hoi, zoals de titel al aangeeft, onze dochter lust geen brood, ik bied het wel elke dag aan maar ze eet het niet, ze speelt er mee, gooit het op de grond en neemt wel hapjes en spuugt ze dan weer uit. maar wat moet ik geven als ze geen brood eet, niks? of toch dan pap maken, of kwark of zo? ben alsmaar bang dat ze te weinig voeding krijgt nu? bedankt voor de antwoorden henriette
Ze heeft het nog steeds niet door, lastig hoor Wat gebeurd er als je het brood in de melk doopt? Dan is het niet zo raar droog.. Als ze echt zo stug blijft weigeren. Dan zou ik geloof ik wel pap gaan geven, voor de granen. En dan tussendoor af en toe een broodkorst om aan die smaak te wennen?
bambix heeft verschillende varianten pap, ik denk dat daar ook van die ringetjes bijzitten. je kunt eens in de winkel kijken wat er allemaal is. groetjes, miranda
http://www.kelloggs.nl/pages/product.ph ... oductId=19 Je kan ze ook natuurlijk van het huismerk van de supermarkt nemen.
Hey Jette, wat geef je nu? Onze meid wil nu ook weer een tijdje geen brood. 3 happen en daarna likt ze haar beleg er af . Baal er wel een beetje van, want ook het avondeten gaat niet zo super (weigert weer vers eten, boehoe). Ze wil in 1x wel flesjes, terwijl ze dit nooit wilde. Papflessen geven is me nooit gelukt (kan de juiste verhouding echt niet vinden en geloof me ik heb echt een spenen/flessen collectie): dan gaat het te snel, dan is het te dik. In haar favoriete flesje (Dr Brown) lukt het me helemaal niet, dus pfff....mijn creatieve brein is inmiddels ook op .
Hoi, Kim wil ook geen brood eten helaas. Wat ze wel eet (en het liefst 10x per dag) zijn knapperbeschuitjes van Bolletje (zie http://www.bolletje.nl/producten/cat/ontbijt_lunch/). Ik begrijp er niks van want het is hard en dat eet niet handig met 6 tandjes. Maar de een na de ander peuzelt ze op.
ik moest ook meteen denken aan crackertjes. De dochter van een vriendin eet vaak na 1 boterham nog een cracotte. Lekker knapperig ook. M'n dochter van 8 maanden eet het nu dus ook, dat mag ze zelf eten vandaar . Maar misschien dat ze dat wel lust?
wij hebben dat probleem ook, isa eet ook een paar hapjes van zijn boterham. maar daarna niet meer. dus als ik het goed gelezen heb, dan kan ik ook bv pyama papje geven ipv brood.
Vanmorgen weer eens pap van een lepeltje gegeven. Geen succes. Gaat mevrouw niet snel genoeg. Een flesje zou wat prettiger zijn (en zelf zou ik anders veel te veel "ons" moment missen in de ochtend, heerlijk nog die ochtendfles), zodat ze niet zo ongeduldig is. Toch maar weer wat uitproberen. Crackers knabbelt ze wel wat weg, maar is dit net zo voedzaam dan? Geef het soms meer als "toetje" na haar broodje.
als ze brood weigert geef ik altijd pap met een lepeltje dit lust ze meestal altijd wel. Moet wel zeggen dat ze eerst altijd alles op at wat ze voorgezet kreeg maar ze laat nu altijd wat staan, is dit het wat ik aldoor lees slecht eten met 1 jaar ongeveer? henriette