crohn en zwanger worden) zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door clarajilla, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Hallo,

Ik heb nu sinds 2 en half jaar de ziekte van crohn. Waarvan het nu al 2 jaar goed onder controle is met medicatie. Met toestemming van de arts proberen wij nu zwanger te worden.

Nu vroeg ik mij af of hier op het forum meer mensen zitten met crohn of CU?
    Hoelang duurde het bij jullie om zwanger te worden, en hoe verliep de zwangerschap?

2. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Hoi ik heb ook ziekte van crohne en heb zelf dochtertje van 4 jaar.. Ik werd toen met 6 maanden zwanger van haar ik heb zelf een hele slechte zwangerschap gehad maar dat had niks met de crohne te maken dat was uitgesloten. Dus maak je geen zorgen! Ben nu voor de 2de bezig maar nu ben ik al jaar bezig dus zegt niks hoelang het zou moeten duren. Ik wens je veel succes!

3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Dankje voor je reactie!
    Wat vervelend dat je een slechte zwangerschap hebt gehad,maar dus niet door crohn.
    Weet je ook of je dochter meer kans heeft om ook de ziekte van crohn of CU te krijgen of niet?
    Dat is iets waar ik bang voor ben, dat als ik zwanger ben het kind ook crohn krijgt..

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik heb cu en op het moment zwanger van de eerste.

Was 5 maanden van de pil af toen ik zwanger werd.
    Had misschien ook eerder gekund maar we hebben het nog een tijdje met condoom gedaan.

Zwangerschap verloopt goed.
    Ben op het moment medicatie vrij :)
    Ons meisje is wel iets aan de kleine kant maar dat schijnt vrij normaal te zijn bij darmpatienten.
    Wat overigens niet betekend dat elke darmpatient een te kleine kindje krijgt.

De kans dat je Crohn overgeeft aan je kleine is wel aanwezig maar niet gigantisch groot.
    De kans is dat je een kindje zonder Crohn krijgt is veel groter.

5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Mooi dat je zwangerschap goed verloopt en dat je nu medicatie vrij bent!
    Welke medicatie heb je gebruikt?
    Ik gebruik nu azathioprine( imuran) 125mg per dag en Iedere 8 weken remicade.

Een kleine baby zou ik niet erg vinden als het maar gezond is!
    Ik ben zelf de enige/ eerste in de familie die darmproblemen of crohn heeft dus hoop dat dat de kans extra klein maakt dat ik het doorgeef

6. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Ik ben ook de enige die het heeft in de familie.. Maar mijn dokter heeft gezegd dat crohne erfelijk is dus het is eigenlijk een fifty fifty kans dat je kindje het ook heeft ik merk dat mijn kleine meid ook wel een lastige poeper is en veel verstopping heeft. Maar dat zegt niet dat ze crohne heeft. Informeer bij je dokter zou ik zeggen weet je altijd meer!

7. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja klopt heb het toen ook ergens gelezen dat het erfelijk kan zijn, maar ze weten dat allemaal nog niet 100% zeker.
    Ik wacht nog wel even af met aan de arts vragen tot ik zwanger ben, ik zal dan vast nog wel meer vragen hebben!

8. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn vader (heeft de ergste vorm) en 2 zussen van hem hebben ook Crohn.. Niet een van de kinderen heeft de ziekte geerft. Ja, het is erfelijk maar de kans dat jullie kindje het krijgt is ongeveer 0,0002%

Deel Deze Pagina