Crosstrainer.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimi1, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Hallo dames,

Ik wil graag de nodige kilo's kwijt door gezonder te gaan eten en drinken, en door meer beweging, maar aangezien ik alleen ben met mijn dochter, was ik aan het denken om een crosstrainer aan te schaffen, want geld voor de sportschool zit er ook niet in dus daarom deze eenmalige aanschaf, heeft er iemand ervaring mee? En is ook door af gevallen en heeft er de nodige conditie door gekregen? Ik hoor graag jullie verhalen of dit een goed idee is! Alvast bedankt! :).

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb er begin dit jaar 1 gekocht maar nu met de 2e op komst en ruimtegebrek weer verkocht

Had een kettler Rivo P model 2012
    Kettler is 1 vd bekendste en beste crosstrainer die er zijn

Ik heb er weinig mee gedaan eerlijk gezegd. Je moet echt enorme doorzettingsvermogen hebben om uiteindelijk 45 minuten aan 1 stuk te crosstrainen zonder iets om je heen in een kamer

Bij mij werkte de sportschool motiverender eerlijk gezegd. Voor afvallen heb je mede cardio én krachttraining nodig, met de crosstrainer train je niet alle spiegroepen namelijk.

Mijn moeder heeft overigens een loopband en dat vond ikzelf fijner qua opbouwen van conditie en qua eentonigheid. Crosstrainen is best zwaar

3. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Oké dankjewel! Hoor graag nog meer!

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Crosstrainer was overigens €600

Dat kost een fatsoenlijke wel met een goed vliegwiel
    Sportschool kost hier €30 per maand en mag je 7 dagen per week onbeperkt gaan

In 1 jaar tijd is dat dus €360 en goedkoper als een crosstrainer en kun je gebruik maken van alle apparaten en deskundig advies. Persoonlijk zou ik toch daar voor gaan, vooral als je veel kilo's kwijt moet. Goedkoper en effectiever

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Je betaalt een hoop geld voor iets wat in 90% van de gevallen eindigt in een ongebruikt, ruimte innemend ding.
    Waarom niet lekker wandelen met de wandelwagen, elke dag een half uurtje is genoeg.

6. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    ik heb hier nog een crosstrainer staan, als je wil kun je hem overkopen.
    pb me maar by interesse.

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Ik heb er een en gebruik hem elke dag.
    Kan hem op zoveel verschillende standen zetten, ben er echt heel blij mee.
    En was echt niet heel duur, volgens mij 300 euro of zo.
    Dit doe ik zelf eerder dan de sportschool, hoef geen opvang te regelen voor mn meisje. Staat op zolder waar ook een tv staat. Soort van washok/ sportkamer zeg maar.
    Dus ja ik ben heel positief hier over

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Je kan ze ook huren voor bepaalde tijd!

Dat heb ik een paar keer gedaan. Geen zin om met meerdere mensen mezelf in het zweet te trainen en dan huurden we voro drie maanden zo n ding, vooral voor de wintermaanden en stond ik elke dag een uurtje op. Mijn favo DVD op staan, en als de aflevering af was mocht ik er af van mezelf.

Je kan verlengen of eerder opzeggen ze halen hem voor je op, en met brengen zetten ze m op de plaats. Ideaal.

Was ook niet al te duur. Weet alleen niet meer hoe ze heten. Ik moet straks ook weer gaan huren na de bevalling. Tijd om met 2 kleine kids, drie honden, drie paarden en mijn werk 20 uur heb ik niet om naar een sportschool te gaan.

9. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Oke en de dames die een crosstrainer hebben of hebben gehuurd, zijn jullie ook erdoor afgevallen?

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

hier maand of 2 geleden een crosstrainer gekocht.
    hij staat bij een tv en we staan er beiden dagelijks op, ik sta er ook regelmatig op met een muziekje op heerlijk. Ik heb jarenlang een sportschool abbo gehad maar heb hier al meer plezier van gehad als van dat abbo.
    toch iedere keer de motivatie zoeken om te gaan, oppas voor de kleine en ik was voor onbeperkt met opvang gewoon 55 euro per maand kwijt.

in 2 maanden had ik de crosstrainer eruit, gewoon 2ehands via mp

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

ow ja en mede hierdoor inmiddels weer bijna 10 kilo kwijt

12. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Oh super!! Ik ga eens rondkijken op MP ja ik heb helaas ook geen oppas voor de sportschool en bij ons is 't ook vrij duur!

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wij hebben sinds afgelopen zaterdag een crosstrainer de buffalo westport. Wij hebben hem van mijn vriends baas over gekocht. Maar nieuw zijn ze 300 euro ze staan in de meeste sportscholen.

Ik heb zwaar over gewicht weeg nu 140 kilo. Mede door de hormonen spuiten toen wij nog in de mmm zaten, ik heb al 5 jaar niet meer gesport dus moet ook nodig en afvallen en conditie op bouwen. Ik zeg eerlijk ik hou het nu nog maar 3 minuten vol hahaha

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.793
    113
    Mijn crosstrainer staat nu in stukjes bij schoonmama, moest plaatsmaken voor de babykamer, maar ja het is een fijn en prima apparaat om op te trainen! Ik ben er veel mee afgevallen nadat ik in het derde jaar van mijn studie vrij plotseling was gestopt met intensief roeien maar niet gelijk mijn eetpatroon had mee veranderd. In die tijd zette ik rustig 1200 kcal in een uur (volgens het apparaat dan, gaat wrs uit van iemand die zwaarder is dan ik) en 20 km weg, maar had toen wel een heel goede conditie. Ding stond toen in mijn studentenkamer voor de TV, dus verveelde me nooit.

Later had ik er geen TV meer bij, en werd t meer een kwestie van discipline. Maar wel eentje die ik zelf kon indelen, favo sporttijden zijn onder meer om zes uur 's ochtends, als lief toch opstond maar ik niet heel vroeg hoefde te beginnen, en laat op de avond geweest, niet de tijden dat je nog naar de sportschool gaat. Op de lichtste standen kan je racen alsof je aan t spinnen bent, op de zwaarste standen is het een flinke krachtoefening. Je kan je schuine buikspieren intensief trainen door nadruk te leggen op de armen op een zware stand, of alleen je benen trainen en leunen op de armsteun.

Zodra ik er weer plaats voor heb, ga ik weer aan de slag! Ik heb een voorloper van deze, is wat duurder maar een uitstekende investering als je serieus wilt gaan trainen, gaat ook jaren mee! (en soms ook voor een fijn prijsje via Marktplaats te koop)

Proteus EEC-2505 Crosstrainer

15. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Oké ik ga er zeker een halen nu! Ik denk dat dit apparaat 't beste is met wat ik zoek, thuis voor de buis, dochter in bed haha... Nog meer reacties zijn zeker welkom! :)

16. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ik heb ook een crosstrainer op zolder staan en gebruik hem echt regelmatig! Ideaal thuis sporten, je hoeft er de deur niet voor uit!

17. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben er ook een op zolder, ik gebruik hem sinds een week of 6 weer ongeveer 3x per week een half uur en ben inmiddels 4 kilo kwijt :) ik ben wel op gaan letten met eten, dat heeft ook zeker geholpen. Maar merk wel dat alles net wat strakker wordt.

Ik zou er wel voor zorgen dat je een tv of laptop/pc in de buurt hebt waar je iets op kunt kijken. Want als je niks te doen hebt duurt het echt heeeeeeeeeeeeeeeel lang en is het moeilijk uit te houden. Ik kijk nu vaak iets via uitzending gemist en dan is het zo voorbij.

Nog even een tip: zet de weerstand niet heel hoog, het is effectiever om het langer met lage weerstand te doen dan kort met hoge weerstand.

18. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een crosstrainer op zolder staan, van kettler.
    Voordat de kleine kwam stond ik er elke dag 45 minuten op. Ik heb er wel een tv voor staan, anders wordt het al snel erg saai.
    Ik vind het echt ideaal want je hoeft er de deur niet voor uit. In die periode ben ik, door het volgen van een dieet met beperkte koolhydraten, en elke dag 45 minuten op de crosstrainer, bijna 25 kilo afgevallen.
    Het helpt dus zeker met afvallen, maar in combinatie met een aangepast voedings afroom gaat het natuurlijk nog een stukje sneller.
    Ik sta er nog steeds regelmatig op, maar ik moet wel bekennen dat elke dag niet meer lukt nu de kleine er is en ik weer werk.

19. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Oke iedereen bedankt voor de reacties! Fijn om te lezen dat 't dus wel degelijk zin heeft..

20. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Niet helemaal hier door natuurlijk maar ben nu 47 kg kwijt!

Deel Deze Pagina