Vraagje. 16 mei hebben we bij Cool Blue een draadloze stofzuiger gekocht. Nu hebben we er sinds gisteren al problemen mee; hij valt continu uit, terwijl hij gewoon in de oplader staat bij geen gebruik. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee, als een stofzuiger zo snel al iets gaat mankeren heb ik er geen vertrouwen meer in. Ik wil gewoon mn geld terug of een andere stofzuiger ( Een normale, dus geen draadloze). Heb ze net met dit verhaal een mail gestuurd, maar was benieuwd wat nu mn rechten zijn. Op internet staat het er allemaal vrij vaag en hypothetisch.. Ik voorzie nu eigenlijk al dat ze hem willen gaan repareren en ik dus een poos zonder stofzuiger zit. En met 2 katten en een hond is dat niet handig.. Eigenlijk baal ik ook dat mijn man die stofzuiger niet in een 'lijflijke' winkel gekocht heeft. Iemand ervaring met Cool Blue en dit soort probleempjes?
Volgens mij moeten zij twee keer de mogelijkheid hebben om hem te repareren alvorens je je geld terug kan krijgen.
Cool Blue geen ervaring mee. Maar de winkelier is verplicht het kapotte artikel binnen een 'redelijke termijn' te repareren danwel een nieuw exemplaar te geven. Als ze een beetje service gericht zijn geven ze je natuurlijk een nieuwe zodat je niet te lang zonder zit. Laat je niet afschepen in elk geval, stuur maar een pb als ze moeilijk gaan doen dan help ik wel even met een voorbeeld brief. 😊
Wat jouw precieze rechten zijn weet ik zo niet, maar ik weet wel dat Cool Blue zulke zaken netjes afhandelt. Succes!
Ik heb goede ervaring met cool blue, en cool blue heeft trouwens ook gewoon winkels Ik geloof 5 verspreid over Nederland. Pak de stofzuiger en ga ermee naar de winkel ipv van het mailtje afwachten duurt vaak alleen maar langer. Suc6
thanks voor de reacties! Thanks Nikki. Ik wist niet dat Cool Blue ook winkels had, zal straks eens kijken. Ik wacht het gewoon even af! Edit, ik zie inderdaad dat er ook een in Rotterdam zit, dan ga ik daar maar zsm langs!
Je hebt een stofzuiger gekocht, en je bent niet tevreden. Wat je rechten zijn? Je hebt het recht om contact op te nemen met de winkel/webshop via mail, telefoon of een persoonlijk bezoekje om kenbaar te maken dat je niet tevreden bent. Je hebt vervolgens het recht om te luisteren naar de oplossing die zij aandragen. Wanneer je niet tevreden bent met de geboden oplossing zou ik me druk gaan maken over wat je verdere rechten als consument van een stofzuiger precies zijn. Voor vandaag zou ik zeggen, heb je het recht om lekker naar buiten te gaan. Het is stralend weer. Geniet van de zon. Drink een lekker wijntje of kies een heerlijk ijsje uit. Geniet van de dag, en maak je vooral niet te druk over een stofzuiger... Overigens hoop ik natuurlijk wel dat je heel snel een nieuw en naar volle tevredenheid werkend exemplaar thuis hebt!
Je moet dit gewoon aankaarten, weten ze niets kunnen ze niets. Zover ik weet kan het idd even duren ivm de levrancier waar ze contact mee moeten opnemen en vaak vanuit daaruit word er verder gewerkt. Door deze probleem zou ik denken dat zw hier wel degelijk mee aan de gang gaan. Want ook coolblue heeft niets aan producten wat zijn werk niet doet want ook hun moeten dat product gaan verkopen. Ik zou gewoon even opbellen en kijken of ze een oplossing voor je hebben zo snel mogelijk. Ik denk dat coolblue dat wel waardeerd. Overigens zijn mijn ervaringen ook altijs goed
Ik zou het voorstel vanuit coolblue even afwachten of inderdaad langsgaan in de winkel. Wij hebben met onze babyfoon problemen gehad en na een aantal maanden zonder problemen een nieuwe gekregen. De oude hebben we terug gestuurd, dag erna al een ontvangstbevestiging via de mail vanuit coolblue dat hij ontvangen was en dat er een nieuwe onderweg was. Uiteindelijk maar 2 dagen zonder gezeten, vond dit echt superservice! Dus zou me niet direct heel erg zorgen maken, ze zijn echt heel goed met het oplossen van dit soort problemen!
Fijn om te horen! @Betsy: ik heb me ook zeker niet druk gemaakt erom, vandaag een dagje Avifauna gedaan! 😀
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/626816-waar-recht-op-garantie-product-vaker-kapot.html Ben ik nou gek of is dit een en dezelfde onder een andere naam? Coolblue kennende komen ze wel met wat redelijks. Voor alsnog niet drukmaken dus.
Ook hier een zeer tevreden klant van Coolblue, komen met zeer nette oplossingen, vaak al eerder dan verwacht!
Ik wacht al 1,5 week op geld retour na het niet geleverd krijgen van mijn bestelling. Ze zeggen het donderdag overgemaakt te hebben. Hoe kan het er dan nu nog niet op staan?!
Vraag het via sociale media; dan heb je binnen no time antwoord en wordt het vaak beter opgelost dan via de e-mail of telefoon.
Hier super goede ervaringen met cool blue! Man had een keer koffie over de toetsenbord van zijn nieuwe laptop lagen vallen. Cool blue heeft het kostenloos gerepareerd terwijl het dus onze fout was.
Wij hebben hetzelfde gehad met een scherm, wij hebben toen 2x het scherm om kunnen ruilen maar omdat er alsnog licht (backlight geloof ik) in het scherm zat, wat er dus niet hoorde te zitten, hebben we het geld terug gekregen en een bon voor onze volgende aankoop met 15 euro korting! VL kon zelf op dat moment niet lopen (net operatie gehad aan voet) en toen hebben ze zelfs het scherm nog opgehaald...) Dus hier ook alleen maar lovend over coolblue.
"Ontbinding van de koopovereenkomst kan meestal niet meteen gebeuren. Dit doet u pas als de verkoper niet kan of wil repareren of geen nieuw product kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd mag worden. De wet zegt dat u allereerst recht hebt op levering van een goed, deugdelijk product. En dat de verkoper daar eerst voor moet zorgen." (Bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie) Lijkt me vrij duidelijk.... je krijgt niet direct je geld terug of een ander soort, maar de verkoper mag er voor kiezen het te repareren. Of een andere sturen. Doorgaans word gekozen voor reparatie ivm kosten. Je hebt recht op garantie, maar geen vertrouwen meer in een apparaat is geen wettelijke basis voor geld terug of een ander type stofzuiger. Mochten ze dit wel doen is dit dus echt een gunst, geen recht. Dit geld natuurlijk niet voor producten binnen de zichttermijn (14 dagen). Hopelijk kan coolblue je verder helpen!