Dit is een beetje een kort door de bocht reactie als je het mij vraagt. Ik proef er zelfs een beetje jaloezie in, maar dat ligt echt aan mijn eigen smaakpapillen... Wat ik al eerder zei, het is te lang te goed geweest in Nederland en we geven geld uit aan de verkeerde zaken... er moet gesneden worden ja, helemaal mee eens, maar we moeten eerst naar onze eigen mensen gaan kijken om te voorkomen dat daar geen armoede ontstaat. Dus snijden in andere zaken die meer gericht zijn op het buitenland. Om een gigantische discussie te voorkomen laat ik in het midden waar dan precies in gesneden moet worden, maar heb er zo mijn eigen ideeen over.... ... maar of die zaligmakend zijn ...
Nou dat valt wel mee vind ik. Zo kun je namelijk wel heel goed zien hoe het in een ander land eraan toe gaat. Mompelien woont niet in NL. Dus wel goed vergelijkingsmateriaal. Ik vind dat ze het goed voor elkaar heeft. Zo zou ik het ook wel willen hoor. Niks mis mee.
Nou ben ik wel benieuwd naar de redenatie van de mensen die zeggen dat euro slecht is geweest voor nederland. Hoe komen jullie tot deze conclusie?
Idd. Ik begrijp ook niet waarom je het niet zou mogen zeggen als het je wel eens wat beter voor de wind gaat. Waarom al die afgunst telkens? Wat een sneren en steken onder water. Ik vind dat maar een nare mentaliteit...mensen die een ander het niet gunnen.
Niet allemaal hoor. Heel veel zijn erg succesvol. Ligt eraan welk gat in de markt je hebt aangeboord denk ik. Dus in welke branche je het gaat zoeken. Daar valt of staat alles mee.
Ik heb echt een hekel aan de euro. Dan ga ik naar Nederland en neem ik 500 euro mee. Moet wel zeggen dat die 500 euro aan zakgeld in week op is. Al die commerciële dingen! Al die Nederlandse lekkernijen, friettent, viskraam, uitverkoop merk kleding!! Ik kom met een grote koffer terug naar Denemarken. Zegt m'n vriend: Wat heb jij gekocht? Ik zeg: Souvenirtjes uit Nederland? Maar in Denemarken smijt ik niet met geld. Dat komt omdat zij alle snoep en vlees daar kost het 3x dubbel!!! Ik eet hier alleen groente en fruit. Die is wel altijd in prijs verlaagd... En dan doe ik m'n keukenkast open met alle Nederlandse lekkernijen. Mmmmm Jus uit een pakje voor een euro... lekker met m'n groente stamppot.
Als iemand zegt 'IK heb het goed, DUS er is geen crisis!' dan impliceert die persoon daarmee toch indirect dat alle mensen die de crisis wél ervaren: - dom zijn? - zich aanstellen? Ik kan me voorstellen dat je daarmee mensen tegen de haren instrijkt...
Je hebt verkeerde smaakpapillen want ik ben niet jaloers.Ik ben mijn wildste haren wel een beetje kwijt en ik krijg steeds meer grijze haren haha. Het leven met kinderen is gewoon niet te vergelijken met dat wanneer je nog geen kinderen hebt die naar school gaan en naar sportclubjes ed. Wij hebben het heel goed moet ik zeggen.Maar het komt wat ondoordacht over wanneer iemand loopt te roepen dat er geen crisis en ik om me heen mensen hun bedrijf ziet kwijtraken waar ze hun hele werkzame leven in hebben gestoken.
Nou, dat zou heel goed kunnen, lullig als het klinkt. In sommige delen van het land is het nou eenmaal moeilijker werk zoeken in een bepaalde branche dan elders in het land. En zo groot is Nederland helemaal niet, maar toch is dit wel het geval.
Trouwens Anouk.... wel een beetje een lullige opmerking dit. Heb jij het onderschrift van Mompelientje eigenlijk wel gelezen? Dan had je dit niet zo bot neergezet.
Hey, zo denk ik niet. Ik ken mensen die een opleiding hebben afgerond, die ruime werkervaring heeft en toch nog geen baan kunnen vinden. Die zijn niet dom of stellen zich niet aan. Het is gewoon een beetje pech, maar aan geluk moet je hard werken. Wat zijn je talenten? Waar ben je goed in? Deze vragen word altijd gesteld in een soort jobcenter.
Het is gewoon kut. En wij hebben het geluk dit mijn man een baan heeft in een sector waar hij minimaal kans heeft om ontslag te krijgen of failliet zal gaan. Daarbij verdiend hij behoorlijk daardoor kunnen wij zeggen we merken er persoonlijk in onze situatie niets van MAAR dat lieg ik dat want mijn is mijn omgeving merken we het wel mijn beste vriendin ligt in scheiding en moet haar huis verkopen met 60,000 euro schuld! Een vriend van ons baan kwijt en niet meer aan het werk te krijgen omdat er niets is. Kennisje eveneens baas failliet en weer onderaan de ladder. Ik denk ook dat de regering hier de crisis zelf in de hand werkt. Klinkt raar maar wij waren vorige week in duitsland ik haal mijn luiers daar omdat ik pertinent weiger 12 euro te betalen voor een pak pampers terwijl ik net over de grens nog geen 7 euro betaal. Maar toen we terug reden kwamen we langs een tankstation er stond file met gele platen! Mensen die op de grens wonen doen hun boodschappen etc niet in nl omdat het veel goedkoper is in duitsland. De benzine was daar bij de shell 1,57 nog aan de prijs maar beter als hier er stonden minimaal 30 autos te wachten. De regering maakt door tax op tax op tax de handel te duur waardoor mensen steeds verder gaan uitwijken. Dus de koopkracht daalt en de crisis blijft in stand
Dit. Hier geen jaloezie, wij hebben het goed. Allebei een vaste baan, een goed salaris en drie gezonde kids, wat wil je nog meer. Maar ik ga niet zeggen dat er geen crisis alleen omdat ik het niet zo merk.
Ja ik ben er ook niet blij mee... Trouwens... de UK... daar zou ik ook niet dood over een hek gevonden willen worden hoor... tenminste niet in London. Brrr... vieze stad. Maar ik dwaal af... Ik ga zo even koken. Jullie kunnen wel even zonder mij en mijn intelligente inbreng hè....
Nee, dat schrijft ze niet, en zo komt het op mij ook niet over, maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat het op anderen zo overkomt... Laten we het erop houden dat de communicatie via internet vaak een stuk stroever verloopt dat IRL...
Ish okie Booey. Knuff. <3 Wat ik wilde zeggen is, ik wou dat het met Nederland goed gaat. Ik had namelijk een heel leuke baan in de fotowinkel. Maar die ging telkens failliet Ook heeft de euro m'n leven een beetje zuur gemaakt. Bijvoorbeeld: Ik was 16 jaar en betaalde 125 gulden voor m'n kamertje. Toen de euro kwam, betaalde ik gewoon 60 euro maar paar jaar later, de jongen die daar woonde betaalde 300 euro Dat is toch schokwekkend!