Crisis.

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Haha ja klopt! Die loopt goed

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik ben dit topic eens helemaal aan het doorlezen, maar wat ben jij geweldig netjes in je reacties! Ik zie er af en toe voorbij komen, aan jouw adres gericht, maar je weet er echt elke keer weer super op te reageren. Ik zou best pissig zijn met bepaalde opmerkingen, want er zijn er een aantal erg ongepast. Echt, mijn complimenten voor jou!

Hier beiden gelukkig nog werk, en een normaal leven, we merken er niet heel van van, nog niet. Je weet niet wat nog komen gaat natuurlijk. Wel zitten we in een huurhuis met straks een enorme huurverhoging waar ik natuurlijk van baal. We wonen hier nog maar net 3 jaar en toen we hier kwamen wonen zaten we nog een heel eind onder dit inkomen, maar mijn man vond toen een baan, waardoor we in 1 keer omhoog schoten. Nu durf ik gewoon niet te kopen, als een van ons werkloos raakt, zitten we in de shit met een koophuis. Als hij die baan 4 jaar geleden had, hadden we toen al gekocht. Helaas merkt vrijwel iedereen er op zijn manier wel wat van.

Wat ik vooral schrijnend vind is om te lezen dat iemand hier dus elke dag het gevoel heeft dat ie verzuipt, zo krap zitten ze met 4 kinderen. Alle respect voor jou, dat je zo doorzet, ik hoop dat er een groot licht voor jullie aan het einde van deze tunnel is! Ook de tekst 'de glans is nu wel een beetje van het leven' vind ik hartverscheurend (ik heb denk ik nog last van mijn hormonen ook, dus dat versterkt alleen maar). Hopelijk krabbelen we straks weer op en wordt het voor iedereen die het zo nodig heeft een stuk beter!

Iets meer investeren ipv bezuinigen zou al zoveel goeds brengen. En misschien eens iets positiever nieuws brengen, ik word al depri bij het lezen van de eerste koppen in de krant, zelden nog een leuk en opbeurend bericht wat ook echt waarde heeft. Al die negatieve berichten over geld zorgt er alleen maar meer voor dat mensen stoppen met uitgeven en oppotten, zover als dat kan.

3. Afentoe vraag ik me wel af hoe erg de crisis is, als ik zie hoe bizar veel zwangerschapstesten sommige mensen doen :)

4. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hey bolkje, er is een website 10 testjes voor 1 pond. :D

5. O, echt? Nou, dan heb ik ze veel te duur gekocht ;) Dat verklaart een hoop!

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ga regelmatig naar de voedselbank om spullen te brengen. Laatst ook kleding van mijn man, omdat hij erg afgevallen is. En echt wat zijn ze dan blij!

Een keer heb ik zoveel gebracht dat die mensen stonden te huilen! Er zijn heel veel mensen die gebruik maken van de voedselbank en er staat dikke wachtrijen. Die zijn er niet voor niets.

Maar het is heel moeilijk te zien, in onze familie hebben we gelukkig nog niet veel last van de crisis. Maar dat wil niet zeggen dat het er niet is.

Ik moest wel lachen om die zwangerschapstestjes:p

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ja na de eerste keer geloof je het gewoon niet...tenminste ik niet.

Ik deed bij beide kinderen elke wel 6 keer een test voordat ik het kon geloven...en die van kruidvat zijn niet heel erg duur hoor :D

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    En op dat moment denk ik: "liever nog een test van eten vanavond" ;) Want op dat moment MOET het gewoon:D

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat heeft ook wel een paar redenen hoor. Terwijl wij hier namelijk veel beter zijn in praten en onderhandelen en kabinetten laten knallen, zijn onder buren veel beter in het knopen doorhakken en maatregelen doorvoeren.

De besluiten die hier worden genomen, zijn zeker al 3 jaar geleden gedaan in Duitsland. En daar hebben ze ook snoei hard bezuinigd.
    Maar daar is nu de arbeidsmarkt weer aan het groeien, de bouwsector is weer groeiende etc etc.

Dus wat de Grieken en Cyprioten doen, de Duitsers bekritiseren is heel dom! Wat wij doen hier ook, namelijk zo zeuren en praten dat er geen besluiten worden genomen.

Overigens, is de bouwsector in de VS ook weer aan het aantrekken. Zodra het beter gaat in de bouw, gaat het beter met de economie. Dus het wordt gewoon eens tijd dat er meer aandacht wordt geschonken aan de bouwsector in NL. Reken maar dat dit nog zo'n 2 jaar door suddert en dan mag je hopen dat er nog bouwbedrijven zijn in NL, anders ben je namelijk weer afhankelijk van buitenlanders, zoals Duitsers.

Merk ik hier ergens een cirkeltje....

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maar bedenk wel, dat de Cyprioten toen der tijd hebben besloten om niet mee te doen aan pensioenfondsen en er voor hebben gekozen alles op te sparen bij een bank die 6% rente gegarandeerde....dat is natuurlijk op de lange termijn vragen om problemen.
    Natuurlijk is het k*t voor die mensen, maar dat is gebeurd door hun eigen keuzes.

En als wij niet hadden mee gedaan aan de euro, waren onze import en export KOSTEN vele malen hoger geweest dan nu , en was de vraag of we hadden mee kunnen concurreren met de andere landen.
    Want vergeet niet, we hebben er heel veel profijt van gehad, maar dat vergeten heel veel mensen.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh ja....

De koopkracht is voor de gemiddelde nl'er achter uit gegaan...terwijl er gemiddeld nog nooit zoveel is gespaard ;)

Dus...gemiddeld genomen zijn we er met z'n allen op achter uitgegaan...mmar zo dusdanig dat we van schrik gemiddeld meer zijn gaan sparen ;)

Deel Deze Pagina