toetjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door vogeltje1, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Wat voor toetjes geven jullie je kindje? Mijn dochtertje is nu 6 maand. Ze krijgt magere kwark of yoghurt, zonder suiker of diksap. Ze eet het gewoon op. Zijn er nog meer gezonde toetjes?
    Wanneer gaven jullie danoontje enzo? Ze krijgt nog wel eens traktaties van het KDV.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vanaf de 6 maanden gaven we volle (zijn gezonde vetten, die nodig zijn voor de groei) yoghurt of kwark. Soms met een drupje roosvicee of geprakte banaan erdoor.

We hebben tot de 10 maanden ofzo misschien 1 setje "mijn 1e danoontje" gegeven. Die wordt gemaakt van opvolgmelk. En voor de rest die yoghurt, kwark, of soms wat fruit als dat overdag slecht ging.

Na de 10-11 maanden gaven we wel vaker een danoontje, omdat wij zelf weinig toetje eten, is het gewoon handig die in de koelkast te hebben staan. Tegenwoordig geven we wel een huismerk variant.

3. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    hier 'mijn eerste danoontje'of kwarkolino

4. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    hier kwark met een scheutje diksap en als we een x weg zijn dan krijgt ze danoontje

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een stukje fruit?

6. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    In het begin eigenlijk vooral yoghurt, naturel.
    Inmiddels (anderhalf jaar) heel soms danoontje en anders van die yoghurt in die emmertjes met bv aardbei. Daar wordt het bakje bij uitgelikt.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier krijgt ze al vanaf het begin gewone yoghurt of kwark. Soms kwak ik er een kloddertje jam door ofzo of meng ik het met een beetje vruchtenyoghurt. Danoontjes heb ik nog nooit gekocht, wel eens zo'n pakje kwarkolino's, makkelijk om mee te nemen voor onderweg.

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier waren ze meteen gek op yoghurt of kwark met wat fruit erdoor of roosvicee of gewoon puur

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hier een beetje fruithap.

10. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Hier vanaf 6 mnd danoontje. Ik heb overwogen om mijn eerste danoontje te geven maar helaas zit daar suiker in en in de gewone danoon zit het niet.

11. Konijn

Konijn Niet meer actief

Eigenlijk meestal gewoon wat we zelf als toetje eten :oops:. Dus de ene keer milde yoghurt of kwark, maar ook weleens vanilleyoghurt. Ook wel danoontjes (gewone, ik wist niet dat er speciale eerste danoontjes waren), maar we willen toch wel een beetje proberen haar niet te veel daaraan te laten wennen, omdat gewone yoghurt beter is. Denk ik tenminste.

Tja... eerlijk gezegd vind ik het wel prima hoor, zo'n danoontje... Ik eet zelf ook gewoon graag iets lekkers...

12. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    ik gaf en geef ook wel danootnje maar ben nu over gegaan op fruit na het eten..
    Dit ook omdat wij zelf geen toetje eten, en danoontje toch niet zo heel gezond is...bewaren we de danoontje voor luxe zeg maar. We hebben ook wel gewone yoghurt gegeven maar dit lust hij alleen met diksap hihi

Deel Deze Pagina