Zure melk in magnetron

Discussie in 'De lounge' gestart door Fruitmoes, 26 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik heb een beetje een rare vraag.
    Ik heb een aantal dagen geleden melk opgewarmd in de magnetron en ben toen vergeten dit uit de magnetron te halen. Dat heeft er dus een aantal dagen in gestaan. Vandaag tilde ik de magnetron op om hem weer op zijn plek te zetten en is dat schaaltje met zure melk omgegaan. Een gedeelte is in de gaatjes gekomen van de achterwand en zit nu in de buurt van de motor gok ik. Iemand tips hoe ik dit schoon kan maken of kan ik de magnetron weggooien. (Vind het ook een eng idee dat er vocht zit in de buurt van de motor.)
    Bedankt!

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.385
    10.329
    113
    Het vocht verdampt wel maar ik vraag me af of je die lucht nog weg kan krijgen.
    Als het werkelijk bij de motor zit stopt de magnetron of je stoppen slaan eruit.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou veel rijst in de magnetron leggen. Voor de geur geen idee. Hopen dat het verdwijnt.

4. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Een aantal dagen gemalen koffie of bakpoeder in een schaaltje in de magnetron zetten.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Kun je niet een gedeelte openschroeven in de magnetron? Misschien kun je er dan bij.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Serieus? Dit is jouw advies? Zeg dan gewoon niks zeg ;)

7. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Is dat zo'n gek advies?
    Soms kan je gemakkelijk de achterkant losschroeven en zo kijken of eea beschadigd is of vochtig is geworden.
    Wel even de stekker er uit he ;)

8. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Pardon?
    Dit is een serieus antwoord. ;) Bij ons zitten er schroeven in de magnetron, ik heb ze zelf nog nooit opengeschroefd, dus geen idee wat er achter zit. Maar ik kan me zo voorstellen dat het melk door de gaatjes naar de achterkant loopt. Misschien kun je het dan goed reinigen.

Wat is er zo raar aan mijn reactie? :( ;)

EDIT: inderdaad wel de stekker eruit. ;)

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, hier zelfs eens gedaan bij onze combi-magnetron na een serieuze lasagne-explosie.. er zat bechamelsaus op zo'n ventilator. We konder er een plaat afschroeven en zo de ventilator schoonmaken. Plaat weer erop en klaar.

10. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Is het nog gelukt ts, met de magnetron schoon te krijgen?

Deel Deze Pagina