Crp gehalte van 12...En 6 maand al aan het proberen...?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door puzzcat24, 17 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik zag op een site dat als je minstens 3x per week gemeenschap hebt en ook nog klust op de eisprong (nou ja de dagen ervoor,en erna ;) )Dat er sprake is van een zwangerschap binnen 6 maand ofzo...
    Sinds januari zijn we "echt" begonnen,na een 9 maand van afkicken prikpil...
    *sniff duurt allemaal zo lang...(ik weet dat er anderen zijn die nog langer bezig zijn,dat maakt me nog meer :cry: )
    Soms hoor ik mensen zeggen:"Je bent "nog" maar 24 je hebt alle tijd van de wereld" Nou zeg leuk hoor wat een steun heb ik daaraan...
    Maar sinds ik bij me gyn ben geweest (wat een man was...) heb ik meer steun dan daarvoor...(behalve van mijn vriend,maar ja die word ook :( van mijn "zwanger worden" momenten...)
    Wat mijn vraag is:Kan mijn crp gehalte die 12 is (wat niks voor steld)er wat mee temaken hebben? Ik heb de ziekte van crohn.... :(

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Bij stellen met een zwangerschapswens die ook echt klussen rond de vruchtbare dagen is 80% zwanger binnen 1 jaar, en in het 2e jaar stijgt dit percentage naar 90%.
    Bij de een is het meteen de 1e ronde raak, bij de ander duurt het langer. Helaas is daar niks van te zeggen.
    Een CRP van 12 is niet iets wat de kans op zwangerschap verkleint. Ook een Crohn niet, maar als het een actieve Crohn is (dus veel klachten, veel medicijnen), kan het lichaam een zwangerschap "nog even uitstellen" tot een rustiger tijdstip. Maar zo te zien heb jij niet een actieve Crohn, gezien de CRP van 12.
    Dus mijns inziens geen reden tot zorgen momenteel. Suc6!

3. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Oh heel erg bedankt voor je reactie!
    En het is echt 80% binnen een jaar?Jeetje dan heb ik geen reden tot klagen,mijn eisprong verloopt perfect en heb een regelmatige cyclus...
    Mijn arts wou me aan de purinethol hebben (chemo) terwijl de crp zoooo laag is,ben blij dat ik dat niet gedaan heb.
    En nog een keer bedankt!
    groetjes ikke \:D/

Deel Deze Pagina