creusli

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by M28, Feb 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    vanaf wanneer mogen kinderen creusli cornflakes etc??
    mijn meiden zijn 2 jaar en 3 mnd..

2. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Mijn dochter van 2,5 eet al een tijdje cruesli! Weleenswaar gewone die wij ook eten! Volgens mij zijn er pakken van bambix vanaf 15 maanden!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb het ergens vlak voor zijn 2e verjaardag voor het eerst gegeven. Niet dagelijks trouwens, omdat er vaak nogal wat extra suiker in zit. Maar hij lust het graag.
    Als je het even laat staan worden de stukjes ook wat zachter, dat is misschien fijn voor een 1e keer?

4. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    ja ik geef het ook, en ze vinden het heerlijk.. dacht meer aan de suikers etc/ zoetstoffen

5. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn ventje (1 jaar, 10 maanden) eet af en toe een hapje yoghurt met cruesli met mij mee. En pas nog wilde hij ook 'kuusli' in zijn yoghurt (hij eet vaak gewone yoghurt als toetje). Heb er een beetje in gedaan, en hij vond het erg lekker.

In het begin was ik mega-voorzichtig met suiker en zo, maar hij drinkt toch ook een paar keer per dag sap, eet wel eens een koekje of ontbijtkoek, brood met vruchtenhagel. Dat beetje cruesli kan er dan ook wel bij... het is niet dat hij een dikkerd is of zo.
    Het enige waar ik wel op let, is dat er geen noten in de cruesli zitten (kan ook niet anders; ik ben er zelf allergisch voor). Ik wil hem daar voorlopig echt nog niet aan blootstellen, in de hoop daarmee te kunnen voorkomen dat hij ook allergisch wordt.

6. Ik geef Jelle (vanaf dat ie twee werd) af en toe een paar stukjes cruesli. Als ik cruesli in mijn yoghurt doe wil ie meteen ook wat, maar dan wel zonder yoghurt. Vindt ie echt geweldig lekker.

7. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

Jan 18, 2008
    153
    0
    0
    Hoi,
    Mijn dochter eet soms kindermuesli van Bambix, de gewone schijnt echt wel heel erg veel suiker in te zitten. Voor af en toe prima natuurlijk, maar voor elke dag een bord lijkt het me wat heftig.

8. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Nog nooit gezien.. kindercruesli van Bambix. Zal er eens opletten. Mijn zoontje van 18 maanden hapt ook af en toe nu van gewone cruesli een paar lepeltjes met gele vla mee.

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick krijgt bijna elke ochtend een of twee hapjes cruesli. Maar krijgt het niet standaard omdat er veel suiker in zit. Hij krijgt ook wel koekjes en limonade maar elke keer een beetje meer suiker is uiteindelijk wel een heleboel.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris krijgt wel eens cornflakes, al een half jaartje zo ongeveer (hij is bijna 3). Vind hij heerlijk met melk erbij...

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Oh ik begin er maar niet aan. Ik koop het zelf niet, muesli's en cruesli's want het is gewoon zo lekker en als je kijkt naar de calorieen. Mijn dochter eet het daarom ook niet en zal ook geen andere ontbijtgranen aangeboden krijgen. Was eens iets over op Kassa, zitten ten eerste heeeel veel verborgen suikers in maar ook te veel natrium (zouten) dus helaas, ze moet het doen met een boterham.

Charlie

Share This Page