Crockpot…of toch ander merk slowcooker?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zoe123, 12 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Ik heb 2 slowcookers. Voor thuis een russel hobbs 6 liter
    En voor op de camping een kleinere van het merk tristar.

Ik vind de russel hobbs wel 10 x fijner. Zou die zo vervangen als het stuk gaat. Gebruik hem heel vaak. Heb soms spijt dat ik voor de camping ook niet een russel hobbs heb gekocht.
    Soms twijfel ik wel over een ninja. Maar heb ook een goede airfryer en een fijne zware oranje pan waar ik ook veel in braad. Ik heb al zoveel apparaten.

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik heb deze. Ik mis bij deze een functie om aan te braden. Maar ik heb daar wel een andere functie voor terug, een waterbad. De inhoud is veel voor ons. Maar het is ook fijn om tegelijk wat in te kunnen vriezen.

Om toch oa aan te kunnen braden en nog veel meer functies erbij te hebben heb ik een multicooker erbij gekocht. Deze heb ik nog niet uitgeprobeerd.

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf nog geen maar wat vinden jullie het grote voordeel aan zo een ding of wat is de reden waarom je het anderen zou aanraden ?

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Gemak vooral. Je gooit alles erin en dat ding doet de rest. High pressure gaat ook nog eens supersnel, vooral handig voor stoofpotten en bijv. erwtensoep, dingen die normaal veel tijd kosten. Slowcooker is handig als ik moet werken, dan doe ik het er 's ochtends in en als ik thuiskom is het eten (zo goed als) klaar.

Zoe123 en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    De dingen die je ermee kan maken, het moment waarop je alles klaar kan maken, het niet naar om hoeven kijken tussendoor, de grote hoeveelheid die erin kan (voor invriezen).

Neuzeke vindt dit leuk.
  6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Ik zou ook zeker een multicooker overwegen(bv instantpot of instant pot express)

Zoveel meer voordelen.
    Ik gebruik nu meer de hoge druk stand dan het slowcooken.

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Gemak, malser vlees, smaken trekken beter in.
    Zo heb ik laatst een kilo gesneden uien erin gegooid, met een klein beetje boter en twee steranijsjes. 7 uur op low terwijl ik aan het werk was. Bij thuiskomst bouillon erbij en nog even laten pruttelen en je hebt een super easy en zeer smaakvolle uiensoep.

Zoe123, Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Gemak als je weinig tijd hebt. Pasta koken is geen moeite, maar een lekkere groenten saus maken kost wat meer tijd. Ik snijd alles s avonds. Knikker het s ochtends in de slowcooker en als we willen eten is het klaar.
    Ook met gerechten zoals pilav enz, alles erin en na een paar uur klaar zonder dat je er naar om hoeft te kijken. Gehaktballen braden, spareribs, saté, babi pangang enz enz, allemaal supermals uit dat ding.

Neuzeke en Adje vinden dit leuk.
  9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Dat doe ik ook, de avond van tevoren het snijwerk. En ‘s morgens het erin mikken. Ideaal!

@Neuzeke, dan vereist het dus wel wat planning of in ieder geval het verschuiven van wat kookhandelingen, maar daarna heb je er geen omkijken meer na.
    En dan is mijn keuken de rest van de dag ook gewoon strak en schoon en staat er alleen zo’n apparaat op het aanrecht.
    Dus ook het opruimwerk verschuift. En dat vind ik eigenlijk ook wel fijn, dat ik dan ‘s avonds geen ‘ontplofte’ keuken heb.

Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  10. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Zomaar een vraag maar wat voor recepten maken jullie erin? Globaal dan hè, niet dat jullie hele recepten moeten plaatsen voor me maar gewoon interesse.

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Soepen, curry’s, pastasaus bv bolognese, stoofvlees (variërend van rendang tot Limburgs zuurvlees, Zwolsche stoof, etc), drumsticks, alles wat ook maar een beetje moet stoven/pruttelen, zoals bv een aardappelgoulash, dan nog diversen soorte pulled pork en pulled chicken, appelmoes, en op eetspiratie.nl staan ook veel slowcooker recepten, bv slavinken in tomatensaus.
    Eigenlijk van alles dus, want ik ben vast nog iets vergeten :D

En bovenstaande kan in slowcooker of in de multicooker (extra snel oo high pressure). Die gebruik ik verder ook als rijstkoker (risotto komt er echt perfect gaar uit, zonder dat ik er bij moet blijven, steeds moet roeren en bouillon moet toevoegen), stomen van groente/aardappelen, etc

Zoe123 en Neuzeke vinden dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Alles waar pulled voor kan:roflmao:
    Pastasauzen, pilav, zoet zure kip, babi bangang, saté enz (dus vleesgerechten in sauzen).
    Vlees zoals spareribs of drumsticks, een hele kip gaat er ook fantastisch in, geen restaurant die ze zo mals krijgt.

Blijkbaar kun je er ook heerlijke appeltaart in maken, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Staat voor dit najaar op de planning.
    Oe, en popcorn poppen, hartstikke leuk voor de kinderen omdat de deksel transparant is.

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Dus zo een toestel laat je dan overdag gewoon aanstaan, als je weg bent ?
    Kan je dan een timer instellen dat het niet onnodig blijft aanstaan of valt het automatisch uit ?

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Dat hangt af van welke slowcooker je kiest.
    Jaja zo ver ben ik ondertussen :D

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    De mijne heeft een bereidingstijd die ingesteld kan worden op hoge of lage stand. Daarna gaat hij over op warmhouden.

Neuzeke vindt dit leuk.
  16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Nou besteld hoor!
    Ik ben benieuwd, helemaal leuk om mee aan de slag te gaan.
    Jongste dochter is gek van koken dus we gaan dit weekend samen een beetje oriënteren
    Bedankt voor de tip!

tuc vindt dit leuk.
  17. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.241
    4.197
    113
    Vrouw
    Op de meeste zit een kookstand waarbij je hem op bepaald aantal uren zet en daarna gaat hij automatisch op de warmhoudstand

je laat hem overdag aanstaan, kunt gewoon weg van huis, hij is ook rond de 200 watt dus gebruikt niet heel duur

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Dat hangt af van de slowcooker/multicooker. Je moet er dan eigenlijk 1 hebben met een warmhoudfunctie en ingebouwde timer. Na de timer gaat hij dan vanzelf nog 4 uur op de warmhoudstand. Als je dat niet hebt, blijft hij gewoon slowcooken tot je hem handmatig uitzet
    En hij staat inderdaad de hele dag dan aan. Energiekosten zijn lager dan bv een uur je oven aan. Hij is erg zuinig in energieverbruik en net zo veilig om aan te laten staan als bv je koelkast.

Neuzeke vindt dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Die van mij gaat op de warmhoudstand, ideaal. Ik heb ook een functie voor uitgestelde starttijd, dus ik kan hem ook later aan laten gaan. Ik heb de voorkeur voor het eerste, omdat ik met uitgestelde start het vlees er lang rauw in moet laten zitten. In de winter niet zo'n punt, maar in de zomer minder. Dan laat ik hem liever op de warmhoudstand gaan.

Neuzeke vindt dit leuk.
  20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Potverdikkie
    Vandaag alles klaar gezet om te gaan koken
    Zie ik dat ie niet geschikt is voor inductie :confused:
    Dus hij gaat terug want ik wil dat echt. Ik wil niet toch een aparte pan gebruiken.
    Dus nog even verder zoeken

Deel Deze Pagina