Crisis.

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik hoop dat het snel wat aantrekt en snel ook.. Mijn vriend zit ook thuis door de crisis. Bedrijf waar hij al 7 jaar werkte en een vaste baan had failliet gegaan... Ook erg moeilijk om een baan te vinden, hij is niet de enige die solliciteert. Gelukkig hebben wij een hypotheekbeschermen op een huis, dan kun je eerst nog normaal rond komen!!

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja, dat denk ik ook. Ze hebben een grote vinger in de pap in ieder geval!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat 'wij' Nederlanders vooral heel angstig zijn.. en dat komt ons land niet ten goede. En te veeleisend.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    maar dat is net zoiets als dat ik nu op een eilandje in de stille zuidzee zou zitten en zeggen dat ik het helemaal niet koud heb itt de mensen in Nederland

5. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Nou die ken ik niet hoor.... Voor ZPP'ers in de bouw is het bijna geen doen op dit moment....
    Mijn man heeft een eigen bouwbedrijf en ziet ze bij bosjes 'vallen'. En dan echt niet alleen de kleine zelfstandigen maar ook grote bedrijven die jarenlang een bloeiend bedrijf hadden.
    En dan vindt ik het heel krom om te zeggen dat er geen crisis is.... ;)

Gelukkig hebben wij (als 1 van de weinigen in de bouwsector) het heel goed. Mijn man heeft gelukkig genoeg werk, maar hij merkt ook dat het echt anders aan 't worden is tov een aantal jaar geleden.
    Je moet je kop ook niet in 't zand steken....

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat is maar een voorbeeld. De inflatie in nederland is sinds de in voering van de euro lager geweest dan daarvoor. Tussen 2002 en 2012 gemiddeld 1,89 procent en dat is lager dan sinds de 2e WO. Inclusief de crisis.

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik denk dat als je beiden een goede baan hebt in Nederland, je vaak nog weinig van de crisis merkt in je eigen portemonaie.

Zelf merk ik voornamelijk dat mensen angstiger zijn, en bepaalde uitgaven uitstellen. En dat maakt dat de binnenlandse bestedingen zo slecht zijn op dit moment in Nederland. Het beetje groei wat we hebben, zit hem in de export.
    In Duitsland zijn de binnenlandse bestedingen wel op peil en daardoor groeit dat land dit jaar al weer. Terwijl wij nog wel een paar jaartjes crisis te gaan hebben.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
  9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat klopt, en ik ben een echte Keynesiaan en vind dus ook niet dat je zo zwaar moet bezuinigen in tijden van crisis. De norm van 3% bergotingstekort zou wel iets soepeler gehanteerd mogen worden. Maar ja, de monetaristen zijn aan de macht :D

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja... maar dat is dan toch ook zo? :D;)

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
  12. Ja, maar als je op een NLs forum zit dan weten mensen ook niet direct dat je ergens anders vandaan komt natuurlijk he? :D

Trouwens Booey, je ging toch koken? :p Niet dat ik je weg wil jagen hoor ;)

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ooooow dat verklaard een hele boel ze woont niet in Nederland aha vandaar

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja maar wat heb jij eraan als het over het slechte weer in NL gaat.. ;)

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    In Zweden is het wel crisis net als hier...ook geen Euro trouwens.

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik woon ook niet in NL, maar wel er vlakbij... maar bij Mompelien stond het in haar rechterhoekje....

Ben ook aan het koken... doe aan multitasken... koken, forum, aanbranden, weggooien, overnieuw beginnen, iets posten, weer aanbranden.... ben er heel druk mee...

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hier zijn ML en ik beide onze baan kwijt.. niet fijn met 4 kids waarvan 2 eindexamen gaan doen en dadelijk graag door willen studeren.

We redden het nu net.. met veel moeite.. omdat ik alles probeer te verkopen zoals kleertjes etc... ipv weggeven aan vrienden.. want elk tientje is weer een dag extra voor het eten..

De crisis in NL... breek mij de bek niet open.. bakken vol geld gaan de grens over.. alles voor europa.. en hier wordt alleen maar gegraaid.. besparen valt er weinig meer.. abonnementen zijn allang geleden opgezegd.. huis is op en top geisoleerd en alles is aangepast om maar zoveel mogelijk te besparen... dan denk je oooo we gaan minder betalen, helaas.. energie is een mooie melkkoe voor de overheid.. dus hup.. energiebelasting omhoog ..daaag voordeel.. alles wordt uitgekleed en verder maximaal belast.. om te huilen vind ik het. Ik heb geen fam die kan bijspringen op de momenten dat het water ons aan de lippen staat.. onze ouders hebben hun pensioen in een paar jaar tijd met 30% zien afnemen.. ik ben het een beetje zat aan het worden dat ik continue op alles moet zeggen sorry.. daar hebben we het geld niet voor.. om elke week opnieuw alle folders te moeten uitpluizen om te kijken waar ik wat het voordeligste kan halen.. ik ben graag zuinig.. maar nu het zo door mijn strot geduwd wordt irriteert het me best wel.
    Bij het UWV staat met koeieletters op de website en wordt je ook in het eerste gesprek kenbaar gemaakt:
    bent u 45 jaar en ouder.. dan bent u onbemiddelbaar.. er is geen werk meer voor u! dan ga je de toekomst toch weer anders zien he.
    En een back-up plan.. we hebben het geprobeerd.. zijn naar UWV gestapt om met behoud van uitkering iets te kunnen starten.. maar dat werd afgewezen.. en dat beetje spaargeld dat we nog hebben kan ik er niet in investeren.. want straks weer kleren voor de kids, schoolgeld etc..
    crisis is hier dus ten volle toegeslagen.. en elke dag opnieuw heb ik het gevoel dat ik verzuip.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Mijn man verloor zijn baan dec. 2010

Hij heeft zich toen om laten scholen naar de branche olie en gas...

Het beste wat hij ooit heeft kunnen doen. Binnen een maand een andere baan en nu dik 2,5 jaar later nog steeds daar aan het werk en het gaat daar erg goed

Maar...in 2008 eerst ons huis veel onder de prijs weg moeten doen...en dus dat ontslag. Ik was toen wel even gespannen.

Nu gaat het dus wel weer goed maar ik let nu extra op.

19. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik vind het voor mijzelf pas crisis als ik aan het begin van de week al bijna geen geld meer over heb om eten te kopen voor mijn kinderen.
    Anderen vinden het crisis als ze geen 3 keer per jaar op vakantie kunnen, of als ze de 2e auto de deur uit moeten doen...
    Het is maar net wat je levensstandaard is.

20. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik werk momenteel nog in de kinderopvang en ik hoef denk ik niet te vertellen hoe het daarmee gaat....Ik werk minder uren dan ik zou willen en krijg ruim € 500 minder betaald omdat ik omlaag ben gegaan in functie na beëindiging vorige contract via rechtswege (ook door crisis) De droom om voor onszelf te beginnen is in rook opgegaan want dat durven wij nu niet. Nu laat ik mij omscholen naar de gehandicaptenzorg ( ik ben uitgekozen uit ruim 160 sollicitanten) en begin mijn opleiding in september, hopelijk komen er betere tijden aan.

Deel Deze Pagina