cremeren of begraven?

Discussion in 'De lounge' started by sorien, Aug 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. citta

citta Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    weten jullie dat ?

zoals begraven na 15 jaar word je ontruimt ken je kiezen voor herplaatsen (wat wij doen bij schoonvader) kost 2100 euro
    en je betaalt weer verder de grafrechten enz

maar als je gecremeert word en in een urn gaat en in zo muur komt te staan
    moet je daar voor ook niet maandelijks voor betalen?
    en word dat dan niet ontruimt?

omdat wij onze kinderen niet tot last willen hebben dat hun gaan betalen en verplicht om het te onderhouden

ik wil liever voor onze kinderen cremeren en dan in een urn thuis bij hun te komen staan
    of onze kinderen laat mij uitstrooien
    zodat ze geen kosten en verplichten hebben

Manlief wil graag dat wij 2e in een familiegraf komen te liggen
    en als onze kinderen erbij willen liggen dat dat ken
    maar dat is hun beslissing want hun hebben dan ook hun leventje en gezin
    dus ik ga er niet van uit dat ze bij ons komen te liggen
    wat ik ook begrijpt

2. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    1 keer flink branden

3. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    1,379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse

Is ook erg mooi inderdaad ;)
    helaas heeft mijn vader dat niet, ik vroeg na aanleiding van dit topic vanmiddag aan mijn moeder of je dat vroeger al had, (mijn vader is in 1983 overleden) donderdag alweer 29 jaar geleden :$ ze vertelde me dat ze dat niet wist ze kreeg toen een brief van het crematorium met dat ze het kon laten uitstrooien op het veld ernaast, mijn moeder was toen nog maar 27 en had er geen verstand van en zat toen helemaal in een roes, mijn opa en oma hebben toen het meer en deel geregeld :( het is al zo lang geleden dus wat voor mogelijkheden ze toen hadden weet ik ook niet ;)

4. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Mijn vader is in 1977 overleden op 27 jarige leeftijd, en toen was dat volgens mij nog niet. Erg af en toe dat gemis van die speciale plek hè?

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Ik bedoelde mijn post trouwens niet verkeerd, ik typte het even snel.

De reden dat ik het noemde is omdat ik niet wist of jij wist dat dit tegenwoordig ook kan. Dus dan kan je wat dat betreft je beeld bij cremeren bijstellen. Zelf heeft dat mijn beeld daarvan positief veranderd.

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Nu zeg ik: begraven.
    We zijn goed verzekerd, dus voor de kosten hoeven we het niet te laten. Ik vind het wel mooi om een plekje te hebben waar nabestaanden nog naar toe kunnen als ze daar behoefte aan hebben.
    Ook lig ik dan gezellig met mijn man te verteren, aangezien we dan samen in een graf gaan.

Zo'n urn met as zit ook niet iedereen op te wachten.
    Ben altijd bang dat dat uit zo'n urnenmuur waait ofzo... ;)
    Uitstrooien vind ik helemaal een nare gedachte.
    Stel je voor dat iemand net jouw as inademt, daar moet ik niet aan denken. Dat idee heb ik altijd als ik aan het strand een kopje koffie drink in Zeeland. Dat is op een plek waar regelmatig wordt uitgestrooid. Heb daar altijd de neiging om mijn hand op mijn kopje te houden.

7. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik denk cremeren.... Maar is nog een ver van mijn bed show (hopelijk)

8. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik vind begraven veel mooier, maar het maakt mij niet uit wat ze met mijn lichaam doen. Als mijn nabestaanden behoefte hebben aan een graf om tegenaan te praten - prima! Zo niet, dan vermaak ik me in een urn ook wel :p

9. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    1,379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Ik zag ook niks naars aan je post :)
    ja tegewoordig kan alles he, maar dan nog zou ik gewoon begraven willen worden vanwege het geloof.

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Cremeren. Alleen het idee alleen al dat beestjes aan me komen knabbelen....

Maar heb wel met manlief afgesproken dat hij moet doen wat op dat moment het beste is voor hem en de kids.

11. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    1,379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Zo brr wat jong :$ vond mijn vader al jong met zijn 33.
    ja is zeker erg, vooral als het vroeger vaderdag was ofzo dat je daar een tekening kon neerleggen bijvoorbeeld, maar vaderdag spulletjes van school gingen dan meteen naar opa of oom ;) nu mis ik ook best nog wel een plekje inderdaad :(

12. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

Dec 12, 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Cremeren wat ze met de urn doen mogen ze zelf kiezen zolang ze me maar niet totaal vergeten

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hahahaha :p

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik ga voor cremeren, net als mijn vader en dan de mogelijkheid tot een graf.

wij hebben bij mijn vader die gecremeerd wilde worden de as laten begraven. zo hebben we altijd ene plekje om naartoe te gaan, maar we hebben wat apart gehouden en hier sieraden en eenglassculptuur van laten maken. Ook hebben we een heel klein beetje uitgestrooid in spanje waar die al jaren kwam en zijn favoriete plekje was.

Share This Page