'n kleren plakken. Geen last van? Ik heb daar nog een hele volle tube van liggen, misschien maar eens kijken wie ik daar blij mee kan maken.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik trouw mijn buik 2x per dag gesmeerd. Hele zwangerschap geen striemen. Maar 4 dagen NA de bevalling had ik ineens toch wat striemen. Nu smeer ik niet.
nee geen last van (al stelde je deze vraag niet aan mij), ik smeerde m'n buik in, deed dan m'n haar, make up, tandenpoetsen etc. en dan de band van m'n positiebroek omhoog en mijn shirt aan, was het al een beetje ingetrokken.
ik gebruikte ook van dag 1 mama buik balsem van zwitsal geen enkel striempje te bespeuren gebruikte dit meer om een excuus te hebben om over mijn buik te wrijven haha
Bij mijn eerste kind gesmeerd totdat ik een ons woog maar gewoon een wegenkaart op mijn buik hoor. Helaas!
Ik gebruik sinds 15 weken welede zwangerschapsolie en anti stretch mark cream van .. ? Tot nu toe ( 37w) nog niks te zien.. Maar dat komt vast niet door al het gesmeer.. Toch voelt het gewoon goed
Ik smeer mijn borsten, bovenbenen, kont en buik 2 keer per dag in maar met 30 weken sprongen de striemen er in, en letterlijk overal! Binnenkant benen, buik heel erg, borsten een beetje, kont ook en zelfs op mijn vagina! Dus nee ik geloof niet in die zooi. Iedereen zal wel denken , wow dan moet je veel zijn aangekomen, Suprise: Nee eigenlijk niet!, dus waarom ik ze zo erg heb,, geen idee!
Net als met alle andere verzorgingsproducten is het de vraag of het daadwerkelijk helpt. Ik gok het er in elk geval op en smeer sinds het eerste trimester met bio oil. Tot nu toe geen striae, maar als ik ze wel krijg is dat niet het einde van de wereld. Ik denk dat het sowieso goed is om je huid voor, tijdens en na je zwangerschap goed te blijven hydrateren. En heel veel water drinken! De kracht van water wordt echt onderschat.