Crossfit tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'De lounge' gestart door nathalie1989, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie1989

nathalie1989 Actief lid

6 okt 2011
    486
    0
    16
    Hoi hoi!

Sinds een jaartje doe ik aan crossfit, voor de mensen die het niet kennen... Het is een zware intersieve workout waarbij je veel met gewichten doet en voor de rest alles met je lichaam. Deathliften, handstand push ups, pull-ups, snatches, ketterbellswings en ga zo maar door.
    Een behoorlijk pittige sport maar nu proberen wij zwanger te raken van ons 2de kindje en ik vroeg mij af of er hier moeders zijn die Crossfitten nu ze zwanger zijn en of hun tips hebben?

Is het goed vol te houden tot het einde? Welke oefeningen deed je echt niet of welke schaalde je? Do's and dont's???

Ben benieuwd!!

2. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik ben niet zwanger maar doe wel heel fanatiek aan crossfit.. ik zou met de trainer overleggen want ik denk dat je best heel lang crissfit kan blijven doen alleen dan op den duur wel aangepast want boxjumps met grote buik is niet heel relaxed haha

3. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik denk dat dat niet aan precies aan te geven is. De eerste weken zal je niet veel hinder ondervinden ( al kan misselijkheid in het begin ook roet in het eten gooien, zeker als je zwaarder gewicht tilt:) )

Hoe je lichaam gaat reageren op een zwangerschap is van te voren niet aan te geven. Waar de een er fluitend door heen gaat kan de ander met 16 weken ( als ik even naar mezelf kijk al klaar zijn) door bvb harde buiken etcetc. Heel lekker is het sporten dan niet meer.

Ik persoonlijk zou het echte zware trainen achterwegen laten, bewegen is helemaal niets mis mee net als licht trainen. Maar trainen met een dikke buik is gewoon niet ideaal. je bent minder flexibel en zou zelf geen risico willen lopen bvb een barbell op mijn buik te krijgen etcetc

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    ik zou het zeker op wat lagere intensiteit ga doen na een week of 12/16 qua gewicht. ga dan idd wat lichter trainen. zo blijf je toch fit.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Luister naar je lichaam. Ik had al snel klachten (bekken). Maar zolang je je goed erbij voelt lijkt het me geen probleem. Succes!

6. nathalie1989

nathalie1989 Actief lid

6 okt 2011
    486
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties! leuk dat hier meer CrossFit Mommy zijn!

@ Natascha1, nee die boxjumps wordt dan wel lastig haha! We hebben wel een hele lage box, en dan misschien gewoon erop stappen en eraf stappen.

Ik ga nu 3 a 4 x per week maar straks zal dat denk ik 1 a 2 x per week gaan worden om mijn lichaam genoeg rust te geven. Vraag me wel af hoe lang ik mijn sportlegging blijf passen, en misschien nog belangrijker... mijn sportBH!! Die zit namelijk super strak om alles in bedwang te houden hihi, als daar nog een cup bij komt wordt het lastig denk ik :D

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.849
    4.103
    113
    Ik zou het effe goed overleggen want ip een gegeven moment mag je geen buikspieren meer trainen.

Deel Deze Pagina