Crisis!!! Lucrin!!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi meiden,

Ik schoot net ineens in de stress en heb echt ff jullie advies/raad/wijsheid nodig!!!!

Ik moest vandaag starten met Lucrin, 20 eenheden.

Ik heb zo'n Lucrin-pot meegekregen: 14 spuitjes en 1 potje met Lucrin, 2.8 ML.
    Nu heb ik keurig - denk ik - 20 eenheden op de spuit gedaan, en geinjecteerd, maar nu ik net nog 1 keer het potje Lucrin bekeek, zag ik dat het Lucrin potje voor meer dan de helft leeg is... Ik weet niet hoe ver het potje precies gevuld was...

Ik had igg voor 9 dagen genoeg hormonen meegekregen, want op CD 10 moet ik weer langskomen op FM... Alleen nu ben ik dus bang dat ik te veel heb geinjecteerd.......

Kan iemand mij alsjeblieft helpen??

Tuurlijk kan ik morgenochtend het ZH bellen, maar voor nu zit ik echt in de stress....
    Op het spuitje staat de eenheden aangegeven op 10, 15, 20, 25 etc etc eenheden... Bestaat de kans dat ik niet 20 maar o,2 had moeten injecteren?? Ik weet het niet meer :(:(:(

AUB raad!!!

2. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Waarom bel je niet naar het ziekenhuis? Er is toch altijd wel een gyn die dienst heeft en die telefonisch even te woord kan staan???

Succes!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #3 maartje84, 27 aug 2009
    Laatst bewerkt: 27 aug 2009
    Ik wordt op een fertiliteitsafdeling geholpen, die zijn 'snachts niet aanwezig en de gyn's behandelen niet de vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen, maar fertiliteitsartsen, dus die gyn's hebben niet dagelijks met deze medicijnen te maken.

HELP!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #4 Jippie, 28 aug 2009
    Laatst bewerkt: 28 aug 2009
    Er zit inderdaad maar heel weinig vloeistof in de ampul. Maar je hebt echt genoeg! Ik moet Lucrin spuiten tijdens een ICSI-behandeling, ook 20 eenheden per dag. Er zit ruim voldoende in de ampul voor 15x spuiten, dus dat komt helemaal goed!

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hey,

Het klopt idd dat er weinig vloeistof inzit. Ik moest altijd 25 eenheden spuiten en ik dacht ook altijd dat ik niet genoeg had.
    Maar het is meer dan genoeg, ik heb zelfs nog wat over. Ik had er vlgs mij 15 spuiten in en die kon ik allemaal gebruiken voor die ene ampul.
    Ik hoop dat je wat geruster bent nu, en anders kun je altijd nog even bellen.

Liefs Jewel

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reacties.
    Net voordat ik ze gelezen had, heb ik met het ziekenhuis gebeld, en jullie 2 hebben helemaal gelijk: er zit dus maar heel weinig in 1 zo'n ampul, en dat is toch genoeg. Heb volgens de verpleegkundige idd precies de goede hoeveelheid gespoten... Pffffff mannnnn wat kan een mens toch onzeker zijn met die rare medicijnen. ;)
    Gisteravond werd ik duizelig na het spuiten dus ik dacht laat ik de boel nog eens bekijken en toen zag ik dat mn ampul voor meer dan de helft leeg was... Ik schrok me echt kapot en nadat mijn man er ook opnieuw naar gekeken had en ik snel heel google afgestruind had, wist ik het niet meer en heb ik dit topic dus geopend....
    Toen ik daar eerst geen reacties op kreeg, heb ik met de dienstdoende ZH-apotheek gebeld, of het schadelijk was als ik te veel had gespoten, maar dat wist die *doos* niet, maaaar ze dacht van niet, maar omdat de apotheker er niet was, kon het niet voor mij uitgezocht worden, maar de volgende ochtend moest ik dan maar weer bellen... Nou dan ga je lekker slapen NOT!!

Maar goed, eind goed, al goed: dankzij de verpleegkundige en ook jullie bevestigende reacties ben ik weer een stuk gekalmeerd :)

Thnx!!

Deel Deze Pagina