Met kerst willen we op zonvakantie. Nu zitten we er aan te denken om misschien een cruise in de caribbean te doen. Heeft iemand hier ervaring mee? De kinderen zullen dan in de 2e van de middelbare school zitten en in groep 8. Ik heb al gelezen dat het internet drama is op zo'n boot, de kinderen zeggen dat niet erg te vinden. Maar heeft er iemand tips? Welke maatschappij? Op welke plek kan je het beste een hut boeken? Etc. Ook zitten we er aan te denken om, afhankelijk van de dag van vertrek en aankomst van de cruise, een paar dagen van te voren of een paar dagen erna in de buurt van de haven te vertoeven. Geloof dat de meeste cruises vertrekken uit Miami, dus heeft iemand daar ter plekke nog tips?
Ik ben 3x op cruise geweest in het caribisch gebied. Ik ben alle keren met disney geweest. Je moet sowieso de dag voor vertrek met de boot al in amerika zijn. Dus je hebt minimaal 1 overnachting. Ik ben ook vaker in port canaveral vlg mij vertrokken dan kun je ook nog naar wat parken gaan ervoor of erna. Ik ben overigens met mijn zus op disney cruise geweest (dus niet met de kids). Wij kiezen graag voor disney omdat daar alles super goed geregeld is. Met het gezin zou ik het ook leuk vinden maar het is dan wel erg prijzig. Op de meeste boten is super veel te doen voor kids (ook vaal clubjes).
Aida cruises zijn ook top kwa kindbeleving (ik heb ervaring met 6 jarigen, maar er is zeker ook genoeg voor de teens) - veel zwembaden en van die buizen als je voor de recentere schepen kiest. Op elke Aida cruise is internet inbegrepen (!!!) - zijnde : social media (dus WA/fb/Insta). Tiktok etc is te zwaar en zal niet gaan, net zoals gewoon surfen op het internet is betalend. Qua hut: een balkonkajuit is niet altijd een meerwaarde, maar in goed-weer gebied kan dit wel even een zone-out zijn (ik dronk hier mijn koffie als de dochter - toen 2- sliep). Kabines zonder balkon zijn wel groter (tenzij je de suites kiest). Een binnenkajuit zou ik echt niet aanraden. Caraïben is een aanrader, je bent idd best een dag op voorhand daar, wij hebben na een week cruise nog 3d Miami gedaan (Victor hotel geloof ik - topligging). Dit was met Holland America Line, maar niet zo kind-minded (ik had toen geen aandacht voor de grotere kids, maar echt niet de moeite kwa entertainment on board). Wij boekten nooit uitstappen met de rederij (pure geldklopperij) maar eens aan wal kan je een lokale taxi aanspreken die met jou alle sightseeing afgaat voor een mooie prijs.
Ik zou een travel agent in de arm nemen. Er zijn wat zaken waar je wellicht niet bij stil staat die zij wel weten. visum, tickets, minimaal 1 overnachting voordat je aan boord gaat etc.
@Koraal82 klopt, die 1 dag van te voren hadden we al ingecalculeerd. Heb gekeken voor Disney cruise, ziet er super uit! Maar wij zouden helaas op €25.000 uitkomen, dat gaat mij iets te ver voor een week vakantie. @Lampje007 van Aida had ik nog niet gehoord, dus bedankt voor de tip! Zag helaas dat ze alleen cruises van 14 dagen hebben, dat gaan wij niet redden in de kerstvakantie, maar wie weet als het ons bevalt, wel een keer in de zomervakantie. Vond bij de HAL inderdaad al weinig spectaculaire zwembaden voor de kinderen, dat klopt dus. Hotel van Miami heb ik ook opgeslagen. Dat van die uitstapjes had ik inderdaad ook gelezen, echt bizar hoeveel dat scheelt. @Mamavan2SE wij boeken eigenlijk altijd alles los, scheelt vaak een hoop geld, en nog nooit problemen mee gehad. De kans is groot dat we alleen voor de VS een ESTA nodig hebben en verder niets. Dag van te voren aanwezig hadden we inderdaad al ingecalculeerd. We spelen nu met het idee om na de cruise misschien een auto te huren en nog een kleine rondreis door floriade te maken.
Wij zijn toevallig geïnteresseerd in een Aida cruise. Dit zal dan onze 1e cruise worden dus ben heel benieuwd hoe het zal zijn. Ik zag wel dat alleen tijdens de maaltijden drank inbegrepen was. Is het dan toch nodig om een drankenpakket te nemen? Of zijn er ook plekken op het schip waar je gratis drinken kan halen? Heb je toevallig ook ervaring met vertrekken vanuit Hamburg?
Wij nemen op elke cruise een drankenpakket (meestal de “All inclusive” zodat we naar weinig hoeven te kijken). Het voordeel bij Aida is bvb dat hier de fooien niet nog eens extra bij komen (bij HAL betaal je bvb steeds fooi per dag extra op je consumptie). Er zijn ook mindere drankenpakketten. Wij halen toch wel de kost eruit door hiervoor te kiezen. Enkel koffie/thee is gratis bij het ontbijt en water/frisdrank bij middag en avondmaal. We zijn 1 keer uit Hamburg vertrokken, je kan je wagen kwijt op een parking van een van de cruise terminals (te reserveren) en door een plaatsje op de bus van Aida te reserveren kom je tot de juiste vertrek terminal (kan ook met taxi) - want dat ligt nogal uiteen.
Helaas gaat het plan niet door, voor de VS moet je gevaccineerd zijn voor corona. Iedereen alsnog bedankt voor de informatie! Dus nu een all inclusive vakantie geboekt naar een eiland in de caribbean. Daar kunnen we walvissen in het wild spotten, dus ook super gaaf, zin in!