Het is misschien een hele gekke vraag, maar wil hem toch stellen. Ik heb namelijk al in verschillende boeken gelezen dat het niet goed is om heel warm te douchen als je zwanger bent. Maar wanneer is het dan wel of niet te warm? (want dat zeggen ze er dan weer niet bij... ) Ikzelf heb de douche meestal zo rond de 40 graden staan of soms als ik het heel koud heb nog wel warmer.
ik schrik een beetje van je berichtje.. Ik ben zelf ook een warm doucher.. Steeds een tikje warmer draaien.. ( kan de temp. niet zien.. we gebruiken nu nog een "ouderwetse mengkraan"..) Vooral de hete straal over mn rug.. m'n man zegt wel eens "je hebt te heet gedoucht, je bent weer zo rood als een kreeft".. Iets dat ik in de spiegel dan ook wel zie.. Ik blijf hier even meelzen met de volgende reacties..
Ik heb weleens gelezen dat het beter is niet te heet te baden, omdat je daarmee een kunstmatige koorts zou kunnen opwekken. Maar douchen?! daarmee verliest je lijf al zoveel warmte dat het wel erg vergezocht is. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit veel kwaad kan en geloof me ik ben zo miep wat (lichtelijk obsessief) overal rekening meehoudt
Ik douche altijd erg heet. Idd steeds wat warmer. Maar ik heb er met mijn vorige zwangerschappen ook nog nooit last van gehad. Dus lekker blijven door douchen zou ik zeggen.
het hangt ook af van wat je lijf gewend is. ik zit altijd in en bad van 40 graden en heb nergens last van. door een allergie kan ik niet kouder douchen of in bad gaan, dit gaf volgens mijn vk ook helemaal niks. het bad koelt ook af na verloop van tijd, dus je betn niet uren lang blootgesteld aan een opwarming van je lijf.
Dat is inderdaad ook wel zo. Hmm, zullen de boeken wel een beetje overdrijven in die zin. Maar wel fijn te weten dat het niet zo heel precies komt. Gelukkig ook maar want ik kan niet zonder mijn lekkere warme douche 's ochtends! Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Joh, lekker douchen hoor. Je kan nooit zo heet douchen dat het echt gevaarlijk is. Je mag ook gewoon lekker met je buikje in de zon en na 3 maanden is sauna bezoek (zeker als je gewend was) ook prima te doen. Lekker douchen!
Gewoon lekker heet douchen idd. Je moet wel goed naar je lichaam luisteren. Ik hou ook van een lekker heet bad. Dat ik echt even 'puff puff puff' als ik er in ga Vervolgens let ik er gewoon goed op dat ik het niet snik heet krijg. Dus tot het punt met een rooie stoom kop en snelle hartslag laat ik het gewoon niet komen. Zoals al eerder vermeld moet je de eerste drie maanden een beetje oppassen met extreme temperaturen. Maar nu nog zit ik liever niet te lang in de snikhete zon. Je lichaam verteld je wel wat kan en wat niet! Douche-ze!
ik weet niet of het kwaad kan met een gezonde zwangerschap volgens mij loopt het zo'n vaart niet eerlijk gezegd. ik douche tussen de 30 en de 37 graden ligt eraan hoe voel de boiler nog zit als ie vol zit is hij warmer en draai hem dus naar de 30. ik mag niet in bad en zeker geen hete baden, omdat ik spataderen heb ontwikkeld. maar zoals gezegd voor een gezonde zwangerschap denk ik niet dat het echt megakwaad zal kunnen. als je jezelf er erg onrustig bij voelt zet je hem toch gewoon iets lager voor de zekerheid. t'is maar voor driekwart jaar.
Het heeft er meer mee te maken dat je zelf onwel wordt van de warmte. Je mag gewoon doorgaan met wat je voor de zwangerschap ook altijd deed, dus ook heet douchen. Je mag zelfs nog naar de sauna, als je dat gewend bent?..
Heet baden of douchen kan verschillende dingen tot gevolg hebben: -Heet baden of douchen kan een kunstmatige koorts opwekken en dat is zeker de eerste helft van de zwangerschap niet aan te raden ivm ontwikkeling van je kindje. De tweede helft kun je het gerust met mate doen, maar niet langer dan 15 minuten en niet heter dan je normaal doet. -Heet baden en/of douchen kan ook het gevolg hebben dat Je bloedvaten weker worden en daardoor heel veel bloed in je benen gaat zitten, omdat de doorbloeding vaak minder goed werkt. En dat is vooral voor jezelf onprettig Dit is de uitleg die mij is gegeven. Voor alles geld tijdens je zwangerschap, dat als je het voor je zwangerschap al deed dat je het tijdens je zwangerschap met mate kunt doen (douchen sauna badderen) Ik ben dus OUT gegaan tijdens mijn zwangerschap toen ik opstond uit een redelijk warm bad. Het werd gewoon zwart voor mijn ogen. Mijn vriend hielp me altijd al uit bad met die dikke buik, gelukkig was hij er toen ook bij.
Ik heb heet en lang gebadderd en ben uitgebreid naar de sauna geweest tijdens mijn zwangerschap en heb een zeer gezonde zoon op de wereld gezet! Niet te druk maken dus over de temperatuur. Ik had als stelregel dat wanneer ik me er goed bij voel (dus niet naar wordt van de warmte) het geen kwaad kan voor de kleine.
hmmm heerlijk die hete douches! eerlijk gezegd denk ik niet dat het kwaad kan, ik heb er in ieder geval nog nooit iets van gehoord dus greetz me