Win een Dell Laptop (waarschuwing!)

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 30 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik wilde jullie even waarschuwen voor iets. Ik krijg de laatste tijd weer enorm veel mailtjes van bekenden in mijn mailbox met de kop: Je kan een Dell Laptop winnen. Super (zou je denken)! Er staat een link in die mail en als je daarop klikt kom je op een site waar je emailadres vaak al staat en waar je dan je hotmail-live of msn-wachtwoord moet invullen. Zo maak je dus kans. Doe dit alsjeblieft niet! Door middel van je emailadres en wachtwoord kun je dus gehackt worden en kunnen ze andere gegevens (bijv. wachtwoorden/gegevens van je internetbankieren?) uit je mailbox halen en deze misbruiken.

Ik wilde jullie even hiervoor waarschuwen. Dus mocht je zo'n mail krijgen, wis hem dan gewoon meteen. Mocht je het wel al hebben ingevuld raad ik je aan om je wachtwoord te veranderen.

Groetjes.

PS: Waarschuw anderen ook hiervoor!

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik vind dit zooooooooooooo dom.
    Iedereen weet toch dat je hier niet in moet trappen.
    Heb m ook al diverse malen gehad, en meteen bij de 1e had ik al zoiets van daar trap ik mooi niet in.

Nog iets anders, ik heb vanochtend een smsje ontvangen van 5040 (wat dat dan is?) met de mededeling dat ik naar een bep. site moest gaan en t opgegeven wachtwoord in moest voeren en blablabla.
    Trap ik ook niet in, zou me niks verbazen als er dan op mijn kosten gebeld gaat worden.
    Dus ook via je gsm wordt je bestookt...

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ja precies, tis ook DOM maar blijkbaar zijn er nog steeds mensen die geloven dat je die laptop kan winnen want heb het mailtje in een paar dagen tijd al 5 x ontvangen van verschillende personen! :confused:

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    word inderdaad helemaal gek van die dell mail...
    heb hem al zzzoooveeeel gehad..
    maar wis die automatisch allemaal... net zoals al die doorstuur mails op hyves word je allemaal niet goed van!

maar inderdaad slim dat je het even hier neerzet :)

5. wolly

wolly Niet meer actief

Ik heb die mail nog nooit gehad.

Maar bedankt voor de waarschuwing.

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Die had ik idd gister ook in mn box...maar ik ben zo allert dat als ik niks verwacht en t een vage titel is dat ik die of meteen delete of eerst via msn vraag of ze die email zelf echt verstuurt hebben gelukkig.
    Maar zo gek is het niet als iemand zo een mailtje opent. Ik bedoel het komt van een bekende (doorgaans) en dan verwacht je eigenlijk niet dat er wat mis mee is. Maar zo zie je maar weer. Blijf allert! Je hebt zo een virus te pakken.
    2 Weken terug nog mn moeders comp helemaal onderhanden moeten nemen omdat ze een worm had. Pokke werk maja ze kan t zelf niet en raakt helemaal in paniek :rolleyes:
    Heb dr al zo ontzettend vaak gezegd niet zomaar op alle websites rond te neuzen (sommige plaatjes kunnen je al n virus geven) en geen vage mailtjes te openen als ze ze niet verwacht. Want alleen openen kan je al ellende geven.
    En nu had ze een worm die via internet computers besmette waar zij mee in contact kwam
    Deze gaf een geel driehoekje op je balk alsof het een normale virus allert was met een pop up van websites zodra je je browser opende waar op je een antivirus programma kan downloaden zodat je van dit virus af zou komen...ingeniueze manier om mensen je virus programma te laten kopen. Betwijfel alleen of dat programma ook echt werkt....ja dit virus zal ophouden met je lastig te vallen en ondertussen alle andere comps besmetten). Gelukkig is het mijn vriend zn werk om dit soort onzin weer van computers af te krijgen dus bij ons is er geen man over boord. Maar je zal maar zoals ons mam er alleen voor staan en dan zoiets krijgen :evil:

7. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    iedereen weet toch wel dat je daar niet moet intrappen?

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    je zou denken dat iedereen dat moet weten maar toch krijg je em binnen :(

ik heb via hyves de waarschuwwing verstuurd...

9. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    je krijgt hem wel binnen ja, van je vrienden. maar die vrienden sturen die helemaal niet.
    dat word automatisch gedaan.
    zo worden er ook zulke mailtjes van ons naar een ander van je contactpersonen verstuurd zonder dat we dat weten.

vreemd maar het is zo !

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Yup en dat maakt dan weer dat sommigen er prongeluk toch in trappen omdat het van n vriend schijnt te komen.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik open niks van die flauwekul.
    Maargoed, door anderen blijft mijn adres wel verspreid!

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    heb ook vaak met msn gehad, dat er automatisch troep verzonden wordt naar iedereen in je msnlijst!
    Zo irri! Zijn vak virussen!

Ik wordt zowiezo gek van FW-tjes etc. ik lees ze nooit meer en wis ze gelijk, dus hoopd at zoiets mij niet zal overkomen.

kus miek

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook hoor Miek, dat soort mailtjes gooi ik meteen zonder ernaar te kijken weg..

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    wist niet dat dat automatisch ging :confused:

belachelijk eigenlijk

15. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Euhm, ik ben dus zo'n dom iemand die hem wel heeft geopend :oops:
    Hij kwam namens een vriendin van me, dus dacht eigenlijk dat het wel goed zat.
    Ben naar 1 of andere site doorgegaan, waar ik een soort consumentenbond enquete in moest vullen. Maar het sloeg echt nergens op en uiteindelijk bleek dat ik via de sms nog heel veel vragen moest beantwoorden. Maar dat heb ik meteen stop gezet, want daar had ik echt geen zin in.
    Mijn laptop doet het nog perfect, gelukkig.
    Normaal ben ik ook niet zo happig in het openen van die mailtjes maar omdat haar naam erbij stond dacht ik dat het wel goed zat.

Groetjes Debby

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Helemaal niks dom hoor. Maar nu weet je het en doe je het niet meer ;)

Deel Deze Pagina