crisis..en geen hypotheek meer kunnen krijgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    ik heb je een PB gestuurd!

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dat heeft natuurlijk een reden dat de huizen in helmond slecht verkopen.
    Wie wil daar nu wonen.......... :)

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Een starter wordt niet bepaald door de prijs.
    Wij zijn starters maar zoeken in het iets hogere segment.
    Een starter wil alleen maar zeggen dat het eerste huis gekocht gaat worden.

Nu is het wel zo dat de naam starter vaak gebruikt wordt in bepaalde hypotheken en garanties. Zo moet je aan n bepaalde leeftijd en salarisgrens voldoen. In beide gevallen zijn wij geen starters, en kunnen dus geen gebruik maken vd kortingen die dat geeft bij sommigen hypotheken. Maar als wij kopen is het wel ons eerste huis.

4. Ik heb voor de rest weinig te zeggen.
    Maar wij hebben slechte ervaringen met andere lullo's van hypotheekverstrekkers!

Maar Geldexpert is echt toppie! Goeie service, aardige mensen, en ze proberen echt alles voor je.

Of zijn jullie daar al geweest?

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh da's echt slecht! Eén van onze adviseurs belde zelfs nog een keer na, toen we nog aan het nadenken waren, omdat de rente ineens zo erg steeg. Dat was ook zo, trouwens :) Maar ik vind het wel erg slecht dat die adviseurs van jullie dit niet gemeld hebben... :(
    Oh echt? Dat wist ik niet. Ik hoor alleen dat het nu een slechte tijd is om te kopen... Dat heb je toch niet van diezelfde hypotheek adviseurs? ;)
    Ik weet welke programma's ze (nou ja, één verstrekker) gebruiken voor de berekeningen en ze kunnen je studieschuld opvoeren onder overige leningen of overige lasten. Of ze het doen, weet ik niet. Kan ik wel achter komen :)
    Veldhoven is toch best duur? Heb ook een tijdje in Veldhoven gezeten. In een apartementje in Zonderwijk. Was best leuk (als student) :D Maar ik hoorde van mijn roomie dat de rest behoorlijk duur was. Hoe zit het trouwens met Meerhoven? Qua prijs dan?
    Jaaaaaah, maar dan woon je wél in Hélmond! Wie wil dat nou! :) Geintje natuurlijk ;)
    :)
    UHmmmm, mja, maar da's ook meteen weer een goede reden om nu niet te gaan kopen, want stel je hebt net een huis gekocht met een dure hypotheek en dan kom je ineens op straat te staan... :confused:

Overigens waren wij heel erg tevreden met de adviseur van De Hypotheker, maar ik denk eigenlijk dat het heel erg afhangt van de persoon die je krijgt. Dus niet aan het bedrijf.

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    @ Marieke1983, dan is het niks voor jullie waarmee ik eventueel zou kunnen helpen. Tis niet echt een ideale plek als je afhankelijk bent van de trein, tenzij je graag lang reist met het openbaar vervoer.

Maar wat ook al eerder is gezegd, steeds meer mensen verhuren hun huis omdat t zo moeilijk is om te verkopen. Kan mij haast niet indenken dat er zo geen woonplek te vinden is.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties allemaal, ik vind het fijn dat jullie meedenken en dat ik de opmerking over te snel zwanger raken niet heb gekregen (had ik wel verwacht!)

mijn vriend wil nog steeds niet naar helmond, met alle geweld niet. niet vanwege de stad maar omdat de reistijd dan voor hem toch langer wordt, tenzij we naast het station daar gaan wonen. aangezien hij nu al elke dag kwart voor zes opstaat kan ik me daar wel een beetje in vinden. (waarom hij veldhoven dan wel ziet zitten snap ik overigens niet ;) )

we moeten voor de starterslening nog 1 document opsturen die wij van de belastingdienst nog moeten krijgen en verd*mme nog steeds niet binnen hebben. tot die tijd krijgen we geen uitspraak van de gemeente. daarnaast heb ik alle papieren van mijn flexibele contract naar mijn tussenpersoon gestuurd en hoop ik dat dit kan bijdragen aan de hypo mocht de lening niet doorgaan.

mocht het toch direct wonen gaan worden, brengen we de katten onder bij een vriendin, dus dat is in elk geval ook geregeld.

dus een hoop geregel en gepieker ook nog steeds.. ik word er gek van ook al weet ik ook wel dat het goed komt.

oh ja, nog 1 ding, dat de huizenprijzen hier nog stijgen heb ik niet van die adviseurs ;) het was op het nieuws een aantal dagen terug en ik heb het van meerdere partijen gehoord inmiddels.

8. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    In helmond staan veel apartementen vrij. Bij mij in het complex (midden in het centrum 10 min lopen naar het station en met de fiets sneller) staan 2 apartementen vrij (heistraat) En aan de overzijde worden nieuwe gebouwd die in augustus opgeleverd worden. Beide apartementen in het complex staan al ruim een jaar te koop, daar kan je wel wat vanaf pingelen. Het is leuk wonen in Helmond (had ik ook nooit verwacht) en de straat is zelf ook erg leuk en wordt nu goed opgeknapt. Lekker dichtbij het centrum en goede treinverbindingen naar Eindhoven of verder nederland in. Ik werk zelf op eindhoven airport en dat is qua reistijd erg goed te doen. Zeker als straks de randweg af is. Schrijf helmond niet gelijk af. Voor ons was het ook een noodsprong die goed bevalt.

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Daar ben ik t daar niet mee eens. Iets meer dan n jaar geleden waren wij aan t zoeken en van de huizen die toen en nu nog te koop stonden is t merendeel gezakt met zijn prijs. Een enkeling heeft dezelfde prijs, maar die hebben waarschijnlijk nog geen nieuw huis gekocht.
    Huizen staan mega lang te koop hier, alleen de heel bijzondere huizen zijn snel weg.
    Anayway, wij hebben t kopen even op de lange baan geschoven. Kijken over een jaartje of 2 wel weer eens.

10. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    heb even meegelezen....

dat in sommige plaatsen in nl de huizen zijn gestegen ligt ook helemaal aan welke prijs...staterswoningen stijgen en de huizen tussen 250.000 en 300.000 de 2 onder 1 kappen dalen en de villa's dus het ligt er echt aan naar wat voor huizen je kunt kijken....en heb geen idee naar welke huizen je kunt kijken....hier stijgen de huizen ook nog steeds...

succes!

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wilde even laten weten dat het is gelukt! de dalende rente en het stijgende inkomen van mijn vriend hebben ervoor gezorgd dat het rond is!
    definitief op 9 maart de overdracht! :D :D :D

12. Wow wat goed, gefeliciteerd :D

13. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Gefeliciteerd!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.870
    113
    Wat fijn zeg, dat is een hele zorg minder! Veel plezier in jullie nieuwe woning.

Deel Deze Pagina