Crisis en salaris

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vraag me af of anderen ook al verandering hebben gemerkt in verband met de crisis.

Wij zijn zelfs met salaris verhoging achteruit gegaan in koopkracht. :(

Kosten voor pensioen en andere kosten die van het salaris worden ingehouden ( minder aftrekbaar) zijn flink omhooggegaan waardoor de salarisverhoging helemaal niet geleid heeft tot meer geld maar gewoon gelijk is gebleven.

Toeslagen ook naar beneden ( omdat we toch meer zijn gaan verdienen + dat ze sowieso zijn verlaagd) dus ook minder terug.

Ik baal flink want dat had ik eigenlijk niet verwacht. :(

Zijn er al meer mensen die de crisis toch echt wel voelen in de portemonnee?

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ja, we krijgen minder toeslagen, zijn maar iets meer gaan verdienen.. Premies gaan omhoog. Benzine prijzen zijn hoog..

De prijzen in de supermarkt zijn dan wel " laag " maar dan gaat de " rest" wel omhoog!;)

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

salaris omhoog, rest gelijk :)

alleen komt het salaris nu een dag later?
    super vervelend, want zijn nog steeds gewend dat het de 23e komt, en valt nu iedere maand tegen :(

4. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Hier geen loonsverhoging, omdat de baas dat niet kan betalen. En dat terwijl alles wel gewoon duurder is geworden. En daardoor kunnen wij eigenlijk niet meer rond komen. We moeten elke maand wat spaargeld bijleggen. Maar zoveel spaargeld hebben wij niet, dus ik zou niet weten hoe wij straks verder moeten...

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier niks van te merken mijn man heeft ook gewoon loonsverhoging gehad.
    Wij hebben onze verzekeringen ergens anders en scheelt ook elke maand 15 euro terwijl we wel beter verzekerd zijn.
    Mijn man krijgt zijn loon altijd de 15de van de maand en ik de 25ste van de maand is erg lekker.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Sterkte!

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Loon iets omhoog maar de zorgpremie en gemeente belasting flink omhoog dus ook hier minder te besteden

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik begin de verhuizing te voelen in onze portemonnee :(
    Vaste lasten zijn omhoog gegaan, en ik ben minder gaan verdienden.

Merk wel bij mijn man dat hij geen winstdeling heeft volgende maand ( BALEN! ) en zijn loon is iets minder hard omhoog gegaan.
    Allemaal een beetje bout dus, maar het is even niet anders :(

9. MamavEsmee

Ik ga 2x per jaar omhoog ( ben nog jong en groei dus veel..;)).. We zijn in het pakket wat wij willen verzekerd bij de goedkoopste ( inboedel,auto, rechtbijstand etc.) scheelde ons bijna 130 euro per jaar.:$ En op al het andere bezuinigen wel al of is gewoon niet op te bezuinigen..

Ik werk nu nog 18 uur. Maar als Esmee straks naar school gaat en we ook een keer lekker op vakantie willen etc dan ben ik bang dat ik toch meer moet gaan werken..;)

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja dat is hier ook het geval. Zorgpremie omhoog, gemeentelijke belastingen omhoog, woonlasten omhoog.
    Sucks big time, we hopen op wat gunstigere tijden weer!

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Ja hier merken we het ook (geen salarisverhoging, etc), maar gelukkig kunnen we nog wel rondkomen.
    Zolang ik nog niet MOET bezuinigen op de boodschappen, gaat het voor mij allemaal wel ok. Ik heb ten minste nog mn baan.
    Nu ff slikken en hopen op betere tijden de komende jaren.

Rammel, dat is echt vervelend (ik blijf netjes :p)! Zijn er echt geen dingen waardoor je kan bezuinigen of wat extra inkomen kan genereren?

12. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Sterkte allemaal.
    Ik merk er nog niet veel van omdat ik met zwangerschapsverlof ben maar per 1 april krijg ik ouderschapsverlof en wordt mijn salaris lager. Mijn werkgever betaalt wel iets mee dus dat scheelt. Al met al ga ik er ong 140 euro op achteruit en dat is wel minder.

We verdienen nu boven modaal dus we kunnen het wel opvangen maar leuk is anders.

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik merk de crisis eigenlijk vooral omdat ik nu in iets meer dan 1 jaar tijd 2x mijn baan ben kwijt geraakt. De eerste keer door een reorganisatie (in totaal nu de helft van het personeel weg daar) en de tweede keer (bij huidige werkgever) door een integratie in een ander bedrijf. Qua koopkracht heb ik het niet heel erg gemerkt, maar als ik niet snel na mijn bevalling een baan vind kom ik in de ww (gelukkig dat ik daar wel recht op heb) en dan zullen we het ongetwijfeld wel gaan merken.

14. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    We doen ons best. Wij zijn vanaf januari begonnen met het bezuinigen op de boodschappen en andere uitgaven. Maar het zat ons niet mee, want vorige maand is onze ketel stuk gegaan, de auto moest voor een grote beurt en had een hoop mankementen (oa distributieriem!!), daarbij komt ook nog eens een dikke jaarrekening van de NUON, omdat we veeeeel te ver boven de geschatte waarden zaten en een maand eerder was de hond ernstig ziek waardoor ze opgenomen moest worden. Daar zat een fikse rekening aan vast. Door al die dingen hebben we overal wat moeten lenen (gelukkig wel bij familie, dus geen frisia en dat soort onzin) en betalingsregelingen moeten afsluiten. Ja, en die leningen moeten we nu iedere maand beetje bij beetje af gaan betalen. En dan terwijl onze inkomsten nog net zo zijn als voor deze kuttijd.
    Mijn vriend is langzaamaan opzoek naar ander werk, want de baas kan (of wil) geen loonsverhoging geven. En dat terwijl er wel gebowld wordt op de kosten van de zaak en ze regelmatig uit eten gaan en borrelavonden hebben... :(

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmm wat dat betrefd ben ik dan wel blij dat mijn man bij een groot bedrijf zit. Hij heeft recht op vele extra's, 2x per jaar loonsverhoging en al die fratsen.
    Maar omdat andere dingen net zo hard mee stijgen, of soms nog veel harder, is het soms even slikken.
    Maar goed, we kunnen de rekeningen nog betalen, we hebben 2 auto's ( waar wel 1 aan vervanging toe is... ) ik heb een baan, mijn man heeft een vast contract en mijn loon gaat volgende maand met € 100 netto omhoog.
    Dus eigelijk mogen we niet klagen, maar tsjah, je voelt het wel in je portemonnee.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier geen salarisverhoging, vriendlief en ik werken voor hetzelfde bedrijf en dat is maar een klein bedrijfje (totaal 6 werknemers). Het zat er gewoon niet in om de salarissen omhoog te doen, anders zou er iemand ontslagen worden (en dat was ik dan waarschijnlijk geweest), dus ben op zich nog wel blij zo. Maar we merken 't idd wel, want de rest is wel omhoog gegaan.

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier kunnen wij het ook wel merken.

Ik ben een slachtoffer van de economische crisis/crisis op de huizenmarkt. Was werkzaam als binnendienstmedewerkster op een makelaarskantoor en was wegbezuinigd per 1 januari jl..

Dus hier voelen we het ook wel in de portemonnee. Want ik krijg wel een WW-uitkering, maar dat is minder dan dat je krijgt als je gewoon werkt.

Ben nu dus flink aan het solliciteren en dat valt ook niet zo mee in deze tijd.

18. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

nou hier merken we het heel goed,kunnen nauwelijks nog rondkomen:(
    mijn man werkt bij een schoonmaakbedrijf waar hij een vaste baan heeft. maar door de crisis kon hij alleen maar nog op verschillende panden gaan werken en niet meer op 1 pand. hij werkte o.a. op een school wat nu is overgenomen door een ander bedrijf waardoor hij daar geen loonheffing krijgt en dus de helft daar maar nog verdient,dus dat zijn 200€ minder.
    pfffffff maar alsof de duivel het doet moet hij nu voor 2 uur 30km van huis gaan werken de andere 2 uur 20 km van huis en de laatste 2 uur nog een 15 km van huis af :x dus bijna 60 km per dag die hij moet rijden op zijn scooter want hij heeft geen rijbewijs:)

als je dus alles bij elkaar telt moeten we nog geld erbij leggen (voor de benzine) dat hij uberhaupt kan gaan werken:$ ik weet het ook niet meer maar dit kan zo niet verder gaan :x

het geld voor de boodschappen moeten we inkorten alleen voor de benzine te betalen,dan praat ik nog niet eens over zijn psychische gesteldheid :(:(:(:(

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Goh dat er nog best zoveel mensen last van hebben,:(

Echt balen.

Ik ben al even gaan kijken waar we kunnen bezuinigen maar helaas leven we al erg sober. Van de verzekeringen kan echt niks meer af.

Internet zou misschien minder snel kunnen maar dat is wel erg jammer.

Verder toch wel iets bezuinigen op de boodschappen ben ik bang. :(

20. MamavEsmee

Bosi.. Balen dat altijd de boodschappen de lul zijn!

Hier ook juist de dingetjes als optimel, lekkere toetjes, extra vleeswaren/vlees.. Wordt steeds minder :(

Deel Deze Pagina