Zoals Gandhi ooit zei:"Er zijn geen problemen, wel oplossingen." Even rustig worden en al je opties overwegen, er valt heus wel een mouw aan te passen. Want zijn baas gaat echt niet rekening houden met het feit dat jij je niet lekker voelt. Je vriend komt met oplossingen en hier komen de dames ook met oplossingen en jij komt met nieuwe beren op de weg. Ga desnoods even de deur uit en kom eens terug met een frisse blik, of laat een ander eens naar de situatie kijken, wie weet komt die met andere oplossingen die werken voor jullie.
Ik ben ook zwanger van een vierde kindje. Heb 3 jonge kinderen thuis en ben ongepland zwanger geworden van een vierde! Deze zwangerschap is bovendien stukken zwaarder dan de vorige 3, zowel lichamelijk als mentaal... Daarbij moest ook ons huis verbouwd worden om een kamer te creëren (en geen geld om dit te laten doen, dus man heeft dit zelf moeten doen). Dit alles, in combinatie met eigen zaak van man (stuk onzekerder dan een baan in loondienst) en mijn 32/36 urige baan erbij, heeft behoorlijk tot wat stress geleid de afgelopen maanden... Wat ik van de afgelopen periode heb geleerd is dat je in een situatie waarin dingen anders lopen dan je voor ogen hebt of had moet zoeken naar oplossingen in plaats van vasthouden aan je wensen/eisen... Dat is moeilijk, dat weet ik, maar wel het beste voor het gezin. Behandel elkaar bovendien met respect, dat mis ik bij jullie allebei een beetje.
Ts, ik hoop echt dat je je eigen berichtje over een tijdje terugleest, en dan beseft dat je nu echt alleen aan jezelf denkt. Ik, ik, ik...... Ik vind het zelfs sneu voor je vriend. Die zal zo nooit wat goed kunnen doen toch?
Joh, je man moet zich gewoon laten ontslaan! Het geld "is wel lekker" maar dan hoef jij je niet meer aan te passen! Heeft hij gelijk geen probleem meer met (thuis)werk, niet met de reistijd, tijd zat om te klussen, de bruiloft voor te bereiden en bij zijn kinderen te zijn. Dan hebben jullie geen stress meer, hoeft er geen kantoor te komen en kan hij zich volledig op jou storten. Echt werkelijk waar! Wat denk je nou zelf? Je man heeft maar te accepteren dat hij ineens thuis moet werken, hij kan daar niet zelf voor kiezen.. En natuurlijk hoef je niet meteen blij te zijn met een bepaalde dingen, maar nogmaals, hij kiest hier net zo min voor. Daarnaast praat je nogal respectloos over het werken an sich.. Je zegt; "Tuurlijk is het lekker".. Are you serious?! OF heb je een geld boom in de tuin staan waar je je hypotheek/boodschappen enz. van betaald? En betaal je daar ook even lekker de bruiloft en verbouwing van?
ZIe het onderstreepte en dikgedrukte gedeelte: mijn vraag is: is dit wel zo? Ik hoor tegenwoordig alleen maar mensen die een "lekker vast contract" hebben die er ineens uitvliegen, en dus niets meer hebben want een nieuwe baan is niet heel realistisch op dit moment. Mijn man is ook zelfstandige, maar volgens mij is dit op dit moment zekerder dan een baan in loondienst. Wat betreft TS; wat ben jij een verwend nest, sorry hoor! Jouw sprookjeshuwelijk en jouw keuken gaan voor de baan van je man. Nou, lekker stoppen met die baan dan, dan komt vast alles goed.... Als ze mondeling net zo communiceert als in de berichtjes die ik hier van haar lees, dan snap ik dat die man geen andere uitweg ziet dan maar weg te gaan ( wat wel slap is trouwens). En wat een gezeur over verbouwen: een laptop op tafel mobiel ernaast en werken maar. Alleen je moet wel even in een andere ruimte gaan zitten dan de kinderen, maar dat is alles.
Ik snap niet helemaal het systeem van de slaapkamers, maar als een oplossing is om 2 kinderen bij elkaar op de kamer te laten slapen, ook prima toch. Is nog nooit een kind minder van geworden hoor! Er zijn in deze situatie zoooooooveel oplossingen, onvoorstelbaar dat je dit zelf niet kan inzien.
SERIEUS??? Wat ben jij vreselijk ego zeg!!! Heb serieus medelijden met je "aanstaande". Wat praat jij respectloos over hem joh! Meneertje dit meneertje dat... Waarom wil jij trouwen??? Ik zit me echt gruwelijk op te winden... Ik ga verder m'n mond maar houden.
Schandalig hoe jij over je vriend praat ! Wees blij dat hij thuis zou kunnen werken! Heb maar eens wat respect naar hem toe en denk is niet zo alleen aan jezelf! Schandalig!
God meid, ik denk dat jij niet half beseft in wat voor luxe positie jij je bevind....ik heb medelijden met je man, echt waar... (en ik zeg dit niet graag, heb zelf een onverwachte zwangerschap meegemaakt maar mijn man had me allang een keer de waarheid gezegd en terecht. Help je man nu eens een keer mee (denken) ipv constant je kont tegen de krib te gooien. Wees maar blij dat ie gaat afkoelen bij zn ouders denk ik dan)
wow wow wow Ik snap best dat ie naar pappie en mammie is gevlucht , Beter dan bij zijn terrible girlfriend ..... Lol nee even serieus ... Lees alles even terug wat je zelf hebt geschreven . Je schuift alle gevoelens van je man opzij voor je eigenbelang .... Zo werkt het niet in een relatie .... wat is er zo erg een thuis werken ????????? Lijkt mij juist perfect ! Wees blij dat hij die mogelijkheid krijgt !
Ik wou dat mijn man in de positie was om thuis te werken. Maar met zijn functie is thuis werken niet mogelijk. Tuurlijk hoef jij niet alles te pikken van je vriend. Maar hij ook niet van jou. En heel eerlijk ik zou maar eens goed nadenken of je die bruiloft op deze manier door wil laten gaan.
Ik denk dat ik van het hele trouwen was afgezien als ik jou man was, vind je echt behoorlijk ondankbaar en naïef. Heb serieus medelijden met jou man. Succes verder
Ik denk dat het meeste wel gezegd is. Ik hoop oprecht dat jullie er uit komen en dat jullie beiden vrede zullen hebben met de oplossing. En ik hoop ook echt dat je hier gewoon onbedoeld een compleet verkeerd beeld hebt geschetst. De dag dat ik over mijn man praat alsof hij een kind is, is de dag waarop ik me hardop zal afvragen of ik deze relatie nog wel echt wil. En ik hoop/denk dat hij hetzelfde zou doen...
O, ik ben het met je eens, hoor, dat in loondienst werken ook geen zekerheid meer geeft. Maar ik ervaar de risico's als zelfstandige wel als groter. Als het bij ons mis zou gaan (zaak gaat failliet) dan heeft mijn man geen recht op een WW-uitkering en raken we mogelijk ons huis kwijt. Gelukkig is dit niet aan de orde bij ons, maar hebben wel last van de crisis en moeten daar ook naar handelen. Mijn man kan zichzelf alleen loon uitbetalen als alle andere kosten zijn betaald. Ons personeel krijgt dus wel elke maand loon en wij niet altijd...
weet je wat ik niet snap.... Als thuiswerken er toch al aan zat te komen okee in 2014. Dat je dan niet gelijk met deze verbouwing al rekenschap hebt gehouden met een werkplek je kan beter toch 1x in de rotzooi van het verbouwen zitten als volgend jaar nog een x. Daarbij vind ik je echt heel onredelijk, en ik kan je aanstaande begrijpen dat hij naar zijn ouders gaat als je net zo tegen hem praat als je hier typt... Waarschijnlijk voor de rust en om het niet verder te laten exploderen
Jij bent echt liever verwend dan verwaarloosd zeg. Een relatie is geven en nemen. Je man moet een jaar eerder dan verwacht thuiswerken en is daar blij mee maar voor jou komt alles ongelegen. Jij ziet alleen maar wat jij wilt. Je hebt liever een ongelukkige man dan dat je je wensen tav je bruiloft bijstelt. Want dat zijn jouw wensen en die worden echt niet bijgesteld. Verder vind ik dat jij nogal laks doet over het hebben van een baan en daar blij miee zijn. Ik weet niet waar jij de laatste jaren gezeten hebt maar tegenwoordig is een goede baan iets om te koesteren. Je man heeft , zo te horen, een prima manager die niet te beroerd is om zijn personeel iets extra te gunnen maar nu die manager wilt dat je man thuis gaat werken ga jij roepen dat het jou niet uitkomt. Waarschijnlijk kwam dat extra zorgverlof destijds ook niet uit maar dat heeft je man wel maar mooi gekregen. Kom van je troon af zou ik zeggen. Ga eens met beide benen op de grond staan en denk eens goed na over wat er echt belangrijk is. De bruiloft kan nog zo mooi worden, je relatie zal dat ook moeten zijn. En dat koop je niet met geld.
jemig wat een onbeschofte ben jij! ik geef je vriend groot gelijk dat hij naar zn ouders is gegaan. alles beter dan bij jou lijkt me. ook zou ik als ik hem was van het trouwen afzien want scheiden word het toch uiteindelijk wel. doe je ogen open en kijk in de spiegel en zie wie hier verkeert bezig is. want de crisis in het gezin ben jij succes
Ts heb je nog wat aan de tips die zijn gegeven??? Vraag me af of je nog gaat reageren omdat je wel online bent geweest?
hmmm.. om eerlijk te zijn denk ik wel dat je blij moet zijn dat je man de centjes verdient.. Vandaag de dag is dat allemaal niet zo makkelijk meer. Eind jaren 90 kon je gewoon zeggen dat je dan wel verder keek, maar nu.. Als jij niet wil staan er genoeg mensen klaar.. Bovendien vind ik dat de baas in oplossingen denkt... Er wordt bezuinigd, maar er gaat geen baan verloren! GEweldig toch dat de baas out of the box denkt!!! Mijn man moet al dik een jaar solliciteren! Die wordt gillend gek van alle afwijzingen. Elke baan die open staat is onder zijn niveau. Maar hij solliciteert wel! Alleen is hij overgekwalificeerd en dan word je ook afgewezen.. Daarom is mijn man gedwongen huisman.. Dat is ook niet zijn keuze.. Ik werk vaak meer dan fulltime en ben weinig thuis bij mijn meisje.. Dat is ook niet mijn droompositie.. Maar weet je ts.. Het is niet anders.. Het leven kan een feestje zijn.. Maar dan moet je wel zelf de slingers op gaan hangen (want ondanks dat het niet is zoals we hoopten zijn we super gelukkig en dankbaar om wat er wel is!)