Ik geloof als ik zo'n instelling had mijn vriend niet eens met me wil trouwen. Neemt niet weg dat je op bepaalde punten wel gelijk hebt, maar jou houding tegenover je man zou ik wel snel bijstellen althans als je nog wil trouwen?
Idd, dat noem ik een kleuter die zijn zin niet krijgt en vervolgens gaat uithuilen bij pappa en mamma. Als de baas verlangt dat iemand thuis gaat werken dan moet er natuurlijk wel tijd gegeven worden om een werkplek in te richten. Niet even binnen 2 weken alles maar rond hebben. Niet vergetende dat er geen ruimte is waardoor TS er 800 euro tegen aan moet gooien en d'r tuin ook nog eens open moet halen wat ook lekker gaat kosten. Dat vriendlief het oa doet om meer bij de kinderen te zijn, komt op mij over als een smoes. Nee je bent maar een laffe kerel om zo te vertrekken, 3 kindjes vol onbegrip achterlaten en je zwangere vrouw compleet over de rooie het maar zelf uit laat zoeken. Lapzwans noem ik het.
Kun je de aannemer niet bellen en vragen of ze met je mee gaan denken met de Grote verbouwing. er valt heus wel ergens te snoepen in ruimte. heb je een was hok waar een metertje van af te snoepen is en misschien een kamer er naast ook een metertje nou dan heb jede ruimte die hij nodig heeft en mocht het niets worden dan heb je een hobby strijk kamer toch?
File? Maar eh, TS, je staat nu stijf van de hormonen.. Waarom nu verbouwen, acht dagen na uitgerekende datum trouwen en daarna gelijk ook nog een nieuwe keuken? Tuurlijk zijn dat allemaal superdingen waarnaar je enorm uitkijkt, maar waarom nu terwijl je zwanger bent en alles zo ontzettend snel achter elkaar allemaal? Overigens heb ik geen idee wat ik me bij het werk van je partner moet voorstellen, maar lijkt me niet dat hij een enorme ruimte nodig heeft om met de computer te werken en te telefoneren? Dus volgens mij is daar altijd wel een mouw aan te passen.. En ik denk ook dat de baas dit besloten heeft, lijkt me in ieder geval niet dat hij zelf op dit 'spetterende' idee gekomen is in zo'n onhandige tijd..
Moet een aparte ruimte dan zoveel geld kosten? Al is het voor tijdelijk maar een bureautje in een hoekje al is het in de slaapkamer. Het gaat wel om zn werk en als de werkgever dingen eist waar je niet aan wilt voldoen, is de kans groot dat hij zn baan kwijt raakt. Dan zul je wel een heel mooie bruiloft hebben, maar achteraf geen baan en geld. Daarnaast lijkt mij dat een telefoon van de zaak ook geregeld kan worden en anders heb je providers waar je gratis mee kunt bellen naar vast en mobiel tegen een voordelige prijs.
Even off topic ik snap dat je graag wilt trouwen! Wij zouden eigenlijk 12-12-12 trouwen was ook al vast gelegd maar zie onderschrift wij hebben het ook doorgeschoven. Het was 3 maanden na de bevalling en ik was nog zo niet mezelf! Ik denk dat het jou/ jullie meer rust geeft.
Volgens mij ook, en dan 3 kleine kinderen en zwanger en trouwen en op zo een manier een simpele discussie, uit laten groeien tot dit, ik zou maar eens goed bij jullie zelf gaan kijken, praten en nadenken, wat jullie nu eigenlijk willen, hoe zien jullie, jullie gezin, huishouden, financiën, komt nu een beetje over dat jullie wel alles willen, maar hoe ermee om te gaan geen idee, en als jij denkt dat de kinderen hier niets van mee krijgen, kom je echt bedrogen uit, kinderen voelen spanning veilloos aan
Even over je bruiloft ts: wat als je twee dagen voor je huwelijk moet bevallen met een (spoed)keizersnede en vervolgens de eerste drie dagen je bed niet uit kan en de eerste twee weken nauwelijks rechtop kan staan van de pijn in je buik? Misschien ook daar even over denken om dat door te schuiven? Sowieso zul je er niet zo optimaal van genieten zo vlak voor of na een bevalling denk ik. Verder lijkt het me verstandig dat jullie als twee volwassenen samen praten. Een hoekje in de tuin is helemaal niet zn stom idee van je man want dan kan hij rustig werken, en is het voor je kinderen duidelijk als papa in het tuinhuisje zit mogen jullie hem niet storen. En hij kan toch een mobiel abbo nemen van onbeperkt bellen? Kost in verhouding dan weinig geld en hij kan aan zn baas vragen om dit abbo te betalen.
Wauw wat een hoop beren op de weg.... Ik zou toch iets positievere instelling hebben. Hij heeft tenminste nog werk!
Het is idd zo dat het eind 2014 officieël in gang gezet wordt. Echter zijn er een paar kantoren in Nederland die nu alvast 'proef' gaan draaien. Bij deze werkgever kan héél veel maar dit is iets waar geen discussie over mogelijk is en je vriend zich dus maar bij neer moet gaan leggen. Heel veel medewerkers zitten hier idd niet op te wachten en of deze werkgever wel of niet e.e.a. zal gaan vergoeden..daar zijn ze nog over aan het brainstormen dus niks is nog zeker. Collega's zijn er gefrustreerd over maar veel kan er niet aan gedaan worden..voor je vriend 20 anderen bijvoorbeeld. En als ie dan ook nog thuis gezeur krijgt dan kan ik me voorstellen dat het fftjes kan knappen. Wel hoop ik voor je dat ie straks bij zinnen komt en jullie rustig met elkaar kunnen gaan praten.
Ik vind je erg negatief ws hormonen. Maar als zij willen dat hij thuis werkt zullen zij ook de middelen moeten aanleveren. De mensen die in mijn omgeving thuis werken krijgen en laptop en mob. Telefoon. Mijn man zit gewoon aan een bureau in onze slaapkamer. Wat ik niet begrijp is dat je echt alles zo negatief ziet en geen enkele stap wel toegeven. Je wil al het gespaarde geld in een droom huwelijk steken maar meid..... Die staat gepland 9 dagen na je bevalling..... Grote kans dat je net bevallen bent of nog niet van bevallen. Ik zou maar daar eens druk over maken ipv de zorg wat je een bureau moet zetten.
Ik vind dat jij ts wel iets meet de positieve kant van het thuiswerken in had kunnen te proberen zien. Gewoon samen rond de tafel enzo Maar wat hij er allemaal uit gooit, en dat je de kinderen geen vader gunt... belachelijk! Hoeveel papa's werken niet gewoon fulltime buiten huis...leuk is misschien anders maar het is wel zo als het er meestal aan toe gaat Lijkt mij meer dat hij een uitvlucht zoekt... dat er meer mis is en hij dit nu als excuus gebruikt.
Meid... probeer het allemaal wat positiever te zien. Je hoeft niet alles te pikken (bijv. heel de dag het huis uit kan natuurlijk gewoon niet!), maar je ziet het wel erg zwart/wit. Plus; stel je huwelijk uit. Jouw 'sprookjeshuwelijk' wordt waarschijnlijk geen sprookjeshuwelijk 9 dagen (!) na je uitgerekende datum. Je kunt overtijd lopen/een keizersnede krijgen,... En zo hebben jullie geld voor de 'verbouwing'/kantoortje creëren voor je man en kun je daarna nog even sparen voor je mooie dag. Dit zou ik doen.
Ja, je man reageert nu erg kinderachtig. Maar ik vind jou ook héél onredelijk. Ik denk dat de hormonen en het feit dat er nog zoveel moet gebeuren er voor zorgen dat het je even te veel wordt. Kan je van al dat geld voor die bruiloft en keuken niks missen om wat aanpassingen te maken zodat je man een eigen werkplek heeft. Het klinkt niet alsof hij veel ruimte nodig heeft. Mijn zwager werkt ook thuis met 3 kids, dat gaat prima. Het scheelt je man maar liefst 4 uur reistijd! Dus 4 uur méér tijd met jullie gezin. Dat is toch heerlijk?! Daarnaast is dit toch iets wat jouw man van bovenaf is opgelegd? Dus hij kan er toch niks aan doen? Zoals iemand anders al zei, in deze tijd voor hem 10 anderen. Je keuken kan toch een paar maanden later? Of je bruiloft iets goedkoper? Denk in oplossingen, niet in problemen
Pfff sorry hoor, ik wou dat mijn man kwam met we moeten verbouwen want ik kan thuiswerken. Wij zitten in een uitkering en hij solliciteert zich hele dagen suf, dus kom op wees blij dat je een salaris hebt, je een grote bruiloft en nieuwe keuken bij elkaar hebt kunnen sparen, of je er gelukkig van word betwijfel ik. Wij zijn pas getrouwd en hadden geen mega bruiloft, we wonen in een huurhuis dus nieuwe keuken of verbouwingen enz zitten er niet in. MAAR wij hebben elkaar en zijn ontzettend gelukkig! Dus hoop dat je verder denkt dan het materiele en jullie gaan vechten voor elkaar en met elkaar! Succes
Ik snap sommige reacties wel, maar het is niet helemaal eerlijk om steess maar te roepen wees blij dat je een baan hebt, want veel mensen helemaal niet. Het gaat nu om ts haar situatie he?? De ww is ook helemaal niet zo erg tov mensen die ernstig ziek zijn...zo kun je de dingen niet vergelijken vind ik
Daar heb je misschien wel een punt, het is waar wat je zegt dat mensen die ernstig ziek zijn liever een uitkering hebben dan een ziekte. Maar sorry hoor het is dus of dat haar man zijn baan behoud maar thuis gaat werken en zo zijn kinderen meer ziet vs een keuken/grote bruiloft. En misschien reageerde ik teveel uit gevoel sorry hiervoor, maar het raakte een verkeerde snaar.