crisis..en geen hypotheek meer kunnen krijgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Wij konden ook nergens een hypotheek krijgen.

ALs je het wilt heb ik het nummer van een hele goede hypotheek advisseur voor je. Die heeft het voor ons gefixt bij BLG hypotheken

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    In principe kun je aan de hand van je jaaropgave (volgens mij van de laatste 3 jaar) een hypotheek krijgen. Ze gaan dan uit van je gemiddelde loon.

Mijn man zat midden in een opleidingstraject (wel gewoon fulltime aan het werk) en daardoor kreeg hij geen intentieverklaring. Aan de hand van die gegevens kregen wij zonder problemen een hypotheek.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik bedoelde dus dat we een huis konden kopen van 175.000 ( 1 loon, en in Friesland)

Maar nu nog maar 130.000 ongeveer.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    persoonsgebonden budget is inderdaad niet handig omdat niet gegarandeerd is dat je altijd werk blijft houden. Sommige banken willen jou gemiddelde aantal uren wel meenemen op basis van 3 jaar opgaves, maar dan zou je van te voren een "voorlegpost" moeten indienen bij een bank. Heb je ook al met de adviseurs van de banken zelf gepraat (dus niet een hypotheker ofzo)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    intentieverklaringen zijn helaas niks meer waard. Dat heeft niks met de banken te maken, maar het mag niet van de toezichthouder (dit is trouwens al meer dan een jaar zo). Alleen als je baas een overwaardelijke toezegging doet dat hij je contract om gaat zetten naar onbepaalde tijd is het nog wel geldig.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb een 2 contracten, 1 voor een half jaar met 0 uren, en een vast contract waar ik al 3 jaar flexibel op werk.

mijn tussenpersoon heeft om de stukken gevraagd en we gaan het proberen, wie niet waagt die niet wint...

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Tot welke afstand wil je van EHV af wonen?

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Uhm, ik wil niet lullig doen, maar dit hadden jullie vantevoren aan kunnen zien komen. Op z'n minst hadden de adviseurs dit moeten vertellen, dat jullie snel moesten zijn, omdat dit er aan zat te komen.
    Maar verder: Het is nu helemaal niet gunstig om een huis te komen. Je kunt echt nog beter gaan huren! En ik weet niet hoeveel jullie te besteden hebben en hoe hoog de nood is, maar als jullie sociaal niets kunnen vinden, probeer dan particulier. Ik zat in hetzelfde schuitje. Ik zat ook in een sloopwoning. Had in die stad en de woonplaats van mijn ouders nog niet voldoende jaren opgebouwd. Toen hebben we het particulier geprobeerd en in een maand hadden we een mooie woning. Met 3 slaapkamers. Perfect voor een kleine, toch?

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Studieschuld NOOIT melden bij het aanvragen van een hypotheek! Die is toch niet bij de BKR geregistreerd, dus daar komen ze zelf nooit achter.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou ik ben nooit echt pro huren, je betaald meer geld vaak en je bouwt niets op.. huren vind ik echt doodzonde geld (als het ook anders KAN)

WIj hebben helemaal geen problemen met het krijgen van een hypotheek wij kunnen naar onze mening juist teveel krijgen haha (terwijl ik juist geen hoge maandlasten wil hebben)

Dat was dit jaar nog...

11. Marieke1983

ik ben het met je eens. ik heb het aan zien komen, heb meerdere malen gevraagd aan verschillende adviseurs of een hypotheek echt geen probleem was. en van iedereen was het antwoord "nee". aangezien ik geen expert ben en zij allemaal wel, ga je daar toch vanuit.

en kopen valt hier op zich wel mee. de prijzen van huizen stijgen in eindhoven nog steeds (zelfs de grootste stijging van NL!) en aangezien eindhoven volgebouwd begint te raken is de verwachting dat de prijzen ondanks de crisis licht zullen blijven stijgen en na de recessie explosief gaan stijgen. dus op lange termijn blijft het een goede investering.

maar particulier huren is zeker een optie, als de koop niet doorgaat gaan we dat zeker doen.

@Imd: wij zaten net op het randje van wel/niet voldoende kunnen krijgen om iets te kopen. nu zitten we er dus net onder ;)
    huren is idd geld weggooien, maar op dit moment is een huis een huis. mochten we particulier gaan huren dan zal dat zo kort mogelijk zijn.

@LadyXochi: studieschuld heb ik ook niet vermeld, en zelfs dan nog is dat geen punt. banken mogen die namelijk niet meenemen, (misschien dat ze dat stiekem trouwens wel doen, weet ik niet)

@Crisje: veldhoven, best, is ook prima. dorpjes als budel zijn te ver weg omdat mijn vriend met de trein moet voor zijn werk.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en how about Helmond is wel wat verder maar goedkope huisjes (in de rijpelberg) 150.000 euro maat en 4 slaapkamers! en je kan nog subsidie krijgen ook.

Trein zit daar vlakbij (komt langs) en is maar 5 minuten van eindhoven af)

Ja een huis is een huis ben ik helemaal met je eens ik had het ook alleen over als je een keuze had natuurlijk, NU moet je gewoon ergens wonen en dat is effe het belangrijkste!

13. Marieke1983

maar ik wil ook nog even zeggen dat we er wel een manier op vinden, we hebben wat manieren gevonden en anders via particulier huren moeten we iets kunnen vinden.

we krijgen nu eenmaal een kindje en al hadden we achteraf net 3 maandjes langer moeten wachten met proberen zwanger te raken, het is nu eenmaal zo.

ik voel me weleens schuldig tegenover mijn beebje maar aan de andere kant vind ik ook dat ondanks dat dit allesbehalve een ideale situatie is, is het ook niet het ergste wat er kan gebeuren.

14. Marieke1983

je hebt helemaal gelijk! ik heb altijd helmond op het oog gehad, idd in de buurt en goedkoper. plus de huizen worden daar voor geen meter verkocht dus keuze zat.

mijn vriend wilde daar nooit aan, maar ik heb al gezegd dat ie heel snel van gedachten moet gaan veranderen, en dat doet ie ook wel ;)

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Gaan huren is nu beter dan kopen. Vooral in het lagere segment.

Wij gaan dus pas later kopen dan we eerst wilden doen. Wij wilden na april weer gaan kijken, maar nu wil ik zeker nog een dik jaar wachten.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ben gisteren bij een hypotheekverstrekker geweest en moet zeggen dat het me 100% meevalt wat we kunnen krijgen! Dus wij gaan volgende week ons droomhuisje bekijken.

@marieke, ik hoop dat jullie snel een woning hebben.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Dat is positief consider, :p

18. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    juist als starter kun j je nu beter kopen!
    In dat segment is er ook juist een groei.

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dit is dus precies de reactie waarom mijn vriend straks misschien zijn baan gaat verliezen waar hij al 4 jaar kei en keihard voor heeft gewerkt. en waardoor de helft van het bedrijf zo onderhand al buiten staat op het moment en dan hebben we het over een algemeen bekend bedrijf wat al decenia meegaat. de omzetdaling is op dit moment 50 procent omdat iedereen terughoudend is. terwijl de geluiden dat de media het allemaal sterk opgeblazen heeft steeds meer toenemen. maar daar hebben de mensen die inmiddels al op straat staan natuurlijk niks meer aan. voor ons geldt wij kunnen alleen maar hopen en bidden dat we de derde ontslgronde overleven en mijn vriend kan elke vrijdag een paar handjes schudden van collega's die nooit meer terug komen. :(

20. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Bosi Marrum wat voor jullie ;) hebben wij nog een leuk huis...

Ik meende dat het nu juist gunstig was voor starters, en altijd gunstiger dan huren. Als ik kijk wat ze rond Leeuwarden aan huur durven vragen daar kun je wel 2 hypotheken van betalen!

Deel Deze Pagina