permanente waterontharder

Discussie in 'De lounge' gestart door tessa321, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Hallo allemaal,

Even een vraag, heeft iemand hier een permanente waterontharder? Zo een met regeneratiezout die bij de wateringang van het huis geplaatst word?

Hoe zijn jullie ervaringen? Scheelt het echt veel in wasmiddelen etc? Zitten er nog nadelen aan?

Ben erg benieuwd namelijk!

2. Mupke10

Mupke10 Actief lid

20 jun 2011
    136
    8
    18
    NULL
    twente
    Hallo,
    Hier eentje laten plaatsen in ons nieuwbouwhuis. Nou, ik kan je vertellen het is de beste koop ever!. Geen kalk in de badkamer, keuken en moeilijk te reinigen plaatsen. Veel minder wasmiddel nodig en zeep voor jezelf. Je krijgt er een hele zachte huid van. Nadelen ondervind ik er niet van. Elke 6 tot 8 weken, ligt aan de hardheid van het water in het gebied waar je woont moet je het zout bijvullen. Zijn grote zakken van 25 kilo, te koop op internet of bij de Makro.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn moeder heeft er eentje. Van wasmiddelen etc weet ik niet, maar nauwelijks meer kalkaanslag in de badkamer enzo vindt ze echt een verademing. Nadelen; zakken met zout zijn heel groot/zwaar en bij haar staat dat ding in de kelder dus zelf naar beneden tillen lukt haar niet.

4. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik zit er zelf ook aan te denken. Bij ons zit er ongelooflijk veel kalk in het water. Vooral mijn badkamer ziet er soms uit zeg... Heb me alleen nog niet zo in de kosten verdiept. Geloof dat het vrij prijzig is?

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij hebben er ook één. Scheelt idd veel poetsen. Verder vind ik het water lekkerder van smaak en lekker zacht voor je huid.

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    In het huis wat wij nu gekocht hebben en aan het verbouwen zijn zit er dus een. Er zit ook een onderhoudscontract bij en wordt steeds gecontroleerd. Is dat bij jullie ook zo? Fijn om positieve verhalen te lezen! Ik ben benieuwd straks.

7. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wij hebben er ook 1. Ideaal. Wasmiddel gebruik ik de helft. Anders schuimt het de machine uit.
    We hebben geen onderhoudscontract. Dat in helemaal niet nodig.
    Zout vul je zelf bij en 1x per jaar harscleaner erin.
    Er is heel veel prijsverschil. Verdiep je er goed in!
    Sommige bieden 2 filters aan wat onnodig duur is. Dat tweede filter is alleen nodig als het hars wordt gereinigd. Dat wordt bij ons snachts om 3 uur snachts gedaan. Dan gebruiken we nooit water ;)
    Dus geen probleem.
    Bij ons kostte het incl plaatsen 1250. Veel van boven de 2000 gezien.

8. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties!
    ML heeft er 1 besteld, ik was al om door de belofte van geen kalkaanslag, langere levensduur van apparaten en minder (af)wasmiddel :D
    Wij plaatsen hem zelf en zijn dus voor 750 euro klaar.

Fijn om te horen dat jullie goede ervaringen hebben en geen negatieve dingen aan zijn. Behalve dan de 25kg zakken zout haha

9. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Die zakken zout mag mijn man tillen. :D

Ik ben ook erg positief: het water smaakt lekkerder, geen kalk meer in de douche, minder wasmiddel en zeep nodig.

10. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een permanente ontharder. Zacht water zou ook heel goed zijn voor de eczeem van mijn dochter. Iemand ervaring met goede leveranciers?

11. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik had er nog niet van gehoord. We hebben alleen zo'n ding voor de wasmachine waterleiding.
    Ik gaa me ook eens verdiepen.

12. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Wij hebben er nu ruim een jaar één. Hier heel veel kalk in het water en zowel mijn zoon als ik hadden er enorm veel last van (droge huid, jeuk). Nu niks meer bij beiden. Hier moeten wij twee maal per jaar een zak van 25kg erin leegkappen. En er is echt enorm veel kalk.

En 1 x per jaar laten wij automatisch onderhoud uitvoeren.

Beste koop ever wat mij betreft!

13. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Nog even, wij zijn van België, dus ik weet niet of onze leverancier ook in Nederland levert. Het is Aqua Service. Niks dan lof voor die mannen!

14. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Welk merk hebben jullie?

15. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wij hebben hem bij kalkuitwater.nl besteld.
    Je kunt ook een demonstratie vragen.

Deel Deze Pagina