wat moet ik hier nu mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door sannnniee, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hallo allemaal,

mijn baas wilde vandaag een gesprek met mij.
    ik was donderdag en het weekend ziek geweest dus ook thuis gebleven, dat vond hij niet terecht.
    ik kreeg donderdag van de huisarts medicijnen waarmee ik geen auto mocht rijden, (ik rij taxi dus ben niet gaan werken)

kom ik vandaag op gesprek, heeft hij mij ontslaan,de reden: omdat ik dus ziek ben geweest,
    ben bij de arbo geweest, en die geeft me baas gelijk, ik had gewoon mogen rijden.. wat? ik heb medicijnen waar ik niet mee mag rijden.. snappen jullie het nog ? :confused:

ben verder weinig, (lees nooit) ziek..dus het is niet zo da ik voor elke scheet in de ziekte wet zit.
    ben welpas terug van zw. verlof.

me contract loopt tot mei 2009..

tja,ik was al bezig met ander werk zoeken, maar valt niet mee.

groetjes

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:confused:

Nouh jaaah :x
    Dit kan toch niet zomaar gebeuren? Heb je aan de arbo-arts de betreffende medicijnen laten zien? Je kan toch onmogelijk rijden als je iets slikt dat de rijvaardigheid beïnvloed, denk ik zo......

3. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    dat dacht k ook.
    maar volgens de arbo mag dat gewoon..terwijl mij huisarts zei: niet rijden de komende dagen,
    heb vandaag de huisarts gebeld met de mededeling van de arbo, zegt ie: ja arbo gaat boven ons :confused:

4. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Dit slaat echt nergens op :confused: ......Kan je huisarts ook niet een soort verklaring meegeven dat hij je nadrukkelijk gezegd heeft niet te rijden met die medicijnen? Wordt je gestraft ook alleen omdat je het advies van je HA opvolgt! Kan het nog gekker worden..... :x

5. itsme1

itsme1 Lid

24 sep 2008
    27
    0
    0
    Als er op de bijsluiter van de medicijnen staat dat het de rijvaardigheid kan beinvloeden dan lijkt mij dat dit komt door onderzoek hierover.En dan heb je volgens mij een zak om je ontslag aan te vechten. Ik zou morgen gewoon even bellen met het juridisch loket, die kunnen vrijblijvend info geven hierover.

6. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    er zit een duidelijke gele sticker op.
    kan de rijvaardigheid beinvloeden..

hoe gebeuren en ongelukken.

maar goed.ik wilde toch al weg daar.
    maar wil eerst iets anders gevonden hebben..

wat een eikel !

7. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    belmorgen de rechtsbijstand op.

denk dat ik maar weinig kans heb,als de arbo me baas gelijk geef..

tja..

8. itsme1

itsme1 Lid

24 sep 2008
    27
    0
    0
    Ik zou eerst even informerenbij het juridisch loket, want daar kijken ze objectief naar zo een zaak.
    De rechtsbijstands verzekeringen kunnen soms denken van daar hebben we geen zin in, want dan moeten we misschien wel gaan procederen en dat kost geld. Dus als je eerst weet wat de stappen zijn, hoe je het beste dit kunt doen, dan kun je ook goed onderbouwd de rechtsbijstandsverzekering inschakkelen..
    En als je het ontslag aanvecht hoe je niet te blijven natuurlijk, maar dan kan je misschien wel finacieel er wat mee opschieten, en is natuurlijk ook altijd beter als je ergens ontslagen betn dat je kunt aantonen dat dit niet terrecht was als je ergens anders solliciteerd.

9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Jeetje wat een eikel zeg!

maar volgens mij heeft je baas geen reden nodig om je contract niet te verlengen!

Want wat ik uit jou verhaal begrijp is dat je contract niet verlengt word en je niet ontslagen bent.
    Je mag blijven werken tot mei 2009 lijkt mij!

10. Niet meer actief

Die arbo arts heeft absoluut ongelijk zeg! pfff.
    Niet rijden met die medicijnen!
    Je kan dit idd even laten bekijken door een rechtswinkel, jij zou in het gelijk gesteld moeten worden.
    Wat de huisarts zegt is ook lulllig, die schuift de verantwoordelijkheid gewoon af op de arbo arts, slaat ook nergens op, daar heb jij ook niks aan dus.

11. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Die huisarts heeft wel gelijk.. al zou hij er wat aan willen veranderen kan hij het niet.. want helaas staat zo'n arbo arts boven een huisarts.. kzou het idd ook gewoon aanvechten.. is het niet om het werk gaat het wel op al het geld wat je nu mis loopt door je baas zijn gezeik..

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Belachelijk.. ik zou het aanvechten en er met een zak met geld vertrekken :evil: .. wat denken ze wel niet.. hebben ze de Arbo omgekocht ofzo :(

Een gele sticker op een doosje medicatie zegt genoeg..

Er is hier op het forum vast wel iemand die weet hoe je dit zou kunnen aanpakken.. misschien een nieuwtopic open met juridische advies gevraagt?

Succes meid!

13. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

jeetje wat belachelijk zeg! Niet normaal!

14. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Naja zeg, dit slaat echt werkelijk nergens op.. de arbo lijkt echt omgekocht te zijn..

15. Belachelijk!
    Maar ontslaan mogen ze je niet zomaar tenzij je nog in je proeftijd zit volgens mij.
    Anders eerst een paar schriftelijke waarschuwingen.

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    1/ Ben je nu op staande voet ontslagen, met andere woorden je hoeft helemaal niet meer terug te komen? Of blijf je gewoon werken tm mei 2009 en krijg je dan geen verlenging?

2/ Had je je wel ziek gemeld? Of ben je gewoon thuis gebleven zonder melding?

Het is wel heel lullig als je op een dergelijke manier ergens moet werken. Hoop voor je dat je in ieder geval snel een andere leuke job kunt vinden.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat betekend dus eigenlijk dat je als je pillen van de dokter krijgt waarmee je niet mag rijden, je eerst de arbodienst moet bellen om te vragen of dat wel echt zo is? Dat is toch van de zotte, of niet dan?

Ik zou ook even op juridisch advies uitgaan. Het lijkt me dat dit niet zomaar kan, vooral omdat je vereld dat dit pas de eerste keer is dat je ziek bent.

Ook is het nog eens zo dat je baas een ontslag bij een vast contract aan moet vragen bij het CWI. (dacht ik, kan ook een andere instante zijn) Dat is in elk geval zo met een ontslag op staande voet.

Heb je aan je baas uitglegd waarom je je ziek hebt gemeld? Ik bedoel dus, heb je gezegd dat je niet mocht rijden met die pillen? Want dan had hij je eventueel ook vervangend werk aan kunnen bieden... Als hij dat neit gedaan heeft is dat zijn probleem, denk ik...

Succes!

18. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    als je met die medicijnen een ongeluk maakt ben je niet verzekert....als ze er achter komen dat je die pillen hebt geslikt...

het is zuur dat je daarom word ontslagen...succes!

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ben je nu op staande voet ontslagen?
    Zo ja, dan kun je dat zeker aanvechten. De reden die jouw baas geeft is niet ernstig genoeg om iemand op staande voet te kunnen ontslaan. Dan heeft hij dus eerst een ontslagvergunning nodig voordat hij tussentijds van je af kan. Of je nu een tijdelijk of een vast contract hebt, als hij dat tussentijds wil openbreken moet hij een ontslagvergunning aanvragen. Doet hij dat niet, dan is het ontslag onterecht. Dan kun je de volgende stappen ondernemen:
    1. vandaag nog (!) een aangetekende brief naar je baas sturen waarin je aangeeft te protesteren tegen je ontslag, en waarin je aangeeft dat je je beschikbaar houdt voor werk. Kopie zelf bewaren.
    2. naar het CWI om je aan te melden voor een WW-uitkering.
    3. afspraak maken bij het Juridisch Loket voor verdere hulp.

Blijf je gewoon in dienst totdat je contract afloopt in mei, dan kun je er niks tegen doen. Hij is niet verplicht om je contract te verlengen...

Sterkte meid. Wat zijn er toch een hoop klotewerkgevers in dit land :(

20. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ik zou ook bellen naar eeen juridisch loket, je baas heeft je niet naar de arbo gestuurd of wel ?
    Je volgt het advies van je HA op, als je baas het daar niet mee eens is, moet hij de arbo dienst inschakelen die je uitnodigen op gesprek en je vervolgens hun advies geeft.

Wat een kl**tz*k zeg !

Succes

Deel Deze Pagina