MSD/Organon... Wat met Moeders voor Moeders?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by SushiLover123, Jul 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    De ontslagen bij MSD (voorheen Organon) zijn nu al een paar weken in het nieuws.
    Massaontslag bij MSD in Oss | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
    Universiteit wil MSD-werknemers helpen | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
    Werknemers MSD naar Den Haag | NUzakelijk | Nieuws voor professionals
    Kamermeerderheid wil debat ontslagen MSD | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
    Werknemers MSD vragen aandacht politiek | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
    MSD-personeel wil actie van Balkenende | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
    Van der Hoeven belt met MSD | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
    'Duizend mensen op de been voor MSD' | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Maar waar niet over gesproken wordt, is een onderdeel van dit bedrijf: Moeders voor Moeders.

Eén van de belangrijke dingen die MSD doet, is het onderzoeken, produceren en verbeteren van zwangerschapshormonen. Moeders voor Moeders zamelt hiervoor de urine van zwangere vrouwen in, waaruit Organon het hCG-hormoon uithaalt.
    Met behulp van het hCG-hormoon wordt een geneesmiddel gemaakt dat de eisprong stimuleert. Ook wordt dit hormoon gebruikt om kleine jongetjes mee te helpen, wiens balletjes niet goed zijn ingedaald.

Nu heeft MSD ook andere vestigingen, o.a. in Schaijk, Apeldoorn en Boxtel en ik weet niet waar het hCG-hormoon gewonnen wordt, maar ik vraag me toch af of dit niet ook het einde betekent van Moeders voor Moeders....

2. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik hoop het niet want dan ben ik nu voor niets al die bussen aan het volgooien. :)

Nee even zonder gekheid, ik mag toch hopen dat MvM wel gewoon blijft bestaan...

3. Seth

Seth Niet meer actief

Tjeetje... had de nieuwsberichten wel gezien, maar inderdaad niet stil gestaan bij mvm....

4. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,728
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja zeg idd...!Daar heb ik 13 jaar geleden nog mijn bijdrage aan geleverd.Hoop dat het door kan gaan.

5. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Misschien dat ze wel willen stoppen, misschien ook niet. Ik verwacht niet dat de andere vestigingen gespaard gaan worden. Als er een alternatief in Nederland verkrijgbaar is of komt, kan het meestal wel. Anders is het heel moeilijk i.v.m. de nederlands wetgeving, maar ja het blijft een amerikaans bedrijf en dat zijn meestal geen lievertjes.

6. 4days

4days Niet meer actief

Misschien wordt die tak ook wel overgenomen door een ander bedrijf ofzo.

Share This Page