Crisis in gezin..

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique1985, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    En we nemen geen 2e hypotheek .. Ik kijk wel uit ga niet nog een schuld op ons nemen met 4 kinderen..

2. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Oh ja we trouwen trouwens 17 mei was foutje.. Meteen verandert was me niet opgevallen..

3. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Maar wat ben je nu concreet van plan? Ik vind namelijk wel dat je wat mat reageert, dat staat niet echt in verhouding tot de hoeveelheid tips en advies die je gekregen hebt.

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @monique huur een flexibele werkplek. Bijna elke grote gemeente heeft zulke gebouwen tegenwoordig waar ze voor een klein bedrag per maand van die plekken verhuren. Je kunt dit voor een groot gedeelte betalen door gphet benzinegeld wat je uitspaart. Zo heeft je man een rustige werkplek dicht bij huis en jullie geen ruimte gebrek. Probleem opgelost

5. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik weet niet maar, als je 3 kinderen hebt & een 4e opkomst + trouwplannen dan moet je over dit soort dingen toch wel fatsoenlijk kunnen praten?

Ik bedoel je koffers pakken en naar je ouders gaan deden mijn vriend en ik ook toen we 15 waren.

Ik snap jou best, je bent ook zwanger, stress, hormonen alles word je teveel en tegelijk, maar ik denk wel dat je samen met je vriend in oplossingen moet gaan denken, en niet alles negatief moet benaderen. Lijkt me ook sterk als je vriend je nu zou verlaten, om zo iets, tenminste dat hoop ik niet..
    & verder zijn hierboven veel oplossingen gegeven waar je iets mee kunt!

Succes!
    *Heb trouwens niet alle reacties tussen door gelezen

6. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Sorry hoor. .. maar dat je zwanger bent betekent niet dat je niet meer normaal kan nadenken hoor. .
    Tuurlijk heb je iets meer last van je emoties maar dit gaat wel erg ver ..

Ts. Sterkte! Want volgens mij kunnen jullie dat erg goed gebruiken.... zal niet makkelijk zijn om in een relatie te zitten met bijna 4 kinderen en dan zo slecht met elkaar kunnen communiceren

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Hij wordt eigenlijk in deze positie gezet door zijn werk, die willen bezuingigen, dus hij zit in tweestrijd waarschijnlijk, ik denk dat dit zijn eerste keus ook niet is, we weten allemaal dat banen niet altijd even stevig (ontslagen hoor je vaak).

Hij komt dus thuis met deze mededeling en denkt misschien dat als hij aangeeft dat hij het prettig vindt thuis te werken zodat hij jouw en de kinderen meer kan zien, de klap voor jouw wat minder hard binnenkomt.

Ik zou me zorgen maken als mijn baas zou zeggen, bezuinigen en ga thuiswerken (spookt misschien toch door hoofd) ontslagen gaan vallen.

En dan kom er er als een stoomwals overheen, want dit kan niet, geen kantoor daar. geen kantoor in thuis want kleinere thuis, nee toch......
    ipv luisteren naar je man en tussen de lijnen ook (als mijn met dit nieuws thuis zou komen zou ik me wel echt zorgen maken over het bedrijf) en hem uiteraard zeggen dat hij thuis kan werken.

Maar jij bent alleen met jezelf bezig, kan niet, werkt niet, wil ik niet, voor iemand die zegt dat er nooit ruzie is, nou dan zit er toch flink wat dwars ergens bij jullie want ontploffen en van alles zeggen waar het eigenlijk niet overgaat.

Jullie hadden even kunnen laten rusten en later bespreken want het lijkt me sterk dat hij kosten van bellen zelf moet betalen als het voor werk is en als dat echt zo is, wauw zou ik me even zorgen maken dat zijn baan misschien wel echt op de tocht staat.

Ik snap zijn reactie volkomen, een klap op zijn werk, brengt het zo positief mogelijk en jij raast er als een trein volkomen over zijn gevoel heen.

Misschien een beetje naar jezelf kijken!

8. Sempje

Sempje Niet meer actief

Mee eens!

9. Sempje

Sempje Niet meer actief

Mee eens! Behalve dan dat ik het kinderachtig vind dat je man zei dat hij bij zijn ouders ging blijven begrijp ik wel dat hij boos werd.

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wel een beetje jammer dat je nog steeds de schuld bij je vriend ziet. Hij heeft netjes zijn excuses aangeboden, maar jij ook?

Ja het is een a la minute plan maar jouw man verteld jou ook alleen maar wat zijn baas tegen hem heeft gezegd.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mee eens.

12. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik heb niet alles letterlijk neer gezet wat er gister en overigs vandaag (vanavond) is gezegd. We zijn vanavond verder wezen praten zoals ik al zij voelde ik me gister niet goed.. Zijn we iets gaan praten en ben ik naar boven gegaan.. En ik heb niet alles gelezen .. Geen tijd voor gehad vandaag.. Maar tuurlijk ook gezegd van ' sorry dat ik zo vel reageerde het kwam er nouw op mijn dak ineens' je geeft allebij je fouten toe.. Tenminste dat doen we altijd.. Alleen heb ik wel ff duidelijk gezegd dat ik het kinderachtig vond dat hij meteen naar pappie en mammie wilde en eerst niet de moeite wilde nemen om te praten.. Jullie zien het alleen van ' wees blij dat hij werk heeft ' tuurlijk ben ik dat maar moet ik dan maar alles zomaar nemen ? Nee zo ben ik niet.. Geef ik eerlijk toe.. En vind ik best dat ik daar mijn mening over mag hebben.. Of geld dat tegenwoordig niet meer omdat je blij moet zijn? Dat hij zijn centjes verdient? En daarbij weet ik dat zijn baas niet moeilijk is.. Hij heeft me vriend zorgverlof gegeven toen ik zwanger was van de jongste waar hij eigenlijk geen recht op had.. Genoeg mensen om mijn heen die het ook konden doen.. Overigs wist meneer dat ik al weken me niet goed voel.. Extreem moe al dagen stevige hoofdpijn en gewoon niet lekker in mijn vel en lichamelijke klachten.. Daar had hij ook rekening mee moeten houden.. Maar dat mag niet omdat ik blij ben omdat hij werk heeft ?
    Sorry ik ga niet op mijn tenen lopen omdat ik blij moet zijn omdat hij geld verdient.. Tuurlijk is het lekker... Maar om alles maar goed te vinden .. Nu heeft hij zijn baas gemaild ( ja tegenwoordig gaat dat niet meer mondeling ) of ze een plek kunnen regelen op belasting kantoor hier 5 minuten vandaan.. Ik bedoel zoek eerst andere oplossingen ... En hopen dat hij hem maandag kan spreken mondeling en dat het zo geregeld kan worden.. Tot na de geboorte ...

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Sorry maar volgens mij zie jij het nog steeds heel erg zwart/wit en dan voornamelijk zwart. Ik denk dat dit ook met je zwangerschap en de spanning daar rondom te maken heeft en de stress voor de interne verhuizing bij jullie thuis. Tenminste, ik vind jouw bovenstaande reactie nog steeds erg heftig en krijg het gevoel dat je er nog steeds van overtuigd bent van je gelijk.

Bekijk het per aan te pakken kamer. Welke kamer is vrij, maak deze in orde, daarna de kamer die weer vrij komt enz. Bekijk het niet als 1 groot project maar als 4 losse projectjes. Dan is het voor jezelf overzichtelijk. Begin hi nog ook z.s.m. Aan zodat je dat deel kan laten rusten.
    Laat je man overleggen met zijn baas, wat verwacht zijn baas van hem? Waar moet een werkplek aan voldoen? Wat regelt de baas en wat niet.

Mijn man heeft een laptop en telefoon van de zaak. Met de laptop werkt hij via ons draadloze internet en dit gaat prima. Hij zit wel eens in de huiskamer, maar ook wel eens in de slaapkamer of een andere plek in huis.

Wanneer hij gebeld wordt loopt hij naar zolder of naar buiten bij mooi weer. Maar de kinderen zijn het gewend en weten ook dat wanneer papa aan het bellen is ze niet naar hem maar naar mij moeten komen met vragen. Ook passen ze direct hun volume aan en ik moet zeggen, zij ervaren het helemaal niet negatief.

Je geeft nu aan dat hij gemaild heeft voor een plek in de buurt. Is dit iets wat hij zelf wil of is dit jouw oplossing? En waarom per mail? Waarom niet mailen en vragen of hij tijd heeft voor een gesprek? Zulke vragen zijn per mail nogal lastig over te brengen.

Je denkt vooral in onmogelijkheden, je zou eens een keer in mogelijkheden moeten nadenken. Dan zal je zien, er is oor alles een oplossing.

14. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Je schrijft alleen maar over jezelf. Ik wil dit niet, ik ik ik...
    Hij moet maar. ...Want ik ben zwanger etc.
    Je praat nog steeds op neerbuigende toon over hem.
    Het komt erg over als eenrichtingsverkeer.
    Ik heb zelf een hele zware zwangerschap gehad maar de wereld om je heen staat niet stil en verandert niet omdat jij zwanger bent.

15. adi

adi Niet meer actief

Eens met bovenstaande reacties. Na he uitgebreide uitleg kom je alleen nog egoïstischer over.. Echt misselijk..

16. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Je bent echt vreselijk egoistisch! Bah wat ben jij een vervelende vrouw om als vriendin te hebben... Ik begrijp dat je straks liever hebt dat je man werkeloos in de ww zit en jullie straks met 4 kinderen in de bijstand komen, aangezien er zoveel werk te vinden is??? Bah bah jij denkt maar aan een persoon terwijl je aan je 4 kinderen hoort te denken!!!!!!

En ja de Belastingdienst is als werkgever makkelijk MAAR ze zijn niet voor niks aan andere oplossingen aan het werken mbt werkplekken.... Ik zou vooral lekker je hakken in het zand zetten! Succes straks in de bijstand, daar gaat je "ikwilperséeengroteendure"-bruiloft!

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    pfff...begin langzamerhand te begrijpen waarom je man naar zijn ouders ging.
    Joh...zijn baas zegt, je moet gaan thuiswerken. Man komt thuis en zegt..ik ga thuiswerken.
    Ja..lastig. Maar dan hoef je niet zo te reageren. Je had ook zelf naar andere mogelijkheden kunnen vragen ipv meteen een bak ellende leeg kieperen.

Nee...ik vind je echt niet redelijk in dit verhaal. Ik snap dat je gestrest bent en last van hormonen en verbouwingen helpen daar niet bij. Maar je man is ook een persoon die alleen maar handelt naar rede en gevoel en wat zijn baas hem verteld.

18. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Zoals ik het lees zit hij hoe dan ook thuis binnenkort! Met of zonder werk! Misschien beter zonder dan, want dan hoef jij niets aan te passen!

Sorry, ik vind je in elk berichtje egoistischer worden! En je hebt voor elke oplosssing weer een nieuw probleem!

Dat je het even moest laten bezinken snap ik, maar er worden hier genoeg tips gegeven en je hebt inmiddels 3 dagen de tijd gehad om daarover na te denken!

19. Snuffie47

Snuffie47 Lid

25 sep 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb al een tijdje meegelezen, maar wil toch even reageren. Ik snap het hoor, onverwachte veranderingen, druk, niet lekker zijn, het vertroebelt je beeld misschien. Je mag best een eigen mening hebben en het niet overal mee eens zijn. Maar jeetje, genoeg geklaagd. Het is nu eenmaal zo. Ga eens meedenken! Dingen gebeuren in het leven waardoor je plannen moet omgooien. Je reageert totaal niet op gegeven oplossingen van anderen bv:

De baby eerste (half) jaar bij jullie op de kamer. Dan heb je iig tijdelijk een kamer over.

Een bureau op jullie kamer.

Evt laptop, mobiel van de zaak en dat hij misschien bij zijn ouders ofzo werkt af en toe. Doe ik ook wel eens als het thuis te druk is.

Kun je hier iets mee of blijf je liever hangen in alles wat er allemaal niet kan?

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik vind idd dat je blij moet zijn dat hij 'centjes verdiend'. Volgens mij besef jij je helemaal niet hoe makkelijk het is om op straat te komen staan, vast contract of niet, dat maakt tegenwoordig alleemaal geen ruk uit.
    Jij noemt geld verdienen lekker, ikzelf noem zoiets noodzakelijk, zéker met 4 kinderen. Dat inkomen zou maar wegvallen..dán heb je pas reden om te klagen en te huilen. Denk maar niet dat je daarmee je bruiloft en verbouwingen waar kan maken. Je 1e zorg zal dan zijn eerst eten op tafel zien te krijgen voor je gezin, nou succes er mee.
    Ik vind je ook erg egoistisch overkomen en zeker niet reeël.
    Zijn werkgever ziet je vriend al aankomen met al jouw eisen zeg..met een beetje geluk lacht ie het allemaal weg en vraagt ie hem niet zijn pasje in te leveren. Je wilt niet weten hoeveel mensen op dit moment thuis maar ook op kantoor op zijn baan zitten te azen..

Deel Deze Pagina