Wakker maken voor laatste avondvoeding of niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lunanoa1, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

11 okt 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Titel zegt het al, wat is wijsheid? Mijn zoontje is nu bijna 11 weken. Ik geef borstvoeding en we zitten nu sinds een dikke week op gemiddeld 6 voedingen. Soms wordt hij voor de nacht wakker en voed ik hem, maar soms wordt hij niet zelf wakker en maak ik hem wakker, maar dan drinkt hij toch niet echt veel en komt hij toch weer rond 3 uur 's nachts. Als ik hem niet wakker maak, komt hij vanzelf ook wel rond die tijd. Ik hoopte eigenlijk door hem wakker te maken en te voeden dat hij de nacht wat langer zou doortrekken. Maar dit is dus nog niet het geval. Zou dit aan te wennen zijn? Wat zijn jullie ervaringen?

2. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Goh toevallig heb ik dezelfde vraag. Mijn zoontje is alleen paar weken jonger.
    Ik maak hem wel wakker omdat het me niet goed lijkt voor hem en mijn productie om een voeding over te slaan. Daarna komt hij om 5.00 en 6.30 ook weer.
    Had zelf gehoop dat als ik hem niet wakker maak, hij zelf eerder komt s nachts en dan langer doorslaapt. Maar dat is dus niet zo helaas.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Hier heb ik het wel eens geprobeerd, vooral bij mijn dochtertje, maar maakt het nooit iets uit. Ze kwamen eveneens weer rond 3 uur. Nu laat ik het gewoon los en ik zie wel. Vaak weet ik 's ochtends niet eens meer hoe laat het was. Stuk relaxter.

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hier heeft het nooit iets uitgemaakt lekker laten liggen zou ik zeggen!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn kinderen heb ik ook wakker gemaakt rond 22-23 uur. De oudste deed braaf na een paar dagen de nachtvoeding overslaan. Die was wel iets te sturen.

De jongste was niet echt bij te sturen. Die deed zijn eigen schema..
    Maar de jongste bleef stug komen in de nacht. Zelfs ik hem om 23 op mijn verzoek had gevoed, kon hij om 1 uur al komen, als dat volgens zijn schema de tijd was. Dan kreeg hij ook echt teveel voeding. Met hem ben ik er na een week mee opgehouden, omdat we over de liter kwamen. En hij is uiteindelijk vanzelf gaan doorslapen..

(wel FV trouwens, maar op verzoek, dus zelfde idee)

6. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    hier werkt het wel goed. Ik maak mijn dochtertje wakker ergens tussen 22 en 23 uur als wij naar bed gaan. Ze heeft dan voordat ze ging slapen zo rond 19 uur voor het laatst een voeding gehad. Vervolgens gaat ze na de voeding van 22 uur redelijk lang slapen en maakt ze me rond 3/4 uur wakker voor een voeding. Als ik haar niet voed rond 22/23 uur komt ze namelijk ergens rond 1 uur 's nachts en dat vind ik zo'n rottijd. Dan ben ik zelf net lekker diep weg. Ook komt ze dan voor de volgende voeding al om 5 uur 's morgens en wil vervolgens niet drinken rond een uur of 7 zodat ik met volle borsten naar het werk moet, heel onprettig!:(
    Mijn stille hoop is wel dat ze die nachtvoeding de komende weken/maanden eens een keer gaat afschaffen. Met ruim 6 maanden vind ik het zelf daarvoor wel tijd, maar tot nu toe heeft zij daar heel andere ideeën over..:). Maar... er is hoop want ze is goed bezig met het eten van bijvoeding dus wellicht...!

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik ben die over gaan slaan toen ze niet wakker werd. En 2 weken later sloeg ze die van 3 uur ook over....
    Dus tja dat is mijn ervaring en ze was even oud.

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nooit wakker gemaakt voor een voeding. Altijd gevoed op verzoek.
    Vrij snel nam hij de 19 uur voeding als laatste. Kwam daarna eerst om 2 uur en liet er steeds langer tussen. Nu tot 6 uur.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik liet ze hier zelf komen. De oudste sliep van 7 door tot een uur of 4 en dat schoof steeds wat op. Als ik haar wakker maakte kwam ze tussen 1 of 2 al.
    De jongste kwam rond 1 uur zelf en dan vaak rond 5 uur weer. Als ik die s avonds pakte kwam ze een keer vaker s nachts. Inmiddels komt ze al wel een tijdje om 22u.
    Overigens vind ik een late avondvoeding vervelender dan een nachtvoeding. Als ik op bed ga en ik ben erg moe, wil ik gelijk slapen en als ze een paar uur later komt, ben ik al iets uitgeruster.
    Maar nu ik het zo gewend ben om rond 22u te voeden, kom ik lastig in slaap zolang ze nog niet is geweest hihi.
    Met andere woorden, we zijn hier goed op elkaar afgestemd ;)

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    met deze vraag zit ik inderdaad ook. hier komt ze rond acht uur, en gaat dan slapen. ze komt dan rond half twee, half vijf en dan 's ochtends half acht weer. soms slaat ze die van half twee over.

enerzijds zou het voor mij fijn zijn als ze 's avonds laat nog een keer komt, zodat ik een langere periode kan slapen. anderzijds zit er nog zo geen echte regelmaat in (ene dag 8 keer; dan weer 6; soms totaal verschillende tijden) dat dit per week nog wel verandert en zolang er beweging in zit beweeg ik maar mee..

(maar als iedereen hier had gezegd dat het helpt had ik het wel geprobeerd ;))

11. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

11 okt 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Het is dus (natuurlijk) wisselend bij iedereen. Eergister avond had mijn zoontje om 19 uur een voeding en heb ik hem toch maar om 23 uur wakker gemaakt voor de late avondvoeding. Hij dronk goed, hij kwam om 4.45 vanzelf weer.
    Gisteravond had hij om 19.30 een voeding en toen heb ik hem eens niet wakker gemaakt voor de late voeding. Hij kwam vanzelf om 4 uur vanochtend! Dus dat ga ik vandaag weer uitproberen, niet meer wakker maken zodat hij een langer stuk achtereen kan slapen en ik ook!
    @ Baileyy: in de eerste 6 wk maakte ik hem wel wakker, omdat je in die beginweken om de 3 uur moest voeden ten minste als ze nog onder de 5 kg wegen.. Maar mijn zoontje weegt inmiddels bijna 6 kg.

Deel Deze Pagina