Wat voor toetjes geven jullie je kindje? Mijn dochtertje is nu 6 maand. Ze krijgt magere kwark of yoghurt, zonder suiker of diksap. Ze eet het gewoon op. Zijn er nog meer gezonde toetjes? Wanneer gaven jullie danoontje enzo? Ze krijgt nog wel eens traktaties van het KDV.
Vanaf de 6 maanden gaven we volle (zijn gezonde vetten, die nodig zijn voor de groei) yoghurt of kwark. Soms met een drupje roosvicee of geprakte banaan erdoor. We hebben tot de 10 maanden ofzo misschien 1 setje "mijn 1e danoontje" gegeven. Die wordt gemaakt van opvolgmelk. En voor de rest die yoghurt, kwark, of soms wat fruit als dat overdag slecht ging. Na de 10-11 maanden gaven we wel vaker een danoontje, omdat wij zelf weinig toetje eten, is het gewoon handig die in de koelkast te hebben staan. Tegenwoordig geven we wel een huismerk variant.
In het begin eigenlijk vooral yoghurt, naturel. Inmiddels (anderhalf jaar) heel soms danoontje en anders van die yoghurt in die emmertjes met bv aardbei. Daar wordt het bakje bij uitgelikt.
Hier krijgt ze al vanaf het begin gewone yoghurt of kwark. Soms kwak ik er een kloddertje jam door ofzo of meng ik het met een beetje vruchtenyoghurt. Danoontjes heb ik nog nooit gekocht, wel eens zo'n pakje kwarkolino's, makkelijk om mee te nemen voor onderweg.
Hier vanaf 6 mnd danoontje. Ik heb overwogen om mijn eerste danoontje te geven maar helaas zit daar suiker in en in de gewone danoon zit het niet.
Eigenlijk meestal gewoon wat we zelf als toetje eten . Dus de ene keer milde yoghurt of kwark, maar ook weleens vanilleyoghurt. Ook wel danoontjes (gewone, ik wist niet dat er speciale eerste danoontjes waren), maar we willen toch wel een beetje proberen haar niet te veel daaraan te laten wennen, omdat gewone yoghurt beter is. Denk ik tenminste. Tja... eerlijk gezegd vind ik het wel prima hoor, zo'n danoontje... Ik eet zelf ook gewoon graag iets lekkers...
ik gaf en geef ook wel danootnje maar ben nu over gegaan op fruit na het eten.. Dit ook omdat wij zelf geen toetje eten, en danoontje toch niet zo heel gezond is...bewaren we de danoontje voor luxe zeg maar. We hebben ook wel gewone yoghurt gegeven maar dit lust hij alleen met diksap hihi