Hoi allemaal, ik ben een beetje aan het twijfelen of ik me nu zorgen moet maken of niet. Mijn kindje was tot een paar dagen geleden nog lekker druk, was bijna de hele dag door aan het schoppen en kon daarbij ook rake schoppen uitdelen Maar de afgelopen paar dagen voel ik het maar heel af en toe en dan ook maar heel zachtjes. Zelfs als ik zachtjes op mijn buik druk (ik lees vaak dat je de baby daarmee wakker maakt) geeft het geen sjoege. In mijn gedachten speel ik met het idee om de VK te bellen, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik me druk maak om niets. Wie herkent dit en kan me een beetje geruststellen?
Je mag altijd bellen. Maar hier is de kleine ook de ene dag drukker dan de andere dag. Ook gaan ze een eigen ritme ontwikkelen. En vergeet niet dat als jij druk in de weer bent, je de kleine in slaap schommelt.
tja ik denk idd dat je je druk maakt om niets maar goed je maakt je druk en dat is niet goed, een telefoontje naar je vk kan nooit kwaad en als jou dat geruststeld lekker doen daar zijn ze voor!
Zolang je kindje niet minder dan 10 keer per dag beweegt is het niets aan de hand hoor. 1 schopje is al 1 beweging. Het is wel zo dat het vele schoppen op een gegeven moment overgaat in een eigen ritme. Probeer maar eens een paar dagen op de tijdstippen te letten. Je merkt dan meestal dat je baby echt een eigen ritme aan het ontwikkelen is. Nu er in mijn buik veel minder ruimte is beweegt de baby veel minder fel, maar nog wel steeds voldoende op een dag. Als je je echt zorgen maakt moet je gewoon je vk bellen, dat vinden ze niet erg. Beter 1 x te veel dan 1 x te weinig he!
Joh, gewoon even bellen, het heeft geen zin om je zorgen te maken om niks. Het kan zijn dat je kindje gewoon even ander ligt, waardoor je minder voelt. Of je bent zelf wat (te) druk geweest. Je kind houdt zich dan wat rustiger. Straks heb je weer een dag dat je flink geschopt wordt! Ik merk dat het hier ook wel eens wat kan wisselen.
Het was toch vals alarm, baby laat vandaag weer stukken meer van zich horen Misschien dat het door de warmte kwam? Ik zat daardoor niet heel lekker in m'n vel, misschien dat de baby zich daardoor ook wat rustiger hield
Gelukkig dat ie er weer is..! Het kan natuurlijk te maken hebben met hoe druk je zelf wel of niet bent. Maar bij twijfel zou ik gewoon bellen. Beter zorgen om niets die daarna weggenomen kunnen worden, dan ermee blijven zitten.
Ook hier meestal veel actie, maar op dagen dat ik druk ben geweest en mezelf (te) weinig rust gun voel ik haar minder. Of ik heb er minder erg in omdat ik zelf zo druk bezig ben...