Ik geloof ergens gelezen te hebben dat het halverwege dit jaar weer wat gaat aantrekken. Maar het blijft wel erg lastig voor veel mensen. Ik heb wel leuke sites gevonden: Nooit Meer Rood - Thuispagina en een heel leuk blog: Eenvoudig Leven
Ze moeten het belastingsgeld anders besteden... Wij hebben net onze portie van dit kwartaal betaald, ruim 8000,-... Dat iedereen belasting betaald, oké! Maar zoals het wordt besteed, NEE! Loopt de regering te zeiken over een kastekort, gaan ze bezuinigen op de zorg en onderwijs... Maar ondertussen stort elk land een bedrag naar een rampgebied, zoals bij de tsunami of de aardbeving in Haïti, en moet Nederland het hoogste bedrag doneren!!! Dat ze iets doneren, prima, maar waarom moet Nederland er altijd met kop en schouders boven uit steken? Waarom kijken ze niet eerst naar wat de Nederlander zelf nodig heeft en waar er in Nederland vraag naar is...? Ook een mooie: Kinderen die in het buitenland wonen, maar één ouder in NL hebben wonen, krijgen kinderbijslag vanuit het Nederlandse potje!! Schandalig, ze wonen hier toch niet??? Ben ook blij dat de jongens uit Afghanistan worden teruggeroepen. Scheelt weer in de kosten, en niet te vergeten in levens! 21 levens daar waren al teveel! Zo erg blij dat het kabinet gevallen is! Hopelijk komt Balkenende nu zelf thuis te zitten en gaat er een fatsoenlijk iemand regeren... Balkenende is wat dat betreft echt een kontekruiper die altijd het beste jongetje in de klas wilt zijn tegenover de rest van de EU. Pff, sorry, moest effe gal spuwen over Balkie...:x
Wij merken er alleen indirect iets van. We hebben allebei salarisverhoging gekregen per 1 januari, dus daar geen problemen. Alleen willen/moeten wij dit jaar onze auto inruilen, en die is in de 3 jaar dat we hem nu hebben, ruim de helft in waarde gedaald, o.a. door de crisis in de autobranche... dat was wel even slikken.
ach ja ga er wel wat op achteruit, maar we mogen niet zeuren we kunnen nog rondkomen en hebben tenminste nog werk!
Hier de zoveelste die geen salarisverhoging hebben gehad. De ene maand is moeilijker dan de andere, maar we mogen nog niet klagen...We hebben te eten en kunnen alles betalen.We zijn wel in de afgelopen 2 maanden 3000 euro aan de auto kwijt dus van de spaarrekening is niet veel meer overMaar we beginnen weer van voor af aan..En gelukkig hebben we nog een baan en zijn alledrie gezond(dat is toch het belangrijkste)..Iedereen veel succes en zoals ze zeggen als komt een keer wel weer goed
Mja mijn man is zoals de helft van degene in het bedrijf waar hij werkte vorig jaar in mei op straat beland. Gelukkig een grote tijd achtereen gewerkt dus we hebben nu nog een hele tijd WW te goed. Maar ideaal is uiteraard anders! Ik had me dit afgelope jaar echt bijna 100% anders voor gesteld. We hadden net Wendy gekregen en waren een huisje aan het zoeken (koop woning) en we zouden afgelope jaar goed op vakantie gaan want dat is er met mijn dikke buik in de zomer vakantie van 2008 bij ingeschoten (begin september uitgerekent en kon totaal NIET tegen de warmte toen ik zwanger was). Nou niks vakantie en al helemaal geen ander huis...sterker nog...HEEL erg anders moeten gaan leven om alles te kunnen betalen. Want onze uitgaven veranderden ook oa ivm mn oudste die naar het VO gaat nu en de helft van de reis met t OV moet. Dat is weer 50,- in de maand extra. Klein bedragje denk je dan. Maar niet als je in de maand maar 200,- over houd voor extra's, sparen en kleding. Gelukkig ben ik innovatief op het gebied van rondkomen (noodgedwongen toen ik van 1200,- moest rond komen met 4 man waarvan 2 kindjes onder de 3) Maar wilde liever niet terug naar die tijd. Toen spaarde ik statiegeld om het einde vd maand te kunnen halen nml... En dat is allemaal ZO anders als toen we 1000,- p maand spaarden en daarnaast "even"een tv of spel computer gingen kopen... Nou hoeft t zo ook niet echt maar IETS meer ruimte zou fijn zijn. En over de wens van mij en m'n man om nog n kindje zullen we maar stil houden... (Wendy is zijn eerste en hij heeft de smaak te pakken zeg maar)
Ik ben er financieel wel flink op achteruit gegaan, maar niet door de crisis. Ben vorig jaar gescheiden en we leefden altijd behoorlijk royaal, vaak op vakantie etc. Nu is dat natuurlijk wel even anders met mijn parttime baantje en alimentatie. Ik kan er gelukkig nog steeds van rondkomen, maar het is wel goed opletten bij wat ik doe. Voorheen gaven we het geld gewoon uit zonder er bij stil te staan en nu hou ik alles bij en denk ik overal 3 keer extra over na. Maandag krijg ik eindelijk de sleutel van mn nieuwe flatje en tja, dan komt de financiele slag pas echt, want bijna alles blijft achter bij mn ex en ik moet helemaal opnieuw beginnen. Niet alleen meubelen en witgoed, maar ook de kleine dingen als pannenlappen en afwasborstel, alles moet vervangen worden. Ik ben heel benieuwd hoe ik er over een maandje financieel voor sta, als de verhuizing achter de rug is en mn flatje ingericht
mijn vriend heeft na 5 jaar eindelijk een vast contrakt gekregen en dat heeft hem 50 euro gekocht op zijn loonstrookje. we hadden al een brief gekregen dat het er dit jaar niet inzat dat de lonen veel omhoog gingen een paar euro die wettelijk verplicht zijn. maarja nu is het dus 50 euro minder. aan de andere kant moet je blij zijn dat je werk hebt. maar wat zegt tegenwoordig een vast contrakt nog. helemaal als het bedrijf zojuist verkocht is aan de concuerent.de sfeer er niet beter op wordt en de chefs in je nek hijgen over allerlei futtiliteiten. moeilijk allemaal. gaan lopen doe je in deze tijd ook niet zomaar meer. de zorgpremie is wel omhoog uiteraard evenals de belastingen die zometeen weer op de mat vallend aarben ik niet bang voor. de toeslagen zijn vrijwel hetzelfde gebleven hier. maar de toeslag voor de hypotheek was vorig jaar al gehalveerd.
De bouwbedrijven vallen nu bij bosjes neer hier in Friesland. In 2010 zouden door de crisis ook de meeste klappen vallen. Wilma, ik snap dat je niet meer terug wilt naar de tijd van statiegeld opsparen. Dat lijkt me ook heel erg. Wijffie, veel sterkte. Je kunt voor witgoed eerst ook gaan kijken bij de kringloopwinkels. Vaak nog heel goed spul dat nog wel 5 jaar meegaat. Je hebt ook weggeefwinkels. Misschien kun je daar ook eens kijken. Yinte, wij dus ook 50 euro op het salaris en daarnaast nog eens een paar tientjes in de toeslagen. Maar goed van die laatsten moet je natuurlijk niet teveel afhankelijk zijn.
Niet om lullig te doen maar als je 8.000 belasting moet betalen heb je ook behoorlijk wat omzet gedraaid en het lijkt me dat je dan ook heel wat hebt verdiend. Geen klagen dus.
Wij zijn ca 75% in inkomen achteruit gegaan. Dus ik was dolgelukkig toen ik in de zomer weer een baan vond. Sinds oktober ben ik weer aan de slag en dan voor 4 dagen in de week. Nog een bijkomend voordeel: op de dagen dat ik aan het werk ben, kan ik het geld ook niet uitgeven. Hahahaha.
Kiki, helemaal gelijk. Ik ga na de bevalling ( natuurlijk na een aantal maanden) waarschijnlijk ook weer aan het werk. Dat was eerst niet de bedoeling maar om nu maar steeds zuinig aan te doen heb ik ook geen zin in.