Crisis in gezin..

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique1985, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat dit een ordinaire echtelijke ruzie is waarbij van beide kanten altijd iets te zeggen is.

Ik snap hem dat hij geen 4 uur meer wil reizen..dat hij meer bij zn kinderen wil zijn, tja dan moet hij bij de eerste de beste ruzie zoals nu ook niet meteen wegblijven thuis.

maar snap ts ook, het klinkt allemaal aardig. Maar zo'n bruiloft en keuken zijn dingen waar je jaren naar uitkijkt en voor spaart en sorry daar zou ik ook niet zomaar overheen stappen.

Ts, ik stel voor dat je dit topic laat sluiten en die energie gebruikt om met je man te praten.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

kraamverbandje onder de trouwjurk ziet niemand joh

3. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Sorry hoor Suus en Edelweiss, een vent die meteen naar papa en mama rent omdat ie zijn zin niet krijgt nee dat noem ik echt een goede vent....

4. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Helemaal eens met Tuc!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    nee dat is waar...

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Dat praat ik ook niet goed, maar als ik lees wat ts hier allemaal schrijft en de manier waarop? Alles draait om haar, waarschijnlijk is ze echt superpissed off geworden omdat haar plannen niet door lijken te gaan. Tja, als iemand niet voor rede vatbaar is, dan moet je toch wat om door te dringen.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Niet alle reacties gelezen.

Maar vier uur reistijd? Die vier uur kan hij ni met zijn kinderen besteden.
    Dat vind ik persoonlijk belangrijker als alle argumenten die jij noemt.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Volgens mij moeten beide even in- en uitademen... hoe kan dit akkefietje nu uitlopen op zo'n grote paniek?

Mij maak je ten eerste niet wijs dat het thuisvallen ineens uit de lucht komt vallen, zeker niet omdat het vanaf de dag erna ingaat. En over die zaken regelen kan toch gewoon gepraat worden? Dat hij een kantoor in de tuin oppert is toch niet al meteen dat dat het besluit is?

En waar komt die reistijd ineens vandaan? Is hij van baan verandert of zo? Want zijn werk kan toch niet ineens zo drastisch veranderen?

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

o dat snap ik wel maar ik snap ook dat hij pist is hoor. ik denk dat mijn man ook even niet voor rede vatbaar zou zijn.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mss dropt hij een bom maar hey zoals ik het lees kreeg bij die ook onverwacht van zijn baas op zn dak.
    Ja dan kun je plannen eind 2014 maar als zijn baas anders wil dan zal hij wel moeten anders heeft hij straks helemaal niets.

Dat hij een aparte ruimte wil om jullie geld te verdienen snap ik goed want met gillende kids in de woonkamer komt er niets van terecht.
    Hij is geen reistijd meer kwijt (benzine) nou dan laat je daar een goede intenetverbinding van leggen of idd wifi?

Ik snap absoluut dat hij zijn kinderen wil zien dat is toch normaal en op deze manier win win.

Trouwen je zegt nog niet alles rond te hebben waarom wil je in godsnaam zo dicht oo je bevaldatum een mega huwelijk!? Gewoon nog veder doorschuiven of beter gewoon kleinschalig dan kqn jij je keuken krijgen en hij zijn werkruimte en dan heb je nog geld over ook.

Ik vind hem klinken als een man die hard werkt voor zijn gezin en afgebekt word terwijl hij er ook niets aan kan doen.

En jij drijft je zin nu door mss kinderachtig om naar zn ouders te gaan maar mss wist hij ook zich ff geen raad

11. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    monique1985: ik had mijn schoonouders allang gebeld en had gezegd dat als ze hem vanavond niet naar huis sturen, hij helemaal niet meer thuis hoeft te komen. Alleen dat en dan de hoorn erop leggen.(wil je de hoorn er niet opgooien, dan kun je altijd nog zeggen dat jullie volwassen mensen zijn en dat jullie dit prima zelf kunnen oplossen, maar als hij bij zijn ouders blijft dit erg respectloos is naar jou toe, maar dat dit ook absoluut een bewijs is dat hij dus nog niet volwassen is)

Maar verder ben ik het wel met de meeste bovenstaande reacties eens. Ik denk dat je het te moeilijk ziet. Creeer een plekje op jullie slaapkamer voor een jaar (want eind volgend jaar heb je er blijkbaar wel ruimte voor, want het is nu alleen versneld ingevoerd). MIjn man werkt 2 dagen in de week thuis en wij hebben het afgelopen jaar een hele verbouwing gehad. Echt elke ruimte in het huis, incl dak en tuin. Dus het is echt wel te doen.
    Stuur hem nou gewoon een berichtje met prima dat je thuis komt werken.
    Maar,

1. Wij leven hier in huis en gaan niet weg omdat jij thuis moet werken, dus je past je maar aan, aan onze leefgeluiden.
    2. Je zorgt dat je eigen telefoonaansluiting krijgt en je gaat met je werkgever in overleg voor een vergoeding.
    3. Kom met een goed voorstel over de plek waar je wilt gaan werken nu en in de toekomst, hoe zie je dit voor je? Is een tijdelijke oplossing dat je misschien een plek op de slaapkamer krijgt?

En ts. ik denk dat je door de hormonen nu misschien iets feller reageert. Maar probeer wel ff realistisch te blijven, als je man niet thuis gaat werken hoe groot is dan de kans dat ie zijn baan kwijtraakt? Heb je liever een droombruiloft en een nieuwe keuken & dan een werkloze man. Of kan je droombruiloft misschien iets minder uitgebreid, je nieuwe keuken een jaar wachten & een man die zijn baan kan behouden.

Ik snap dus best wel dat je man boos is, maar ik vind zijn reactie dus erg kinderachtig.

12. vivvv

vivvv Actief lid

14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die man wil een kantoor in de tuin bouwen van hun bruilofts/verbouwings geld en als ts dat nu niet ziet zitten is ze meteen egoïstisch etc?
    Denk dat het iets is waar je makkelijk uit kunt komen met compromissen en overleg. Ware het niet dat meneer zijn zwangere vrouw en kids heeft achtergelaten om uit te huilen bij papa en mama. :)

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ts: ik hoop echt dat je emoties nu ook even heftiger zijn dan normaal. Want ik vind je reactie wel wat kort door de bocht? De situatie is nu eenmaal zo, dan moet je er samen mee dealen.

Aan de andere kant vind ik de reactie van je partner ver overtrokken. Je gaat weg als je even tegengas van je vrouw krijgt? Beschuldigd je dan dat je je kinderen geen vader gunt? Er zit in zijn reactie ook een hele hoop frustratie!

Praten, praten, praten! Lijkt jullie nu even niet te lukken?

Sterkte!

14. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Wow, wat heftig allemaal! Ook ik kan beide kanten wel een beetje begrijpen. Tuurlijk schrik je hiervan, ik ben zelf ook iemand die graag alles volgens plan ziet gaan, anders kan ik ook behoorlijk in paniek raken. Je zit er natuurlijk niet op te wachten dat je bruiloft en verbouwing ineens niet meer doorgaan op de manier waarop je had gehoopt. Maar je man wordt ook in een situatie gezet door zijn baas, waarbij hij blijkbaar geen keuze heeft. Jullie zullen samen wellicht dingen moeten opgeven, maar dat lijkt me niet meer dan normaal als je een gezin bent, je zult samen moeten bekijken wat haalbaar is. Thuis werken vraagt aanpassing, maar zoals ik het lees heeft het ook vooral veel voordelen. Je man is veel meer thuis, daar heb jij baat bij en je kinderen. En hij daarmee ook, want hij vindt dat blijkbaar belangrijk en juist erg fijn aan de nieuwe situatie. Ik begrijp dus ook wel dat hij zwaar teleurgesteld is dat jij zo negatief reageerde.
    Ik denk dat jullie je allebei een beetje hebben laten meeslepen door je emoties, ik zou zo snel mogelijk met hem gaan praten en dit oplossen, want het lijkt me dat dat echt wel kan. Jullie willen zelfs gaan trouwen, dus zomaar weglopen is wel heel raar.

15. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    TS lees je de reacties wel? Ik heb het idee dat je maar blijft doorratelen en je frustraties over je man uit...over hoe onvolwassen hij wel niet is...

16. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Mmm worden jullie straks echtgenoten of vechtgenoten. Ik zou er samen is goed voor gaan zitten en met elkaar praten ipv verwijten maken. Probleem plotseling thuiswerken en geen ruimte in huis en geen rustige werkplek. Oplossing? Huur in je woonplaats zo,n flexibele werkplek. Bij ons in de stad heb je al een werkruimte voor EUR 250 pm. Met secretaresse en vergaderruimte. Het geld wat je altijd kwijt was aan benzine, kun je nu in die werkplek steken. Kijk eerst hoe dit bevalt voordat je je huis verbouwd.
    Enneh als schoonmoeder en zus bellen vanavond om verhaal te halen, vertel je hun maar mooi dat ze zich er niet mee moeten bemoeien omdat dit iets tussen jouw vent en jou is, en dat je alleen met hem face to face wilt praten. Wordt samen volwassen.

17. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Volgens mij is het een giga grap. Ts heeft helemaal geen kids maar is een studentje op een kamertje en zit zich kapot te lachen omdat iedereen er zo mee bezig is.

En ok ik reageer nu ook.
    Nou lach maar even lekker hoor.

18. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    9 april uitgerekend en 17 april een groots huwelijksfeest???

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tja daar komt ze dan zelf wel achter als ze over tijd loopt en misschien tweee dagen ervoor pas bevalt en er ( wat ik niet hoop voor dr ) een slachtveld downunder aan over houd.

Dan zeg ik succes met je feest;)

20. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Het is echt een ruzie om om te huilen zo kinderachtig,

Wel vraag ik me af hoe je erbij komt 4 uur reiztijd, volgens mij is almere appeldoorn geen 2 uur enkele reis. maar eerder ongeveer een uur, uur en een kwartier, en ik vind dat echt wel meevallen.

Ik zou ook niet blij zijn als ik 4 kids had en ik zou een thuiswerkende man krijgen, maar hee tis beter als werkeloos.

koel allebij af, en praat met elkaar kom je er niet uit, dan misschien een neutrale partij in schakelen om te helpen de boel netjes te houden, (niet mijn keus maar soms handig wellicht)

Deel Deze Pagina