Ik heb een beetje een rare vraag. Ik heb een aantal dagen geleden melk opgewarmd in de magnetron en ben toen vergeten dit uit de magnetron te halen. Dat heeft er dus een aantal dagen in gestaan. Vandaag tilde ik de magnetron op om hem weer op zijn plek te zetten en is dat schaaltje met zure melk omgegaan. Een gedeelte is in de gaatjes gekomen van de achterwand en zit nu in de buurt van de motor gok ik. Iemand tips hoe ik dit schoon kan maken of kan ik de magnetron weggooien. (Vind het ook een eng idee dat er vocht zit in de buurt van de motor.) Bedankt!
Het vocht verdampt wel maar ik vraag me af of je die lucht nog weg kan krijgen. Als het werkelijk bij de motor zit stopt de magnetron of je stoppen slaan eruit.
Is dat zo'n gek advies? Soms kan je gemakkelijk de achterkant losschroeven en zo kijken of eea beschadigd is of vochtig is geworden. Wel even de stekker er uit he
Pardon? Dit is een serieus antwoord. Bij ons zitten er schroeven in de magnetron, ik heb ze zelf nog nooit opengeschroefd, dus geen idee wat er achter zit. Maar ik kan me zo voorstellen dat het melk door de gaatjes naar de achterkant loopt. Misschien kun je het dan goed reinigen. Wat is er zo raar aan mijn reactie? EDIT: inderdaad wel de stekker eruit.
Idd, hier zelfs eens gedaan bij onze combi-magnetron na een serieuze lasagne-explosie.. er zat bechamelsaus op zo'n ventilator. We konder er een plaat afschroeven en zo de ventilator schoonmaken. Plaat weer erop en klaar.