Crowdfunding: 1,9 miljoen voor een medicijn!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nina Sanders, 20 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ok nou ik heb daar nog nooit van gehoord. Ik heb ook genoemd dat ik 50 euro heb gedoneerd. Absoluut niet om even te laten weten hoe geweldig ik wel niet ben. Maar gewoon uit enthousiasme denk ik dat ik zo graag wil dat het geld behaald zou worden.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Blij te lezen dat het doel behaald is. Tuurlijk zijn er nog 10000 andere organisaties die zich inzetten voor zieke kinderen. Maar hoe kun je nou tegen crowdfunding an sich zijn? Ik bedoel, ja, Ze zochten de media op. Zou ik ook doen als het mijn kind was en ik ten einde raad was. En: het heeft gewerkt ook.
    Álle donaties hielpen natuurlijk. Nee, ik heb geen 100€ gedoneerd oid maar als een verhaal me aangrijpt en ik kan het missen, dan draag ik daar graag aan bij!
     
    GossipGirlxoxo, Athina en Novi vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En als iemand het bedrag wil noemen ook prima toch? Ieder zn ding. Soms zijn mensen ook gewoon enthousiast.

    Als je nou zegt: 'Naast mijn nieuwe BMW van deze week, trip naar NY die ik heb geboekt én mijn nieuwe MaxMara pak die in de sale maar 550€ was, kon ik nog wel €500 euro missen om te doneren,' dan vind ik dat een heel ander verhaal.
     
    Mamalizzy vindt dit leuk.
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Snap ik hoor! Maar ik heb zo’n vermoeden dat iemand die €5 heeft gedoneerd daar niet eens voor uit durft te komen. En dat hoeft ook helemaal niet, maar dat komt denk ik door zulke berichtjes. In mijn ogen niet nodig. Sowieso niet nodig dus om een bedrag te noemen. Te laten weten dat je je steentje hebt bijgedragen voor die mensen is ook prima.
     
    Nightingale, puzzelstukje en Evanesco vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En daarbij komt dat hij volgens mij een eiwit mist, maar eenmaal dit in zijn lichaam is, dan herstelt zijn spierspanning zich geloof ik weer.
    Maargoed, hier weet ik het fijne niet van.
    Mijn insteek was: 'jeetje wat heftig'. Het greep me aan en daarom heb ik zonder twijfel wat gedoneerd en het ook in de familie app rond gestuurd!
     
    Athina vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Maar ook die 5 euro is prima. Als dat is wat er gemist kan worden, dan is dat gewoon goed. Het gaat natuurlijk om her gebaar.
     
    GossipGirlxoxo, Mamalizzy en Mammielove vinden dit leuk.
  7. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Waarim zou je dat niet mogen noemen. Voor de een is 5 euro mss meer dan 500 voor een ander relatief gezien. Ik. Doneer wel vaker maar zeker niet altijd 50 euro hoor. Ik zie weleens crowdfundings voorbij komen en dan doneer ik idd 5 euro. Zou ik rustig vertellen.
     
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zeg dat het niet nodig is. Het heeft geen enkele meerwaarde dat iemand weet hoeveel jij geeft.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  9. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    T is idd niet perse nodig. Maar als alles weg wordt gehaald wat niet perse nodig is dan blijft er in elk topic amper tekst over.
     
    Athina vindt dit leuk.
  10. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Dat zeg ik ook allemaal niet.
     
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Jawel hoor. Ik heb 2 weken terug 5 euro over gemaakt met de gedachte: alle beetjes helpen.
    Ik zou werkelijk waar niet weten waarom ik me hiervoor zou schamen of wat dan ook. Een ieder geeft wat hij wil en wat hij kwijt kan. Sommige niks omdat ze crowdfunding/doneren Niks vinden, sommige niks omdat ze het niet kunnen missen of wat dan ook.:)
    En dat iemand meld dat ze 100-500 euro of whatever over gemaakt heeft zal me werkelijk een worst wezen. Ze zullen het dan wel kunnen missen. Prima toch?
    Ik vind dan reakties als : "waarom moet genoemd worden dat je gedoneerd hebt en hoeveel,
    en waarom moet je altijd laten weten hoe goed je het hebt" triest en kinderachtig .
    Vind het jaloers overkomen.
    Zo van:" ik heb het minder dus een ander mag het niet melden want dat steekt" of je mag het niet melden want stel dat je iemand ermee "raakt". Raar.
     
    bloem82, GossipGirlxoxo en Athina vinden dit leuk.
  12. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Als je goed had gelezen had je geweten waarom ik het zei. Ik ga er dus ook verder niet meer op in ;)
     
  13. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik ging me dan ook vooral om de manier waarop. En het gebeurt regelmatig.

    En tuurlijk hoef je je niet te schamen over wat je kan missen. Van beide kanten niet.
    Maar is zit een groot stuk tussen schamen en opscheppen.
     
  14. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik vind @GossipGirlxoxo niet opschepperig overkomen. Ze heeft t kennelijk financieel goed nou leuk toch voor haar.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Zeker leuk en fijn voor haar. Ik heb verder ook absoluut niets tegen haar. Maar af en toe komt het mij wat posserich over.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Dat kan zo zijn maar als je eenmaal meer gekd hebt dan n ander krijg je dat natuurlijk al snel te horen. Iemand met meer geld mag ook gewoon dingen noemen zonder dat dat beladen moet voelen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Girls come on ;)
    Lekker toch, al die donaties die er mede voor hebben gezorgd dat het doel gehaald is?
    Én als iemand zou zo reageerde als het voorbeeld wat ik eerder noemde, oké..
    Maar ik vind dit niet beschamend of vervelend over komen.
    Dan zouden topics zoals "hoeveel geld staat er op je spaarrekening" ook taboe zijn. Daar reageer ik ook rustig op (net zoals zovelen). Je kunt toch niet kijken in andermans leven / portemonnee.

    Chill, het is veel te warm voor dit soort ongein. En sowieso is trouwens ⅞ van alle info op ZP overbodig :roflmao:.
    Alleen topics omtrent vruchtbaarheidsbehandelingen, daar heb ik destijds wel wat info vandaan gehaald..

    Ben wel benieuwd naar het vervolg overigens
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  18. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Ja, daar ben ik ook benieuwd naar! Ze gaan nu op zoek naar een arts die het medicijn wil toedienen. Ik blijf de Facebook groep wel volgen.
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja dat las ik ook idd.
     
    Mamalizzy vindt dit leuk.
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Klinkt een beetje afgunstig om eerlijk te zijn. Er zijn ook mensen die zeggen dat ze 50 euro hebben gedoneerd. Of al 2x een bedrag hebben overgemaakt en daar valt niemand over.

    Juist fijn om te lezen dat er mensen zijn die met liefde wat delen van wat ze hebben. Bij de meeste komt het geld ook niet aanwaaien.

    Praten over hoe slecht en zwaar je hebt financieel kan eigenlijk altijd. Praten over je successen of als je het echt goed voor elkaar hebt dat kan eigenlijk niet. Of als je eens iets goeds doet voor de medemens en het fijn vind dat je het kan doen mag je dat niet vertellen? Ja 5 euro of 50 euro dat kan nog wel. Maar 500 of misschien zelfs 1000 euro?

    Staat nog even los van wel/niet of hoeveel doneren bij dit soort acties.

    ben blij voor deze mensen dat het geld bij elkaar is. Hopelijk geeft het een goed effect en kunnen worden de medicijnen op den duur toegankelijker voor andere gezinnen.
     

Deel Deze Pagina