Crisis.

Discussion in 'De lounge' started by ikke84, Mar 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knap

knap Niet meer actief

Nou als ik eerlijk mag zijn!

:)

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wij merken er ook ( nog) niets van. En mag hopen dat dat ook onze deur voorbij gaat.
    Maar bij mijn man op het werk loopt het altijd een paar jaar achter de feiten aan ;)

Maar ik snap mensen wel dat ze op mompelientje reageren. het klinkt niet echt leuk: meer van: het is je eigen schuld. Net als : Stel je bent een simpele verkoopmedewerker

Waarom is zo'n iemand simpel??? Mss vindt hij/zij het werk wel superleuk. En putjesscheppers/vuilnismannen moeten er ook zijn net als artsen. We kunnen niet zonder elkaar.

3. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik heb nog geen kinderen :( Maar m'n ouders, beiden allebei werkloos en hebben 6(!) kinderen met liefde opgevoed.

En ja, mijn vriend en ik werken allebei fulltime. Ik heb familieleden die het super vinden om op onze toekomstige kiendjes op te passen en de kinderopvang is 5 minuten van m'n huisje.

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Dat is heel mooi dat het je gelukt is, maar wat ga je nu al die bouwvakkers aanraden die ineens binnen een paar weken thuis zitten? Die willen ook heus niet bij de pakken neerzitten, maar ze hebben weinig keus. Bij een sollicitatie komen momenteel duizenden brieven binnen, dus val daar maar eens tussen op. Ik denk echt dat jij met je redenatie de plank volledig mis slaat. Maar zoals ik al lees woon jij niet in nederland, dus je krijgt er waarschijnlijk te weinig van mee. Geeft ook niks, fijn dat jullie het daar goed hebben, maar ik weet wel dat velen hier in nederland echt wel de dupe zijn van de crisis en daar zelf niet heel veel aan kunnen veranderen nu.

5. Mompelientje

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik ben een simpele verkoop medewerker xD Ik bedoelde niet negatief hoor. Knuffel.

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Schets je deze situatie vanuit NL of Scandinavië? Ik lees het namelijk als Scandinavië, maar ik denk dat vele Nederlanders dit herkennen... En daar is niet zoveel mis mee, niets overhouden. Als dat crisis betekent, zouden er vast een heleboel mensen voor tekenen...

7. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Da´s lang hoor, twee jaar.... ik hoop dat het echt wat sneller gaat bijtrekken...:(... dit is voor niemand goed.

8. Wij hebben ook een back-up plan... Maar ik denk dat het met kinderen inderdaad heel anders is. Nu kunnen we nog maandelijks een groot gedeelte van het salaris opzij zetten, maar straks wordt dat tóch anders.

Ik keek 'vroeger' ook heel makkelijk tegen geldzaken aan en vond mensen die in de geldproblemen kwamen maar dom. Maar dat hoeft dus echt niet zo te zijn! Ook mensen die wél slimme keuzes maken en wél sparen als het ze voor de wind gaan kunnen nu net zo goed last hebben van de crisis.

Ik vind het fijn voor je dat jij er weinig last van hebt, maar vind sommige opmerkingen ook wat naief overkomen. Sorry. :)

9. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Jij staat ook al zo positief in het leven... :p

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Mijn man en ik zijn beiden ontslagen en hadden beiden weer snel werk, maar het is nu eenmaal een feit dat dit lang niet voor iedereen geldt en dat het momenteel moeilijk is, dus iets meer begrip voor anderen mag wel. Het is wel crisis, of jij dit nu ziet of niet. Er is meer dan alleen het wereldje om jou heen.

En wat betreft kinderen, ja, met 3 kinderen vind ik het ook een stuk duurder. Het kdv kost ons alleen al klauwen vol geld, man en ik zijn beiden minder gaan werken. Tuurlijk, vrije keus en zou het niet ander willen, maar dat merk je echt wel.

11. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Mooi voor je dat je het zo goed voor elkaar hebt vind het eerlijkj gezegt een beetje gekaanstekkerij voor de mensen die hun baan kwijt zijn

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Las het later, gelukkig dat je het niet negatief bedoelde.

13. Mompelientje

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik ken bouwvakkers in Nederland en die schrijven zich in kvk en zoeken naar opdrachten. En met succes beginnen als ZZP'er.

14. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    simpel heeft meerdere betekenissen in deze hè. Het betekent niet dat je dom en simpel bent. Simpel betekent in deze dat je aan kwalifikaties minder nodig hebt als voor bijvoorbeeld een simpele huisarts, om het even simpel te houden... ;):D

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Ja, dat lukt ze ook allemaal, daarom gaan er ook zoveel beginnende bedrijfjes failliet. Wake up...

16. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Ik ben het hier grotendeels wel mee eens.
    Er zijn gewoon mensen die meer vanuit kansen redeneren en die kansen makkelijker oppakken dan anderen.
    Daarbij zeg ik niet dat werkloosheid altijd maar aan jezelf te wijten is.

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik bedoelde ook meer, het kan simpel qua kennis zijn. Maar als iemand het nu toch leuk vind. Voor vuilnisman hoef je ( denk ik ;)) ook geen TU gedaan te hebben.
    Dus bedoelen we hetzelfde simpel zat:D

18. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Nou, ik ken er ook zat die dat dus niet opredden. Vooral omdat het nog steeds "winter" is hier en er gewoon domweg geen werk meer is. Ook is het bij lange na niet voor iedereen weggelegd om zzp-er te worden. Daar moet je wel de juiste papieren voor hebben natuurlijk. Ik ken er maar erg weinig die iets vinden op dit moment, maar wel fijn dat al jouw kennissen in nederland zo snel weer werk vinden. Ik zal wel in het verkeerde deel van nederland wonen denk ik.:(

19. Mompelientje

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik schets m'n leven toen ik in Nederland woonde. Ik verdiende 1400 maar hield eigenlijk niets over. =/ ik ben open en eerlijk wat ik denk over Nederland.

De euro heeft Nederland kapot gemaakt. Als de euro komt in Denemarken gaan we gauw naar Engeland verhuizen.

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Haha, sorry, moet er stiekem een beetje om lachen. Jij laat je weg jagen door de euro??? (dit is niet negatief bedoeld, maar ik zie het echt voor me dat jij straks de hele wereld over gaat alleen omdat de euro ook dat land weer veroverd heeft. ) Ben het wel helemaal met je eens dat de euro nederland niet goed heeft gedaan.

Share This Page