cremeren of begraven?

Discussie in 'De lounge' gestart door sorien, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Cremeren. Wil niemand na mijn dood opzadelen met een graf wat betaald en bijgehouden moet worden. Op de duur komt niemand meer en wordt je alsnog geruimd Vanwegen ruimte gebrek. Ik hoef mijn plekje niet op het kerkhof en sta hem welaf aan een ander die daar 20 jaar wil liggen. Gooi mijn maar in de oven, stop me in een potje en zet me op de kast als ze dit zouden willen of strooi me uit op een veld of zee. Van mijn hoeft z,n graf niet. zelf ga ik ook eigenlijk nooit naar graven omdat ik niet geloof dat daar wat is behalve een lichaam. De geen die overleden zit in mijn hart en als ik tegen hem/ haar wil praten doe ik dat zo wel.

2. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Cremeren. Hou niet van beestjes... Maar voorlopig nog ff niet hoop ik :D

3. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Begraven, maar dit heeft voor mij een reden. Mijn vader is overleden toen ik 4 jaar oud was, en die is gecremeerd. En ik heb het soms heel erg gemist, dat ik geen plek had waar ik heen kon gaan... En dat mis ik nu soms nog weleens...

4. Jel

Jel Niet meer actief

Begraven.

5. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

cremeren of misschien resomeren.

Waarom ik er voor kies: Ik wil niet nabestaanden opzadelen met kosten/onderhoud van het graf. en hou niet van beestjes.

6. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik wil gemummificeerd in mn eigen huiskamer worre gezet;) hihi

7. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    cremeren...en dan in zo'n urnenmuur...mijn vader is gecremeerd en ik zou niet meer weten waar hij is precies is uigestrooid en dat vind ik maar niks...zelf heb ik een klein potje met een beetje as van hem en heb dat per ongeluk een keer laten vallen op de vloerbedekking...heb toen de laatste restjes met de stofzuiger op moeten zuigen....dus as met iemand mee naar huis hoeft van mij ook niet zo...

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Cremeren. En dan mag mijn urn in zo'n gezellig teletubbielandschap met een grote gekleurde glazen vlinder erachter.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Cremeren.. Wil niemand opzadelen met onderhoud en kosten aan een graf en een verplicht gevoel om erheen te moeten gaan. Hopelijk zit ik in de harten, herinneringen en gedachten van de dierbaren om me heen, daar hoeft niet een leeg omhulsel voor bezocht te worden. Gedenk me dan maar op plekken die ik liefhad of die we samen lief hadden.

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik wil gecremeerd worden
    dat weet ook iedereen ben er altijd heel open in

11. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    O My krijg effe tranen in mijn ogen :$
    ik zou presies het zelfde hebben geschreven! ook mijn vader is overleden toen ik 4 jaar oud was
    en ook hij is gecremeerd, net als jou was er helaas nooit geen plekje waar ik naartoe kon gaan.

Zo en nu weer effe ontopic ;)
    Ik heb dus ook de zelfde reden om begraven te willen worden,
    maar nu ook volgens mijn geloof dus dat is dus nooit moeilijk :p

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Begraven, ik lig liever in koude grond dan in een hete oven :)

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Eigenlijk wil ik allebei niet. Vind begraven zo'n last voor de nabestaanden (duur, onderhoud, etc) en ik wil pertinent niet verbrand worden. Heb wel eens iets over vriesdrogen en dan verpulveren gehoord, dat lijkt me wel iets. Zelfde resultaat als met cremeren maar dan zonder vuur.

14. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Cremeren. Bij leven ben ik al bang voor beestjes en heb ik het altijd koud, zou ik, wanneer ikmdoor ben, ik de koude grond met al die vieze beesten gaan liggen brrrrr

15. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ik wil graag gecremeerd worden, 't idee dat ik ga verotten om 't maar zo te zeggen zind me niet haha

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Cremeren.
    Is ten eerste goedkoper voor de nabestaanden. Niet alleen de uitvaart zelf, maar ook de grafrechten enzo. Ik heb verder ook nooit de behoefte gehad om het graf van een overledene te bezoeken. Die persoon zit (al dan of niet) in mijn hart en die kan ik altijd en overal herdenken. Dus waarom zouden mijn nabestaanden dat niet kunnen? Mijn lichaam heeft na mijn dood verder ook geen nut meer, dus waarom bewaren?

17. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er nog niet uit.

Maar ik wil wel even een horrorverhaal de wereld uit helpen...als je begraven wordt, word je niet opgegeten door beestjes en wormen hoor. Die leven niet meer op die diepte. De bacteriën in je eigen lichaam zorgen voor de ontbinding.
    Ik las ook iets over balsemen. Dat is in Nederland alleen toegestaan als je lid van de koninklijke familie bent. Tegenwoordig is wel een lichte balseming toegestaan (thanatopraxie), dit geeft een hele natuurlijk uitstraling bij opbaren en je bent wat langer 'houdbaar'.

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik wil gecremeerd worden. Ik heb van kleins af aan al nachtmerries, dat ik wakker word in een graf.

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mijn oom en ook mijn opa zijn gecremeerd en de urn is begraven. Dus ze hebben hun eigen plek met grafsteen.

Dus nabestaanden kunnen ook bij cremeren een plek hebben om te bezoeken. Of bedoel je het anders?

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik wilde tot kort geleden begraven worden, maar pas geleden zocht ik eens op hoe het proces na overlijden verloopt. Ik vond een site die het heel duidelijk beschreef en ik vond het zo vreselijk (en dan heb ik het niet over evt. beestjes, maar echt hoe het daarna met het lichaam gaat) dat ik dan toch liever gecremeerd word (had nooit gedacht dit ooit te zeggen haha). Wel wil ik dan dat daarna de urn begraven wordt en dat er gewoon een grafsteen komt. Dus wel een plek voor mijn nabestaanden om te bezoeken.

Deel Deze Pagina